Muis...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Muis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 19:48

In de zadelkast en op stal van Cadans lopen muizen. Nou ben ik niet bang voor muizen, zolang ik ze kan zien en ze niet plotseling uit allerlei hoekjes komen rennen om me de stuipen op het lijf te jagen. Knipoog Ik deed een tijdje geleden de zadelkast open en ik zag ineens een staartje wegglibberen door de hoofdstellen door. Ik schrok me dood, want ik verwachtte het niet. Vervolgens rent dat beest weer glibber de glibber omhoog en blijft even zitten en rent weer verder. En ik stond er echt met mijn neus bovenop! Nou ja, flink geschrokken, maar verder alles oke. Ging ik gisteren naar stal, doe de zadelkast open, en wilde de (dichte) bak met peen eruit trekken. Ik sta dus gebukt en voel ineens iets op mijn hoofd terecht komen. Ik veeg het weg, zit er ineens een muis voor mijn neus!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zat er dus gewoon een muis op mijn hoofd!!!!!! }> Ik schrok me echt heeeeeelemaal dood! Ik sprong weg en ging dicht tegen Cadans aan staat, die je echt zag denken: wat doe jij nou weer achterlijk, geef me liever die penen! Cool Beetje suf verhaal hoor, maar bah zeg, gewoon een muis die uit het niks op mijn hoofd valt. Ik hoorde de rest van de tijd overal muizen rondscharrelen en piepen, brrrrr.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:54

ik zelf vind ze ook nooit erg lekker hoor..in een stal vind ik zel wel thuis horen.maar in de winter komen ze regelmatig bij mij thuis,....dat vind ik veel erger !!

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:00

Ik heb zo ooit eens een muisje uit onze kat zen klauwen gered, bijt dat ondankbare beest nog een stuk uit men vinger ook, heb ik de kat er maar terug op afgestuurd :s Maar toch liever een muis dan een vieze dikke spin, ben ik als de dood voor... Hopelijk heb je geen nachtmerries tenacht Lachen

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:01

Kan me voorstellen dat je daarvan schrikt, moet je je de schrik van dat muisje voorstellen toen dat object waar hij op zat ineens zo'n herrie begon te maken en zo begon te bewegen! Knipoog :p Maar dus voortaan eerst naar boven kijken Haha!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:14

Ik heb een aantal jaren muizen als huisdier gehad, maar die zie ik toch wel wat liever. Heb zelf nog nooit een muis zien lopen bij ons op stal, maar bij mn vorige stal wemelde het ervan, en van de dikke ratten, die zijn pas VIES!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:34

Ik ben ook niet bang voor muizen, maar ze kunnen je toch flink laten schrikken!!

Ik zou me net als jij ook helemaal wild geschrokken zijn.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:40

Ik denk dat iedere stal wel muizen heeft, dus ook die van mijn verzorgpaard. Ik heb één keer een minimuisje gezien en die wist niet hoe snel hij van dat enge grote mens moest wegrennen. Tong uitsteken Dat getrippel wat ik echter de laatste tijd op het dak van de stal hoor, dat kunnen bijna geen muizen zijn, daar is het te hard voor. Ik vrees dat het ratten zijn en daar ben ik nou niet echt dol op. Als ik er ooit zo eentje tegenkom, nou dan horen ze me vijf kilometer verderop nog gillen waarschijnlijk.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:45

Ik ben gelukkig niet bang voor muizen, alleen maar voor spinnen... van die vieze dunne hooiwagens of lekkere dikke spinnen....

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 00:13

Hahaha, en ik werd zó zenuwachtig van dat gepiep en gerommel in die stal! Ik moest even een andere kast in waar het vlas ligt, die kast is in zijn stal. De eigenaresse (die ik in paniek opgebeld had Bloos ) zei dat zij altijd een paar bonken tegen de deur gaf voordat ze hem opende. Dan waren ze al gevlucht. Dus ik bonken, deur open, met de mestvork erin, tegen de grond meppen, tegen de muren slaan (jaja, ik weet het, ik was echt een muts! Cool ) Loop voorzichtig de stal in, zie ik alsnog een muis over de grond lopen!!! Dus ze schrikken gewoon niet eens van me, brrrrr. Iedereen die ik dit vertelde moest echt keihard lachen, en ik achteraf ook, maar sjonge, wat een drama.... En het was stil op stal en overal donker, en dan dat gerommel en geritsel en gepiep... Je gaat je van alles in je hoofd halen! Clown

Lente
Berichten: 27785
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:41

Hihi! Lachen Ik zie het echt al voor me! Lachen

Tja ik ben zelf totaal niet bang voor muizen, ik heb zelfs ooit een stalmuisje mee naar huis genomen. Het was duidelijk nog een babytje en een van de honden op stal was hem aan het wassen Haha! Ik had hem dus meegenomen, maar de volgende dag was hij al overleden, gif...

Zelf heb ik ratten, dus die zal ik waarschijnlijk ook niet echt eng vinden, maar een wilde rat neem ik niet zomaar mee hoor! Die hebben dus ECHT allerlei ziekten. Ze zullen je niet gauw bijten tenzij je ze oppakt, maar mij niet gezien!

Len

missraldo
Berichten: 219
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:17

bij ons op stal zitten ook veel muisjes. Vorig jaar ook rond deze tijd liep er ook een muisje gewoon langs mijn stal af en ging daar zitten eten. Een vader vanb en meisje dat bij ons op stal ook een pony had staan, ging gewoon op dat muisje staan. Eerst dacht ik nog die gaat er weer van af staan maar hij duwde gewoon door en toen hoorde je gewoon zijn schedel krake en spoten zijn hersenen eruit moes er gewoon van huilen ik von dat echt super erg. Dus nou ben voortaan lief voor alle muisjes bij ons op stal ookal late ze mij weleens schrikken.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:42

Wees blij dat het muizen zijn!!!
Bij ons op stla lopen van die dikke grote ratten. Ben niet bang voor ratten ofzp maar toch....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:47

muizen zijn idd een stuk minder erg als ratten!! Hebben jullie geen stalkatten?? Wij hebben der een stok of 5 dus geen muisje te bekennen!

gelukkig..

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:03

Haha, bij ons lopen dr denk ik meer dan 20 katten. En er staan maar 4 paarden... Geen muis te zien dus!

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 21:12

We hebben inderdaad één stalkat en drie stalhonden die muizen vangen. Maar het helpt duidelijk niet. Het is een erg grote stal. Ik heb zelf 5 ratten gehad, dus ik dacht niet dat ik ervan zou schrikken. Maar blijkbaar toch wel! Het was ook gewoon de sfeer, donker, ik was alleen, het was stil, Cadans stond verderop in het donker, ik kreeg er gewoon de kriebels van! Hahaha!

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:13

Wij hebben een wilde kat in de stallen, ook handig, hij slaapt in de schuur en zorgt zelf voor zijn eten het dier is niet te benaderen, hij is echt wild, maar ik ben allang blij dat hij mijn stal muizen en rattenvrij houdt. Als je echt iets aan die muizenplaag wilt doen ja dan kan je een kat nemen of gif neerzettenwant het is niet hygienisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:17

1 kat is aaibaar de rest doodsbang maar ik moet zeggen dat ze hun werk goed doen!! Terwijl als ik ze zie verstopt in het stro zie slapen ik zie ze nooit op het erf!!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:31

ieeel!! wat vies!! gatver!!.. die muizen zijn echt eng he!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:18

Hahaha, ja je hebt ook niet iedere dag een muis op je hoofd he!! Maar ik ken het, ben ook niet bang voor muizen zolang ik ze maar zie!

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:37

Bah vreselijk.... muizen... bij mij op stage school hebben we ook last van muizen... hmm hadden last van muizen. In de kerstvakantie hebben namelijk allemaal muizen gif neer gezet. Hier drogen de muizen helemaal (pijnloos) uit... nu hebben we er geen last meer van.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:37

We hebben sinds een tijdje twee stalpoezen en dat zijn uitstekende jagers. Sindsdien weinig muizen meer zien lopen!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:55

Zal je net mee maken he!!
Vandaag op mijn werk, ik loop naar het magazijn en jahoor, *roetsch* muis voor mijn voeten Scheve mond . Ik schrok echt!!

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:48

IK heb vaak in de winter/herfst/voorjaar dat iik me kast open doe en dat er 3 of 4 muizen uit springen Ziek Ik schrik er zelf niet eens meer van.

En van dat muizengif ~~}> Vork in me kast hielp niet dus ik heb er maar mee leren leven dat ik overal muizenkeutels vind Frusty