Nieuwe tekening: Donkere amazone

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Nieuwe tekening: Donkere amazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 19:03

Ik ben op school met tekenen al bezig met mijn eindopdracht en daarvoor moeten we heel veel schetsen. Dit is nu mijn zevende schets al! Haha! Ik doe iets met een paard erin of een eenhoorn. Gisteren heb ik een soort 'slechte' versie gemaakt van een paard met een amazone erop. Ik vond het zelf wel goed gelukt en wilde het daarom met jullie delen. Commentaar is welkom!

Eerste versie:
Afbeelding
Afbeelding

2e versie is met pen en de amazone heeft hier een gezicht:
Afbeelding

Ik vind zoiezo dat de voorbenen langer moeten, zo ziet het er een beetje raar uit. Ook denk ik dat de nek van het paard dikker maak, om het paard woester te laten lijken. Of zal ik manen maken?
Ook weet ik écht niet wat voor een achtergrond ik hierbij zal moeten maken! Dus heeft er iemand tips?
De amazone moet ook 'angstaanjagender' maar hoe? De kleren anders? Een ander wapen? Ander postuur wil ik liever niet, het moet namelijk een jeugdig persoon voorstellen. (kinderlijke onschuld zeggen ze altijd, hier dus juist andersom)

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:12

WAUW, is wat ik kan uitbrengen!
echt mooi joh! Kwijl

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:16

Mooi, joh hoe doen julllie dat toch

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:21

Ziet er inderdaad goed uit. Als je toch nog "commentaar" wilt... Ik weet niet of het mooi is als je de nek dikker maakt. Manen zouden wel heel mooi zijn denk ik. Wapen is denk ik wel goed. Ik kan zo niks verzinnen qua kleding.
Echt super gedaan! OK dan! Doe je dit jaar eindexamen in tekenen? Gaat vast lukken

Satine

Berichten: 924
Geregistreerd: 11-12-03
Woonplaats: Heist-op-den-Berg - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:29

Angstaanjagender: misschien een beetje een Goth-look, daar zijn veel mensen bang van. Dus: losse lappen, uitlopende mouwen, donkere kleren, wit gezicht. Manen lijkt me ook mooier bij het paard. Misschien hem een hoofdstel geven met pieken op of loshangende lapjes aan de teugels of zo?
Maar dit is slechts een idee, jij kan iets helemaal anders in je hoofd hebben!

Verder mijn complimenten over de tekening!
Pling

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:29

Okee, je vroeg om commentaar, komt ie Knipoog

-Ik denk dat het er leuker uit zou zien als je het paard in 3/4 perspectief zou zien, ja, ik weet dat het moeilijker is, maar daar wordt de tekening denk ik dynamischer van.
- ik vind de buik van het paard te plat, meer naar de achterbenen toe wordt het vaak wat slanker (dus de lijn meer rond, naar achteren meer omhoog)
- paarden zien er vaak angstaanjagender uit als je ze een ramsneus geeft, ook een 'kam' in plaats van gewone manen kan helpen
- voorbenen mogen inderdaad wat langer
- ik denk dat het paard meer beweging/snelheid krijgt als je de achterbenen iets meer onder het lichaam zet

En dan de amazone... daar ben ik minder goed in Lachen
Als je haar echt enger wil krijgen kan je misschien de mantel niet meer heel laten zijn maar uit flarden laten bestaan, en even heel cru: als eht paard echt snel gaat blijft die capuchon niet om haar hoofd zitten. Als je haar echt 'eng' wil maken, zou ik zelf misschien voor tatoos gaan, of littekens, blotere kleding en meer harnas (ijzer en punten)

zelf vind ik wat ze in haar hand heeft niet echt op een wapen lijken.

Misschien (persoonlijk) wordt ze juist ook wel heel eng als je het paard groter maakt, en enger (een soort nachtmerrie) en het meisje juist kleiner, liever, en roze...

OVer de achtergrond: 'another world' dat kan dus echt alles zijn... een woestijnlandschap met paars/blauwe rotsen, de lucht (dat het een vliegend paard is) een maanlandschap, heel kitchy groen met allerlei soorten wezens enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:30

Ik zou de uiteinden van het wapen vervangen door scherpe punten, hier kun je nog geen blik Unox mee openmaken, laat staan iemand verwonden }>
Ook zou ik het paard idd manen geven en de ogen van de amazone open tekenen met een vals blik erin.
Als achtergrond zou ik een dood bos tekenen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:32

De voorbenen hoeven niet langer, ik zou denk ik wel het hoofd iets groter doen, voor mijn gevoel is het hoofd te klein in verhouding. De buik mag iets meer naar boven lopen bij de flanken en de flank zelf maar iets meer naar voren geplaatst (richting hoofd zeg maar).

Verder zou je inderdaad meer diepte in de tekening kunnen maken. Dit kun je doen door wat schaduw aan te brengen.

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:39

ik zou het hoofd iets groter maken en dan de nek misschien een stukje langer, zodat je een beetje een fries krijgt zijn vaak toch iets imponerender..,
benen wel een stukje langer, buik iets minder plat maar iets aflopender naar het kruis toe..
om het eng te maken zou ik het een donkere bos achtergrond geven met een volle maan ofzo!
ziet er verder wel super uit! veel succes met het eindontwerp!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:41

jeetje wat mooi Anne!

Ik kan je geen hulp geven bij de rest want ik kan zelf absoluut niet tekenen Haha!

maar idd manen vind ik er wel bij horen

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:06

Mooi anne,
vind ze erg mooi
alleen klopt het volges mij niet helemaal met die trui
want die zit precies op dezelfde lijn van de rug
(hoe zeg je dat)
zolijkt het net of dat vrouwtje geen kont heeft
moeilijk uit te leggen Verward

Gizzmo

Berichten: 754
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:25

Als ik jou was zou ik lange wapperende manen maken, en cape langer maken, en misschien kapot laten lijken ofzo of een beetje zo als de zwarte ruiters uit lord of the rings, zoiets is een beetje de bedoeling of niet

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 12:10

Ellende"]
-Ik denk dat het er leuker uit zou zien als je het paard in 3/4 perspectief zou zien, ja, ik weet dat het moeilijker is, maar daar wordt de tekening denk ik dynamischer van.
[/quote]Dat vind ik zelf ook en nadat ik jouw tekeningen op Elfwood had gezien dacht ik er ook al aan om deze zo te maken. Ik heb gisteren net zo lang geprobeerd totdat het paard een beetje klopte in 3/4 perspectief. Ik heb alle schetsen geupload en wil ze allemaal eventjes aan jullie laten zien (sommige als link): Poging 1:
AfbeeldingVoorkant veel te klein en nog niet echt van schuinopzij/voor.

[quote="Ilindra"]
Ik zou de uiteinden van het wapen vervangen door scherpe punten, hier kun je nog geen blik Unox mee openmaken, laat staan iemand verwonden
[/quote]Bij deze, 2 andere wapens en nog een keer opging 1

[quote="Ellende"]
- paarden zien er vaak angstaanjagender uit als je ze een ramsneus geeft, ook een 'kam' in plaats van gewone manen kan helpen
[/quote] Dat heb ik op bovenstaande foto's ook geprobeerd. Maar ik vind een paard met en ramsneus eigenlijk juist iets lievers hebben, dus doe ik denk ik een gewoon recht profiel.

[quote="Satine"]
Misschien hem een hoofdstel geven met pieken op of loshangende lapjes aan de teugels of zo?
[/quote]Is óók leuk, maar ik denk dat een 'bloot paard' leuker is: Paard met 'hoofdstel'

poging 2, op zich wel goed gelukt, achterhand klopte alleen niet en ik kreeg er geen ruiter op:

Poging 3, lijkt het al meer op, maar klopt toch ook niet :

En toen kwam ik tot poging 4:
Afbeelding
Vind ik zelf erg goed gelukt! (vooral zonder voorbeeld Bloos ) maar, het hoofd vind ik niet mooi en het paard lijkt niet echt te galoperen. Weet iemand hoe ik dit paard laat galoperen?

[quote="Ellende"]
ik denk dat het paard meer beweging/snelheid krijgt als je de achterbenen iets meer onder het lichaam zet
[/quote] Denk ik ook, heb ik ook geprobeerd bij de tekeningen die helemaal bovenaan staan. Maar het lukte niet. Ik vind zoiezo de achterhand al een van de moeilijkste delen om te tekenen bij een paard.
[quote="Ellende schreef:
Misschien (persoonlijk) wordt ze juist ook wel heel eng als je het paard groter maakt, en enger (een soort nachtmerrie) en het meisje juist kleiner, liever, en roze...
Is ook een idee, maar ik moet het mezelf niet al te moeilijk maken Tong uitsteken want ik moet het dalijk ook gaan schilderen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:16

paard kan je laten galloperen door z'n sokken mee te laten waaien in de wind, ze hangen nu naar beneden (stilstand) als ie beweegt gaan ze naar achteren zwaaien. Z'n linkervoorbeen (vanuit zijn ogen gezien) zou ik iets meer naar boven laten steken...

ik vind de 'emotie' in schets vier erg goed! Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:20

Die onderste schets vind ik erg goed gelukt. Ziet er angstaanjagender uit dan de bovenste met het meisje erop.
Dus als ik jou was zou ik dat paard gebruiken.

Je kan wel heel goed tekenen. Heel veel succes!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:15

SUPER GAAf,

echt waar *LOL*

Je zou ook kettingen aan het meisje kunnen laten hangen.
Bijv. aan haar armen (polsen) laten wapperen.
Zodat het net lijkt of ze ergens is logebroken.

Als je een eng paard zoekt moet je eens kijken bij Dungeons en Dragons.
Daar had je dat zwarte paard van die gemenerik.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:41

mooi zeg!!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:35

poging vier= erg goed! Paard ziet er angstig uit en lijkt te willen steigeren
Als je die uitwerkt met ruiter... krijg je iets wat hier op lijkt:

Afbeelding

Verder wordt het enger als je wat schaduw toepast, maar dat is moeilijk...
idd die drietand is een lachertje en driegender is het als ie naar voren wijst, of naar de toeschouwer (lastig perspectief)

Om een galopperend paard te krijgen...

grote snelheid duidt je aan met een wazige omgeving en wapperende kleding en manen en staart:
Afbeelding

dit galopmoment is zwevend en heeft niet echt snelheid..
een uitgestrekte galop zou dan beter zijn:
Afbeelding

sorry voor alle foto`s, maar ik heb ze binnenhandbereik en ik denk dat je er veel van kunt leren om ze als voorbeeld te gebruiken...

De ruiter...
is idd een beetje plat en zit niet goed op het paard... dit is heel erg moeilijk, daarvoor moet je het paard ronddenken en ook de menselijke figuur ruimtelijk kunnen inschatten.. Zoek maar eens wat foto`s van mensen die op paarden zitten zonder zadel en bekijk die eens goed... het liefst met strakke kleding zodat je kunt zien hoe allles in elkaar zit...

Succes en veel tekenplezier!