Merens

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Merens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 20:28

Wie heeft er ervaring met de merens?

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....


casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:40

estragon hier op bokt heeft een merensruin,misschien even pben?

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:37

Een vriendin van mij heeft een merens x Fell, zal binnenkort een foto platsen Lachen

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:30

Ik heb een merens!! *LOL* Wat wil je weten? Knipoog

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 01:42

Karakter? Voor welke sporttak geschikt? wel/niet temperamentvol? Kunnen ze het hele jaar buiten? Geschikt voor kids (v.a. 10)? En wat je nog meer kwijt wil. OK dan!

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:03

ik heb een merens gehad..
hele lieve paarden voor alles geschikt, springen, dressuur, mennen, western noem maar op.. ze willen graag voor je werken.. je heb er natuurlijk ook sloompjes bij..
die van mij was niet geschikt voor kinderen, maar dat is natuurlijk maar net hoe het karakter is van dat paard..
en hij kan het hele jaar buiten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:04

Dit is Amber, een merens x Fell
Ze is volgens mij 5 of 6 jaar, en ze kan heel goed springen!

Afbeelding

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:36

www.merensstamboek.nl Geeft antwoord op al je vragen eigenlijk.
Ik moet wel zeggen dat ik een merens best wel temperamentvol vind. Ik vind het absoluut geen kinderpony. Ik vind ze qua karakter pittiger dan een fjord of haflinger, waar ze toch wat karakter betreft vaak mee vergeleken worden.
Nog meer weten Knipoog ?

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:01

Estragon schreef:
www.merensstamboek.nl Geeft antwoord op al je vragen eigenlijk.
Ik moet wel zeggen dat ik een merens best wel temperamentvol vind. Ik vind het absoluut geen kinderpony. Ik vind ze qua karakter pittiger dan een fjord of haflinger, waar ze toch wat karakter betreft vaak mee vergeleken worden.
Nog meer weten Knipoog ?

Ze zijn idd een héél stuk pittiger dan haffies of fjorden! *LOL*

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:52

[quote="Sammm]Ze zijn idd een héél stuk pittiger dan haffies of fjorden! *LOL*[/quote]


Ervaring mee Schijnheilig Haha!

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:54

Sammm schreef:
Ze zijn idd een héél stuk pittiger dan haffies of fjorden! *LOL*


Ervaring mee Schijnheilig Haha! ??

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:55

Huh!!?? Ik weet niet wat ik nu heb gedaan maar ik heb twee berichtjes geplaats die niet eens precies hetzelfde zijn?? Raar..

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 08:37

Estragon"]
[quote="Sammm schreef:
Ze zijn idd een héél stuk pittiger dan haffies of fjorden! *LOL*


Ervaring mee Schijnheilig Haha! ??
[/quote]
Nou, op die foto kun je dus de pony van een vriendin van mij zien. Ik kan je vertellen dat die wel een ietsiepietsie meer temperament heeft dan een Haf of Fjord *LOL* Haha!

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 13:09

Bedankt Estragon voor je tip OK dan! maar deze website kende ik al. Ik zou graag wat meer persoonlijke ervaringen willen horen.

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:21

carien schreef:
Karakter? Voor welke sporttak geschikt? wel/niet temperamentvol? Kunnen ze het hele jaar buiten? Geschikt voor kids (v.a. 10)? En wat je nog meer kwijt wil. OK dan!


Nou fleur heeft een best pittig karakter! Ze is ook wel heel lief, maar af en toe ook zoooo sterk. Ik ben al blij als ik een keer een rondje bos heb gereden, en ze niet gebokt heeft. Want ik rij met haar nooit hier door het bos, omdat ze gewoon te druk is. Zodra ik op het asfalt blijf ik het goed, maar als ik met haar het gras opga, is ze weg. Verder is ze best gauw opgefokt. Als we spelletjes ofzo hebben, zet ze een knop om, en blijft ze gaan. Dus best wel temparamentvol. Maar dat is per paard natuurlijk verschillend.
Ik rij voornamelijk recreatief dressuur met haar, ook wel wedstrijdjes hoor. Springen kan ze ook heel goed.
Ze kunnen we het hele jaar buiten! Ik ken er een paar die buitenlopen. FLeur staat wel binnen.
Of ze geschikt zijn voor een kind van 10 jaar is verschillend vind ik. Ik geef een meisje van 11 les op fleur, elke woensdag, en dat gaat best goed! Ze stuurt haar aardig rond, en ze is heel lief.

Je kan ook eens op het forum van de merens kijken! Daar wordt ook zòn onderwerp nu besproken. "Waarom een merens"!

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:18

ik heb western leren rijden op een merens.....ze was wel moeilijk maar op het eind ging het best goed! we hadden samen met de barrle race, ik geloof, 23 sec. en alleen maar in draf gereden. En in de bergen rijden was echt heerlijk (ze staat nl. in frankrijk).

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 21:32

Daar was ik ook benieuwd naar, naar western aangereden merens. Op de Merensstamboeksite kon ik daar niet zo gauw iets over vinden.

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 21:43

Lijkt me trouwens heerlijk Spoekie om een trektocht te maken door bijv. de Pyreneeen met een aantal merens. (kon ik gelijk een van m'n honden meenemen. Zou zich daar helemaal thuis voelen)

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....


spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:03

het was een week lang...en toen elke dag een paar uur naar buiten en we zijn ook een keer heel vroeg opgestaan en toen de hele dag door de bergen gereden....was echt heerlijk Haha!
Die mensen hebben ooit merens gefokt in Nederland maar wonen nu in Frankrijk en fokken nu Trakehners...maar ze hebben nog een paar merens (waaronder 1 die nederlands kampioen is geworden). Die merens zijn allemaal eerst dressuur aangereden en daarna door de eigenaresse western aangereden en hebben de laatste jaren alleen nog maar western gereden.

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:55

Ik heb op een ponykamp eens op een Merens gereden. Het was een heel fijn paard om te rijden, behoorlijk braaf en heel dapper (vond echt niks eng!), maar wel lekker fel en wakker.
En ook goed vast ter been (de groep was op hol geslagen en galopeerde heel hard van een hele stijle heuvel af. Ik heb de pony geen pas verkeerd voelen doen, terwijl anderen toch wel duidelijke moeite ermee hadden (ook door flink schuivend zand!). Er zijn een paar mensen toen gevallen, maar ik heb geen moment getwijfeld of ik wel heelhuids met mn pony beneden zou komen. Dus ik vind de merens echt OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 7 bezoekers