Deken lag er af, hoe kan dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Deken lag er af, hoe kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 21:30

Ik heb zo'n Rhino lite deken, waterdicht en ademend. Die lag de laatste maand constant op mijn paard. Tot vandaag. Ze stond zonder deken aan het hek en de deken lag in het land, doorweekt natuurlijk. De kruissingels zaten nog vast alsmede de borstriemen. Alleen een musketon bij de staartflap was los, niet kapot geloof ik. Dus de deken is nog heel. Vraag is: Hoe kan dat. Hoe kan zo'n fors paard zich uit al die riemen wurmen. En hoe kan ik voorkomen dat het weer gebeurt Verward


MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:32

hmmz.. misshcen is ie er op de een of andere maniet over zen hoofd afgeschoven ofzow..s tonden er andere paardne bij?? iig musketon vast..

Chonelly

Berichten: 556
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:35

hmm... Verward
het enige wat ik kan bedenken is
1. het waaide zo hard dat de deken over het hoofd waaide en ze er zo uit kon stappen zonder 1 riempje los te maken Haha!
2. iemand neemt jou in de maling en heeft de deken afgedaan, in de wei gelegd en de riempjes weer dichtgedaan Schijnheilig
Oftewel eigenlijk snap ik niet hoe dit kan...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:35

wat een slim paard !!! misschien deken naar voren gschoven en ergens achter blijven hangen?dan loopt het paard naar achter en tadaaa...deken is uit..

Karaat_the_newforest op Instagram

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 21:40

Ik controleer iedere dag of de singels en borstriemen nog goed vast zitten maar de musketons vergeet ik wel eens ja. Er moet er een hebben losgezeten of ze heeft staan schuren. En dan met die wind, het zòu kunnen maar ik denk toch meer dat het tijdens het rollen is gebeurd. Ze staat alleen, vaak met een shetje op het land naast haar waar ze geloof ik wel goed mee overweg kan. Misschien was ze wel in een heel erg jolige bui door die wind en heeft rare sprongen gemaakt en dan de wind eronder....heel vreemd hoor.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:41

dames en heren... meet the new Houdini!! OK dan!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:46

Door de wind.
Een pony hier in de buurt had het regelmatig. Hij ging met z'n kont in de wind staan, die waaide de deken van achteren op en omdat ze met het hoofd naar beneden staan glijdt het hele handeltje er zo af.
Bilkoorden eraan en dan blijft hij vast liggen

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:11

hmm wel apart!
over zijn hoofd? dan moet ie toch haast wel in paniek raken en op de deken hebben gestaan?

Dag lieve mama...

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 00:14

Bilkoorden eraan?? Kan ik dat zelf doen? Dan lijkt het helemaal zo'n worstje met al die riempjes Lachen Maar ik denk dat je gelijk hebt PeppySan, paarden staan nu eenmaal met de kont in de wind en dan te dutten met het hoofd naar beneden. Het was ook echt op haar slaapplekkie. Alleen moeten die kruissingels dan ook over dat hoofd heen zwiepen. Voor hetzelfde geld raakt je paard in paniek door dat gewapper en deken over het hoofd! Ik ben trouwens blij dat ie nog heel is, hij is pas een goed jaar oud en die dekens zijn hartstikke duur. Morgen zal tie wel droog zijn maar ik doe hem pas weer om als de wind weg is. Die nu nog stormachtig is.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:16

Ik heb precies het zelfde vreemde....

Sinds 2 weken kom ik regelmatig de stal in en staat Pacific zonder deken in haar box.... gister had ze haar deken zo vies gemaakt dat ik een andere op had gedaan met daar over heen een regendeken.

Toen de wei in en ik naar huis met deken (om te wassen).

Kom ik terug staat madam met alleen haar staldeken nog op, regendeken (met lieskoorden, dubbele voorsluiting en dubbele buiksingels) in de prut... alles nog dicht op voor kant na.

Denk dat ze erg slim is en de voorkant los maakt en hem dan vanachter laat zakken...

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 00:31

Haha, paarden zijn slimmer dan we denken... Als er maar geen ongelukken gebeuren, dat ze in paniek raken met de benen nog in de singels oid. Ik denk dat de mijne het ook lekkerder vindt zonder deken. Dus als het niet gaat vriezen hou ik hem maar even af.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 01:04

Zo heb ik ook weleens een deken teruggevonden... Ze kunnen ze inderdaad over het hoofd afkrijgen.
Jordy maakt trouwens ook borstsluitingen (gespen) los, ook heel fijn....
Maar het vreemdste is nog wel dat hij een keer een onderdeken af heeft gekregen, terwijl de bovenste er nog op zat Verward Hoe is me nog steeds een raadsel

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 01:47

Ik ken inderdaad ook een jonge hengst die zelf z'n deken afdoet. Hij maakt de voorkant los, daar zitten namelijk geen gespen maar van die haken waar meestal alleen de singels mee vast gaan. En dan werkt hij die deken naar achteren en kan hij gewoon uit de kruissingels en bilkoorden stappen.
Is een erg leuk gezicht, hij doet het namelijk meestal wanneer hij zich verveeld in de paddock, dan kan je het precies zien Haha!

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:16

Tja, tinkers zijn nu eenmaal ontzettend slimme paarden *LOL* Maar eigenlijk heb ik geen idee hoe Soxje haar deken af heeft kunnen krijgen, ik ga met Pellie mee, een nieuwe houdini... Lachen

Gillian

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:27

Haha, ik had dus laatst hetzelfde, wel op stal gebeurt, dus hij is er lekker op gaan staan plassen! Huilen

Maar dus ook alles nog dicht, zelfs de bilkoorden zonder dat er ook maar 1 scheurtje in de deken zat!! Verward

RARA hoe kan dat??

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:06

Ja Roos krijgt dit ook voor elkaar hoor. Maakt niet uit waar trouwens. Op stal of in de wei.

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:28

als je er achter komt, laat je het dan even weten. Pablo (KWPN-er Knipoog ) krijgt het nl ook voor elkaar en ik weet dus ook niet hoe Haha!

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:53

Ik vrees dat we er nooit achter zullen komen, tenzij de paarden ineens kunnen praten!

Marije_jiplover

Berichten: 25294
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:46

Ik kende een shetlander doe ook een deken op had, omdat hij geschoren was en in een haf open stal stond, samen met een KWPN'er. Die had ook vaak 's morgens zijn dekentje niet meer om, maar die hebben ze een keer weten te bespioneren. Het bleek dat de KWPN'er hem een handje hielp: hij tilde de shet weleens op aan de deken, dan ging het ding een beetje schuiven naar voren en hoppa, hij kon er zo uitstappen.
Met bilkoordjes eraan was het probleem van de deken eraf wel veholpen, alleen toen scheurde de deken nogal eens, omdat de KWPN'er het dier wel in de deken bleef bijten. Gelukkig was het inmiddels niet meer zo koud en kon de shet inmiddels zonder deken toe, want het bleef repareren met dat dekentje!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:52

Ik vraag me af of jullie de kruisriemen dan wel strak genoeg doen. Ik kan me niet indenken dat als die strak genoeg zitten bij een flinke windvlaag (of meerdere) de deken over het hoofd af kan waaien Verward
Ik heb het iig nog nooit meegemaakt en die van mij staan ook graag met de kont in de wind Haha!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:26

Maar als de kruisriemen goed vast zitten (en idd strak, wat Sugarmiss net zei) en de bilkoorden ook goed vast (en redelijk strak), hoe krijgen die paarden die deken dan in hemelsnaam uit Verward ? Want als het allemaal 'strak' zit hoort een paard hem niet uit te krijgen Scheve mond

Of het is inderdaad een nieuwe houdini... Haha!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:31

eens Yvonne en SM maar toch Knipoog

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:34

Soms zijn paarden gewoon rare beesten Haha!
Haha, laten we het daar maar bij houden Knipoog

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:03

YvonneAa schreef:
Maar als de kruisriemen goed vast zitten (en idd strak, wat Sugarmiss net zei) en de bilkoorden ook goed vast (en redelijk strak), hoe krijgen die paarden die deken dan in hemelsnaam uit Verward ? Want als het allemaal 'strak' zit hoort een paard hem niet uit te krijgen Scheve mond

Of het is inderdaad een nieuwe houdini... Haha!


Ik weet nu hoe Pas het doet.
Ze maakt de voorsluiting gewoon los en dan floept ie zo van haar kont af.....

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

Marije_jiplover

Berichten: 25294
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:41

naiade schreef:
Ik weet nu hoe Pas het doet.
Ze maakt de voorsluiting gewoon los en dan floept ie zo van haar kont af.....

Dan is de oplossing niet zo moeilijk. Maak de voorkant van de deken dicht, dat hij over haar hoofd heen moet. Dan kan ze de voorsluiting niet loskrijgen en hem dus ook niet van haar kont af laten glijden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, BingBot, Katootje7791, Petunia27, Rainer en 105 bezoekers