inrijden shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

inrijden shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 19:03

Hey iedereen, ik heb eens een vraagje, ik heb een shet die ik wil gaan inrijden. Maar ik heb al van een paar gehoord dat ik er te groot voor ben, van een paar dan weer juist niet,... Ik weet het niet meer. Ik ben een dikke meter 60 en weeg zo'n 49 kg (wel klein voor 18 te zijn maarja). Kio (de shet) is 1m05 ongeveer. En ze wordt bijna 3 jaartjes. Ik ben er al eens gaan opzitten met het zadeltje enzo, ze is dan altijd heel braaf. Ik stap er nog niet mee rond want dat kent ze nog niet zo goed ook niet. Ik heb niet het gevoel dat ik te groot ben als ik op haar zit want mijn voeten zitten toch wel een eind van de grond. Maar ik heb schrik dat ik te zwaar ben... Verward Iemand een idee? Het is helemaal niet de bedoeling om er een super dressuur pony van te maken ofzo, gewoon voor de neefjes en men nichtje en natuurlijk om er zelf af en toe eens een tochtje mee te maken als het zou kunnen.
Alvast bedankt.... Groetjes, Dorien

I live in my own little world... But it's okay... They know me here!



Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:07

Ik denk dat je niet te zwaar bent.
Maar sorry dat ik het zeg, ik vind
het niet uitzien als zo'n lang iemand
op een shet rijd. Ook al kunnen de meeste
shetjes het goed aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:12

wel te lang maar zeker niet te zwaar! en zoals je zelf zegd het hoeft geen dressuurpony te worden!!

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 19:22

Ik vind het er zelf ook maar raar uitzien zo een lang iemand op een shet maar het is ook maar om zelf bij ons in de bak te rijden (voor dressuur en springen heb ik mijn paard he) en wsl ga ik binnekort er wat vd mee doen enzo. Tis vooral voor mijn neefjes en nichtje. Maar ik kan hun Kio niet late inrijden natuurlijk Lachen Ik zie ze al gaan hehe...
Alleszinds al bedankt voor de vlugge reacties. Zijn er trouwens nog veer bokkers hier die ongeveer even oud zijn en op hun shet rijden?

I live in my own little world... But it's okay... They know me here!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:04

Dat kan wel hoor. Met gemak.

Ik ben zelf 19, ong 1.63 en ong 45 kg. Ik rijd nog fanatiek op Dennis van 94 cm. Dennis vind het super en springt met gemak 60 cm met mij. Dus zal jij makkelijk op een shet van 1.05 kunnen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:09

je kunt anders toch met de lange teugel rijden, is ook erg leuk:))
en dan kijken hoe het met iemand erop gaat (neefjes en nichtjes) zo doe ik het nu met mijn shetlander. ik ben zelf 1,69 en 53 kg en grietje is 0.92 dus ik ben denk ik wel te groot en te zwaar misschien ook.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag, lovelance, MarjanB en 106 bezoekers