Het AVS en chippen grrrrrr

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Het AVS en chippen grrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 20:14

Ik heb een poging gewaagd om mijn paard te laten chippen via het AVS.
Als de dierenarts chipt schrijft het AVS de chipcode niet in het paspoort(tsja dat geld he) en ze willen de aftekeningen zien en een plukje haar.
Geen chipper dus in Noord Holland en dat kan nog wel een tijd duren.Ik wil dus gaan starten met mijn hengstenbeest,helaas pindakaas.
Ik moet dan maar de dierenarts laten komen,dan komt er daarna iemand van het AVS a 23 euro plus reiskosten per km. om het kolletje en witte voetje te bekijken en de chip te controleren.Kost dus gewoon allemaal extra geld.Ik baal dus echt als een stekker,maar ja ongechipt starten kan dus ook niet meer.
(AVS is dus het Arabische Volbloed Stamboek) Boos!


CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 07:23

Typisch weer iets voor het AVS!!!
verbaast me niets, het zou veel gekker zijn als die eens een keer wel vlot en adequaat iets zouden doen!
Dat zou me wel verbazen. Haha!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 07:28

je
kan ook naar een evelement gaan dat hem je geen voorrijkosten bvb naar de kossackstud tijden een wedstrijd van het avs !
heb ik ook gedaan en dan kan je gelijk starten (onderling dat voor jou)

misschien is dat een optie
moet je modderman ff bellen

niets is onmogelijk voor hen die willen

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 08:37

Ja ik ken het. Mijn arabiertje was al wel gechipt maar nog niet geschetst. Nou voor dat hij eindelijk eens kwam. grrr. En toen duurde het ook nog eens dik een maand voordat ze het paspoort op stuurde

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Nic25
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:19

ik heb bij mijn arabier ook alleen een AVS-paspoort, maar nog geen chip.
bij ons op stal moeten binnenkort nog de nodige paarden een paspoort krijgen, van verschillende rassen.
daarom komt er iemand van de KNHS, die mag alle rassen chippen en eventuele bestaande paspoorten aanpassen.
ik denk erover om mijn paardje maar meteen te laten meechippen

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 21:22

Het probleem is dat het AVS het chipnummer niet registreert als je niet iemand van het stamboek laat komen en ze willen een pluk haar van je paard.
Zoals gewoonlijk heeft het weer met geld te maken en ze willen alles in eigen hand houden.We zijn al ca 16 jaar lid van het AVS, dus we zijn al wel wat gewend
Als ik naar de Kossack ga neem ik mijn andere paard ook al mee om te starten en eigenlijk wil ik dan met die hengst ook gewoon voor de punten uitkomen.

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:25

Lekker irritant he! Ik heb mn paard 1,5 jaar geleden laten chippen op het dichtsbijzijnde evenement dat jaar. Moest ik helemaal naar Tilburg! Dus mn beest 2,5 uur in de trailer, 10 minuten daar bezig geweest en toen weer 2,5 uur terug..... Verward Erg handig!

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 23:53

k vanmiddag bij ons op stal dat je je paard niet eens meer mag vervoeren als hij niet gechipt is.Dus naar de Kossack Stud gaan kan ook niet meer.Je kunt er zelfs een boete voor krijgen.
Ik baal hiervan als een stekker en ik ben vast niet de enige.
Bij ons op stal hadden een aantal mensen hun Arab. laten chippen door de dierenarts (al een tijdje terug) Het AVS deed toen heel moeilijk want dat wilden ze allemaal zelf doen.Na veel heen en weer gezeur en natuurlijk kostte het ook weer geld werd het chipnummer geregistreerd.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:55

Je mag je paard niet meer vervoeren als hij/zij geen paspoort heeft.
Chippen is nog steeds niet verplicht hoor.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:52

Jeannette schreef:
k vanmiddag bij ons op stal dat je je paard niet eens meer mag vervoeren als hij niet gechipt is.Dus naar de Kossack Stud gaan kan ook niet meer.Je kunt er zelfs een boete voor krijgen.
Ik baal hiervan als een stekker en ik ben vast niet de enige.
Bij ons op stal hadden een aantal mensen hun Arab. laten chippen door de dierenarts (al een tijdje terug) Het AVS deed toen heel moeilijk want dat wilden ze allemaal zelf doen.Na veel heen en weer gezeur en natuurlijk kostte het ook weer geld werd het chipnummer geregistreerd.

Is echt complete onzin!
Je bent nog steeds niet verplicht te chippen.
Wel om een paspoort te hebben en dit moet je tijdens vervoer meenemen.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


fhjarabians

Berichten: 45
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:11

Nou wat ik weet van het chippen bij het AVS is dat het best kan bij je eigen dierenarts dat het je dan alleen extra registratie kosten met zich mee brengt.

maar inderdaad een goed idee om hem mee te nemen naar keuring doe ik ook met mijn veulens loopt het allemaal een stuk flotter word ie namelijk gelijk geschets en gechipt in 1 keer.

groetjes,

Mathilde

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 17:45

Maar de eerstvolgende wedstrijd is pas in april of mei.Dan gaat je paspoort etc mee naar het AVS,dan nog eens de startkaart aanvragen,helft van het wedstrijdseizoen voorbij.
Huilen

Giwa
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:17

Boos!

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 01:26

Joepie het is gelukt.Dream is gechipt.Ik kon bij de Kossack terecht,20 minuutjes rijden.
Dus ik kan binnenkort mijn startkaart aanvragen!!! *LOL*

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:39

De eerste AVSwedstrijd vindt al plaats op 6 maart vanb dit jaar. Deze wordt gehouden in Leusden of st. Oedenrode.

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 22:31

Nou volgens mij zijn ze vergeten een stuk staart te trekken voor DNA.Tsja dat moet mij natuurlijk weer overkomen.Daar dacht ik pas aan toen ik langs de snelweg stil stond met mijn veewagen (grrr) Maar maart is nog even wat te vroeg denk ik.En zeker niet naar St, Oedenrode, niet ivm de organisatie, maar met de giga deelname ponyruiters.Dat is me al 2x zeer slecht bevallen.

judith661
Berichten: 135
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hendrik ido ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:11

Hazzebaz schreef:
De eerste AVSwedstrijd vindt al plaats op 6 maart vanb dit jaar. Deze wordt gehouden in Leusden of st. Oedenrode.


Hoi hoi,

Heb zeker lopen slapen want deze wedstrijd heb ik niet meegekregen. Is het al bekend waar het is?
Groetjes Judith

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:08

Je hoeft helemaal nog niet gechipt te zijn voor vervoer op de weg en je hebt ook de mogelijkheid om DNA te doen ga naar OK dan! www.invisio.nl/antichip OK dan! en lees er alles over en maak bezwaar nu het nog kan Haha!

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:53

Ik heb eveneens veel moeite gedaan om een chipper te krijgen via de officiële weg en er zou iemand naar Den Hoorn(Delft) komen om te chippen....ruim 1 jaar gewacht en 3x gebeld...maar niets hoor.Na ruim 14 maanden werd ik midden op de dag en zelf op mijn werk gebeld , dat meneer toch in de buurt was en of ik maar met mijn paspoort naar mijn paard wilde komen. Hélaas was dat natuurlijk niet mogelijk...Antwoord:"een andere keer beter!". Heb de NHS gebeld en op hun advies eigen dierenarts laten chippen en gegevens + DNA opgestuurd met paspoort naar het NHS en heb alles+stempel van de NHS weer teruggekregen en in 3 weken tijd. Dus het kan heel snel!!

I love my Arabian horses

dosator
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:26

Ook wij hebben lang moeten wachten op de chipper van het AVS, omdat de chipper was gestopt en de andere chipper zijn regio niet uit wilde komen. Na vele malen gebeld te hebben, is er een chipper uit Waddinxveen gekomen.
De papieren zijn nu uiteindelijk kompleet Haha!

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 21:59

Joepie en ik heb het nieuwe paspoort binnen!!!!Geheel compleet ,eindelijk.
Dus wij kunnen aan de bak....

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:51

ik heb mijn merrie toen in leusden tijdens een oefendag laten chippen. ruim 2 maanden later kreeg ik mijn paspoort binnen. Ik kan je wel zegge dat het bij andere stamboeken niet veel sneller is hoor, zit nu ook al ruim een maand te wachten op de papieren van mijn kwpner dus ik denk dat het weinig uit maakt.....

Sammie drachtig van Solaris!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers