Kleine digitale camera gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Kleine digitale camera gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 00:38

Ik kan reeds beschikken over twee goede digi's. Deze neem ik echter liever niet mee op buitenritten.

Nu lijkt het mij zo leuk om op buitenrit foto's te kunnen maken. Oortjes foto's Lachen, draf en galopfoto's, noem maar op Lachen.

Ik zoek dus een kleine digi die in mijn binnenzak past. Verder niet al te duur zodat het niet al te erg is als hij wat beschadigd raakt (tijdens het rijden in en uit binnenzak gepulkt en misschien laat ik hem weleens vallen Haha!).

De kwaliteit van de foto's graag wel redelijk (om het moeilijk te maken Haha!).

Heeft er iemand tips?

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:06

Hmmm, dat zal moeilijk worden.
Een camera robuust maken betekent meestal dat hij wat groter en duurder wordt.
Twee tips van mij:

1e, Casio Exilim S2 of de S3.
2 of 3 megapixel zeer platte camera. Geen zoom-lens, kan dus ook niet kapot.
Vanwege de compactheid niet echt goedkoop, de S2 wordt denk ik al niet meer gemaakt. http://www.dcresource.com/reviews/casio/exilim_s2-review/index.html

2e, Pentax Optio 33WR. Waterdicht (1 meter volgens fabrikant, van mij geen garantie daarop Haha! ).
Rubberen verstevigingen op de hoeken om beschadigen tijdens vallen te voorkomen.
3 megapixel en wel een zoomlens maar die komt niet naar buiten zetten. http://www.dpreview.com/reviews/specs/Pentax/pentax_optio33wr.asp
Helaas ook duur.

Voor goede actie foto's zijn natuurlijk beide camera's niet echt geschikt.
De casio hoeft echter niet te focussen dus dat betekent dat hij wel heel snel is (geen shutterlag).

Disclaimer: Niet op mijn aanraden klakkeloos kopen, je bent zelf verantwoordelijk voor wat je koopt. Ook als het niet doet wat je wilt.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:50


Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 20:35

Die Casio of die Benq zien er idd goed uit Lachen.

Die Pentax eerlijk gezegd ook, maar dat is niet helemaal het budget wat ik in gedachten had voor een camera die mee mag op buitenrit Haha!.

Ik zal ze hier even aan de expert laten zien Lachen. Wordt vervolgd...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:36

Ik heb zelf de Canon Ixus II, net zo klein als een pakje sigaretten, alleen kost wel 451 euro....

Kijk anders eens op www.xplorys.com daar staan geloof ik wel kleine cameraatjes.

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:44

http://www.trust.com/products/default.htm?artnr=13156

dit is een makkelijk compact digitaalcameratje.
ik had hem en kan makkelijk in je binnenzak ik had hem toen gekocht voor €99 maar dat is al weer een halfjaar terug dus misschien is hij nu goedkoper hij is wel zonder LCD scherm dat je ze terug kan zien

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:53


PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:45

Apple schreef:
Die Casio of die Benq zien er idd goed uit Lachen.

Die Pentax eerlijk gezegd ook, maar dat is niet helemaal het budget wat ik in gedachten had voor een camera die mee mag op buitenrit Haha!.

Ik zal ze hier even aan de expert laten zien Lachen. Wordt vervolgd...

Ik heb een hele kleine casio, wel dat model maar andere inhoud zeg maar, de mijne was 450 euro ik weet niet of je dat er voor over hebt voor buitenritjes

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:37

Mijn collega's en ik kregen bij wijze van 'kerstpakket' dit jaar een Trust 350FS Powerc@m Flash. Een heel simpel cameraatje (winkelwaarde rond de 50 euro), maar ik durf deze tenminste mee te nemen op een buitenrit. Dit in tegenstelling tot de super-Sony van mijn vriendje. Dat ding mag ik van hem uberhaupt nauwelijks aanraken in de buurt van een paard. Bloos

Maar goed, ik heb nu dus mijn eigen simpele toestelletje en vandaag ging-ie voor het eerst mee op een buitenrit. Uiteraard wat 'oortjes-foto's' gemaakt, het resultaat zie je HIER. Overigens zijn de 'ver-weg-foto's' niet zo scherp, maar dat kan beter: er blijkt toch een soort van zoomfunctie op te zitten, namelijk een icoontje 'dichtbij' en eentje 'ver weg'. Hij stond continu op 'dichtbij' ontdekte ik later. Maar foto 15 bijvoorbeeld is er best leuk uit gekomen. Haha!

De foto's zijn trouwens niet van afdrukkwaliteit: ze zijn standaard rond de 100k. Ideaal om via de mail te sturen of op internet te zetten, maar verder niet spectaculair. Via internet vond ik enkele Trust-camera's met net wat meer functies, maar toch voor een redelijke prijs. Maar goed, je moet het net aandurven met Trust, ik hoor er heel wisselende verhalen over. Knipoog

Ach, ik ben wel de laatste die een gegeven paard... etc. etc. Ben allang blij dat ik nu eindelijk zelf plaatjes kan schieten tijdens een buitenrit. Haha!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 00:44

Aha ik zie wat je bedoelt. Die dichtbij foto's zijn idd van wat betere kwaliteit Lachen.

(off-topic: zie ik het nu goed en is de Haf van Maarten net zo groot als Retje? Bloos!).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:46

Nee, dat is optisch bedrog: dat doet die camera heel knap. Retje is behoorlijk veel groter dan Kim. Tong uitsteken

Wel zo'n centimeter of drie. Haha!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 04:29

Ik heb een Olympus D510. Hij was niet zo heel erg duur en ik ben zelf erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. Super klein is hij niet, maar hij past wel in mijn (grote) binnenzak. Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:14

Ik heb een nikon coolpix 3100. Zo klein als een pakje peuken is overdreven, hij is iets dikker en iets hoger. Hij is wel enorm klein, heeft ook nog aardig wat functies en heeft zowel optische als digitale zoom. Hij is best snel, met voldoende licht maakt hij nog knap scherpe actiefoto's. 3,2 megapixels en 14 scene modes (sports, portret etc etc). Is geloof ik tegenwoordig voor een prijs van rond de 350 euries te koop. Ik vind het een grappig point & shoot cameraatje

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:26

Love_melle schreef:
http://www.trust.com/products/default.htm?artnr=13156

dit is een makkelijk compact digitaalcameratje.
ik had hem en kan makkelijk in je binnenzak ik had hem toen gekocht voor €99 maar dat is al weer een halfjaar terug dus misschien is hij nu goedkoper hij is wel zonder LCD scherm dat je ze terug kan zien


deze heb ik ook en is ideaal op buitenrit

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:12

Ik zoek er ook nog steeds een Knipoog
Gisteren zag ik er toevallig een in het karwei krantje staan, voor maar 79 euro. Het was geloof ik een trust, en of ie klein was weet ik niet, maar hij was iig niet duur Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:26

ik heb ook de nikon coolpix 3100 geloof ik (die kleinste van de tv reclame) hij bevalt heel goed. ik hem hem vorig jaar voor € 399.00 gekocht beetje over je budget dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:29

pocket DV 2manager , geen flauw idee hoe duur die was heb hem 2e hans gekocht voor 99e

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:29

je kan hem trouwens van me overnemen voor 50 E Knipoog

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:09

Sony Cibershot? Niet echt supergoedkoop (100 euro ong.), maar ook niet duur. Leuke en erg kleine camera's.
Kwaliteit is niet echt goed, en er zit ook geen zoom op. Maar ja, voor dat geld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 19:28

enneeeh , op Ebay heb je staan vanaf 14 E die aan een sleutel hanger de helft van een sigaretten pakje

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:34

Karin schreef:
Mijn collega's en ik kregen bij wijze van 'kerstpakket' dit jaar een Trust 350FS Powerc@m Flash. Een heel simpel cameraatje (winkelwaarde rond de 50 euro), maar ik durf deze tenminste mee te nemen op een buitenrit.
De foto's zijn trouwens niet van afdrukkwaliteit: ze zijn standaard rond de 100k. Ideaal om via de mail te sturen of op internet te zetten, maar verder niet spectaculair. Via internet vond ik enkele Trust-camera's met net wat meer functies, maar toch voor een redelijke prijs. Maar goed, je moet het net aandurven met Trust, ik hoor er heel wisselende verhalen over. Knipoog


Ik heb hem ook, en hij maakt best scherpe foto's (als je hem idd niet op macro zet, is mij ook overkomen Haha! ). Ik heb 1 foto laten uitvergroten, en die is best mooi, als je ze groot oplaad naar je computer dan worden ze iets beter van kwaliteit schijnt het (heb het boekje gelezen Knipoog ).
Ik zou wel heeeeeeel erg oppassen met water, daar is hij helaas supergevoelig voor.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:26

Ik heb een aiptek slim 3000
Met 3 megapixels.
Hij maakt echt mooie foto's het enige nadeel is dat hij geen flitser heeft.

Afbeelding

8x3.5 cm istie

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:51

Ik heb een Olympus cameraatje, ik vind het erg goede kwaliteit voor zo'n camera, voor foto's die ik ermee gemaakt heb, zie mijn profiel.
Die van ons is ook al 1000zenden keren op de grond gevallen en op de zandverstuiving geweest dus hij kan wel redelijk wat hebben, maar je moet het natuurlijk niet te gek maken. Knipoog

http://194.206.235.235/dev/gui_web/shop ... icle=15779

Ik weet niet meer hoeveel wij er precies voor betaald hebben, maar ik geloof dat ie iets van 300 euro was. Nu kost ie dus veel minder maar goed, we hebben hem ook een hele tijd geleden gekocht. Tong uitsteken