Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: Yellowfish heeft leukemie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:20

Pft, die kunnen ook wel een cursusje Communicatie gebruiken Gestoord

Wat ontzettend fijn dat je in ieder geval weer lekker buiten bent geweest en dat het verwijderen van de hickman geen problemen heeft opgeleverd. Ik kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijk is om nu goedgezind te blijven maar kop op meisje; je bent er bijna Ach gut

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:20

Hè balen Yellowfish, dat zo langs mekaar heen wordt gewerkt.
Gelukkig dat je nu wel naar buiten mag en een dagje met verlof mag, zaterdag lekker naar je pony!!
En dan weer even twee dagen doorbikkelen en dan definitief naar huis! Ach gut
Want we gaan er maar vanuit dat de uitslag goed is, ik duim voor je!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:30

Ik vind dat zo vervelend he! Ik bedoel, ziek zijn is rot genoeg op zichzelf, en veel van de bijkomende pijn en teleurstellingen kunnen niet voorkomen worden - en daar sla je je ongelofelijk dapper doorheen. Maar dit soort dingen kunnen wel voorkomen worden en dat moet dus gewoon niet gebeuren. Ik vraag me wel eens af of de artsen / verpleegkundigen zich wel echt altijd realiseren hoeveel impact zoiets heeft? (Veel wel hoor, tuurlijk! Maar soms...)

Maar goed: ook daar sla je je dapper doorheen Lachen

Je bent in elk geval weer fijn buiten geweest, je kunt toch even naar huis en je herstelt goed! Kortom: OK dan!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:06

Wat een steltje eikels zijn die artsen en verplegers toch ook, een dikke Ach gut Yellowfish

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:09

MSQuincyTE schreef:
Wat een steltje eikels zijn die artsen en verplegers toch ook, een dikke Ach gut Yellowfish

Helemaal mee eens!!!
Romaan geniet vandaag lekker van het buiten zijn!!! Het zonnetje schijnt in elk geval voor je!!!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:12

Ik sluit me er helemaal bij aan. Heel veel sterkte

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:12

MSQuincyTE schreef:

Ik denk dat dat een beetje tè is - ik denk namelijk dat ze allemaal hun uiterste best voor Yellowfish doen. Wat hier wel duidelijk verkeerd gaat is dat er meerdere mensen nieuws mogen brengen aan Yellowfish en daar kennelijk anders over denken. Als ze daar 1 persoon voor aanstellen die alles zou coordineren, dan loopt het al een stuk beter.

In elk geval heb je een mooie dag uitgezocht om weer even naar buiten te mogen (hier is het stralend zonnig) en het was vast een fijn gevoel om je 15 vierkante meter even te mogen verlaten. In elk geval heel veel plezier van morgen t/m zaterdag, geeft Perdy maar veel knuffels en hopelijk hoef je daarna niet lang meer in het WKZ te liggen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:58

He verdikkie! Balen Yellowfish!
In ieder geval veel plezier morgen en zaterdag thuis!
En nog even doorbijten!! *knuf Ach gut

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:10

Hilli schreef:
MSQuincyTE schreef:

Ik denk dat dat een beetje tè is - ik denk namelijk dat ze allemaal hun uiterste best voor Yellowfish doen. Wat hier wel duidelijk verkeerd gaat is dat er meerdere mensen nieuws mogen brengen aan Yellowfish en daar kennelijk anders over denken. Als ze daar 1 persoon voor aanstellen die alles zou coordineren, dan loopt het al een stuk beter.

Ik vind het ook te, ik ben zelf ook verpleegkundige, en wees maar blij dat die en artsen er zijn. Tuurlijk is het enorm vervelend voor Yellowfish, en het verdient zeker niet de schoonheidsprijs.
Maar 1 blijven het mensen en hoe moeilijk ook, deze maken af en toe fouten, jammer dat patienten daar de dupe van zijn. Verder denk ik inderdaad dat ze hun uiterste best doen, en als ik dan voor mezelf spreek zou ik het ook enorm vervelend vinden dat het op deze manier gaat.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:14

Jammer dat het weer zo langs elkaar heen gaat en dat dit natuurlijk voor heel wat teleurstellingen zorgt Ach gut .

Maar, kop op:
Lekker buiten geweest; eindelijk uit die muren!
En zaterdag naar je pony!!!!!
O wat heerlijk!
Een nachtje naar huis (wel weer ff terug gaan hoor, anders wordt de dokter boos Knipoog ).

Heerlijk ik zal aan je denken!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:54

jeetje wat sneu....

het zijn nu echt de laatste loodjes en die wegen inderdaad het zwaarst. Behoorlijk waardeloos dat er zo slecht gecommuniceerd wordt.
Op zich, als jullie het op zouden kunnen brengen, zou een formele klacht hier op zijn plaats zijn. Niet om 'je recht te halen' maar om bij te dragen aan verbetering van de communcatie, zodat een ander dit niet net zo overkomt. (ik ben zelf kwaliteitsfunctionaris in een zorginstelling en kan helemaal hellig worden om zoiets).

Maar goed, het is inmiddels donderdag en overmorgen ben jij bij je paardje. En dan is het ook maar 2 nachtjes meer...kop op meid, je hebt zoveel doorstaan, die laatste twee dagen red je dan ook nog wel, zeker als je niet meer opgesloten hoeft te zitten!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:59

Jeetje wat een domper, 'gelukkig' mag je wel met verlof. Geniet van je verlof!!
Zet hem op, nog paar dagen en dan ben je uit die 15m2!!

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:28

Jammer dat er vee mis-communicatie is idd......en, na al die weken heb je je zo verheugt op naar huis gaan, en dan op de laatste dag word alles afgeblazen...en als je nou ziek was of koorts had was dat nog te begrijpen, maar op een bloeduitslag wachten, beetje vreemd.
Maar als die bloedwaarde nou niet goed is maandag?? Moet je dan ook langer blijven? (oke, mss een beetje doem-denken, maar dat is het eerste wat bij me opkomt)

Ik lees dat je heerlijk genoten hebt van het naar buiten gaan, al een eerste mijlpaal weer. Ik weet dat je mooi weer had (ik woon bijna om de hoek)
Meis, heel veel plezier met je dagje thuis dan maar!! En heerlijk naar je pony!

Even weer wat cyber-knuffels! Ach gut Ach gut Ach gut

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:44

Het is vervelend dat er zo langs elkaar heen gewerkt wordt, en we hebben hier ook meerdere gesprekken over (gehad) met de artsen en er volgt nog een evaluatieformulier waar het ook gemeld op wordt. Dit is zeker niet om artsen/verpleegsters af te vallen, want iedereen doet enorm zijn best om me zo snel mogelijk naar huis te krijgen, en sommige reacties hierboven gaan mij dan ook wat te ver Knipoog zonder hen was ik nooit geweest waar ik nu ben Lachen

Natuurlijk is het een grote domper, maar feit blijft dat alles voorbeeldig gaat en ik, zelfs nu het langer duurt, véél eerder naar huis kan dan de meeste andere patiënten (het is in dit ziekenhuis pas 1 x eerder voorgekomen dat een patiënt met 5,5 week naar huis mocht) Lachen dus dat lijkt me zeker iets om trots op te zijn.

@ dikkie ; als blijkt dat het maandag helemaal niet goed is moet ik inderdaad opnieuw blijven, maar dat is zeker niet het beeld waar we vanuit gaan. Als dat het geval is zou het namelijk zo zijn dat de transplantatie 100% is mislukt en het volledig mijn eigen cellen zijn die nu opkomen, wat nagenoeg onmogelijk is gezien de snelheid waarmee ze opkomen. Doemdenken doe ik niet aan Knipoog

Morgenochtend wordt er nog bloed afgenomen, dan moeten we wachten op de uitslagen en daarna mogen we weg. Ik ga genieten van mijn twee daagjes thuis en van Perdy natuurlijk. Het zal vervelend zijn om dan weer in de auto te moeten stappen en hierheen te moeten, maar het is niet anders.

Hopelijk is het dan voor de laatste twee dagen, en ook die kom ik nog wel door.

Liefs,
Yellowfish

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:53

hmm... naar dat de communicatie zo slecht loopt, dat zorgt dan weer voor teleurstellingen...
maar goed je mag in ieder geval naar buiten en je mag ff lekker een dagje naar huis!! toch iets om naar uit te kijken!! geniet ervan meid!!!

Greet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:18

Ja, spijtig dat het zo moet gaan omwille van de slechte communicatie. Maar gelukkig blijf je het steeds positief inzien. Ik heb ondertussen toch al wat gelezen, en ik bewonder je voor je optimisme.

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:22

Zeker iets om trots op te zijn Yellowfish, je doet het zo goed!

Jammer dat de artsen zo langs elkaar heen werken, maar ze hebben je inderdaad wel gekregen waar je nu bent. Zonder hen zou je hier niet zijn gekomen, toch is het natuurlijk wel jammer dat het laatste kleine stukje dan toch nog een klein beetje moeizaam verloopt met de communicatie.

Nog even doorzetten en dan kun je eindelijk naar huis meid!

Liefs Sandra

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:42

lieve ro, meis geniet van die 2 daagjes en van perdy het is erg dat het niet gaat zoals gepland maar je bent op de zooo goede weg dat echt het wel goed komt... geniet nogmaals van perdy je hebt het zoo verdiend!! dikke knuffel melissa

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 07:36

Veel plezier deze 2 dagen. En Perdy zal heel blij zijn je weer te zien, dat weet ik zeker!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 07:41

Veel plezier vandaag en morgen!
Wat moet het fijn zijn om Perdy weer te kunnen zien!!!!
Enjoy!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 07:43

een vrolijk gevoel bij het idee dat j eperdy weer kan zien, dat moet echt geweldig zijn... ben blij voor je meis!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:07

Dit is natuurlijk niks vergeleken al die weken die je al achter de rug hebt! Dit komt dan ook wel goed! Geniet iig maar even lekker van je paardje!!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:11

Elke keer, lees ik weer trouw mee.
Nooit echt wist ik wat ik moest zeggen, het moest omschrijven..

Ik heb je ook op het reclame stukje gezien op Net5.
Je bent echt een hele sterke meid, die echt vecht! En zeker niet zonder resultaat!
Altijd proberen positief te blijven, vooruit te kijken.. Jouw doorzettingsvermogen, ongelovelijk! Lachen

Het zijn nu zeker moelijke, zware periode's geweest. Maar hoe jij bent, hoe jij er voor wil vechten.
Echt, heb er heel veel bewondering voor!

Ga lekker genieten van je twee dagjes thuis, dat zou je vast goed doen!

Komop Yellowfish! Nu nog de laatste loodjes! Kusje

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:06

Afbeelding
Misschien een leuk afscheidscadeautje voor als je écht naar huis mag?
(kon zo snel geen vinden over communicatie binnen een team artsen/verplegers.. Knipoog )

Heel erg balen dat je je dan instelt op eindelijk naar huis, en dat dat dan niet door gaat. Ach gut
Weer aanpassen en alles maar over je hene laten komen (met wat protest).

Super dat je wel naar buiten kan en in ieder geval niet meer binnen 4 muren hoeft te blijven!

Geniet van je "logeerpartij" thuis, en van het paardebeest Go jij! Go jij!
En dan hopelijk heel snel de uitslag van het spoedonderzoek!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:46

LIEVE bokkertjes, een berichtje van mij, vanaf huis!

En wat voor een.....

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

MIJN BLOED IS 100% DONOR

We waren thuis gearriveerd voor mijn dagje verlof, toen hebben we even een broodje gegeten en toen was ik even in bed gekropen omdat het toch allemaal wel erg vermoeiend was natuurlijk, toen ik na een uurtje door mijn stuiterende moeder werd gewekt. Ze was gebeld door mijn behandelend arts dat de uitslag van het chimerisme-onderzoek toch al binnen was gekomen en dat het dus niet beter had kunnen zijn.. 100%.. Haha!

Dit betekend in de eerste plaats dat ik nu 100% beter ben, maar ook dat ik dus niet meer terug hoef morgenavond. Overmorgen moeten we heen om bloed af te nemen, voor een transfusie en om de laatste dingen van mijn kamer te halen en dan beginnen de 'gewone' controles van 2 x per week.

*heeft verder momenteel even geen tekst maar wilde het jullie toch even laten weten.

Trek maar open die champagne! Haha!

Kusje !