uitspraak gestolen paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

uitspraak gestolen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 11:02

Weet niet of ik nou wel of niet blij moet zijn Scheve mond

Vandaag is het kort geding over mijn gestolen paard geweest.
ik was er zelf niet bij. ik kon het niet aan,om met die vent in een zaal te zijn

de uitspraak is nog niet helemaal duidelijk,dus er wordt nog over vergaderd.
Ik heb aan kunnen tonen dat ik het paard zelf betaald heb,echter heeft hij hem een groot deel van de tijd in bezit gehad,en laten enten,en ook laten CHIPPEN Stoom uit je oren

Hij heeft geprobeerd dat op zijn naam te zetten,maar dat is hem uiteraard niet gelukt. Ik heb immers de papieren. Scheve mond

Hij blijft in alle toonaarden volhouden dat het paard van hem is,en dat hij er heel veel geld aan uitgegeven heeft. Nou kan ik je vertellen,dat vrijwel al het geld van MIJN rekeningen afkwam..
Al met al lijkt het nu dus nog niet over te zijn.
Omdat hij blijft volhouden dat hij heel veel geld aan het dier heeft gespendeerd en er heel veel om geeft (yeah Right) wou de rechter over de uitspraak nadenken. Hij kwam met de oplossing tot een gezamelijke verkoop te gaan,of om hem de kans te geven het dier van mij te kopen.
Dat wou ik natuurlijk in geen geval,en bovendien heeft hij ook helemaal geen geld,dus hoe wou hij hem kopen Verward

Mijn advocate zelf ziet die gezamelijke verkoop wel zitten. ik verkoop haar dan,en moet zijn deel op een gesloten rekening zetten,die hij pas kan openen als hij kan bewijzen dat hij ook aanspraak op het paard kan hebben (wat hij niet kan) als hij dat niet kan,dan heb ik dus ook de andere helft van het geld.
ik kan sowieso op deze aanpak niet verliezen Scheve mond maar ik vindt het nog steeds heel wrang,want het is gewoon MIJN PAARD!!! Moet daar zoveel getouwtrek omheen??

dit is dus het voorlopige voorstel. ik heb het net een paar minuten geleden gehoord,dus ik moet het nog even verwerken,en weet ook niet of ik er blij mee moet zijn of niet. Op zich wel natuurlijk Scheve mond

Als ik nog iets vergeten heb hier op te schrijven dan meld ik het nog,en ook de uiteindelijke uitspraak Lachen

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:11

bagger zeg zulke mensen. Maarre als de meeste betalingen van jouw rekening komen dan moet je daar toch afschriften van hebben? Die kan je dan toch tonen??
ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken of je zowieso je paard al wilde verkopen of niet??
Ik weet ook niet of je zo blij moet zijn over een gezamelijke verkoop in dat geval want je bent dan toch de helft van je geld kwijt. (wel beter dan helemal niets, maar toch niet echt leuk)
succes verder
hoop dat de uitspraak in jouw voordeel is


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 11:18

als ik het paard in de gezamelijke verkoop doe,vecht mijn advocaat de andere helft aan,dus ik kan er dan alleen maar op winnen. De betalingen kunnen ze idd van mijn rekening zien,maar niet wie het eraf gehaald heeft.
Boos!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:20

Jeetje zeg, wat een vervelende situatie! Het lijkt me heel raar om te moeten vechten voor je paard, terwijl hij al van jou is! Scheve mond Ik hoop dat het je lukt om je paard terug te krijgen, sterkte in ieder geval.

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:31

Jeeee, kan begrijpen dat het toch een tegenvaller is; het is JOUW paard!
Maar je wil haar dus wel verkopen?
Anders zou het helemaal naar zijn; zou je misschien zelfs HEM nog moeten betalen!
Maarre; als hij zo aan het paard gehecht is waarom stemt hij dan wel in met gezamelijke verkoop? Dan heeft hij het paard ook niet..... Verward

My imaginary friend thinks you have serious problems!

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:33

Cayenne schreef:
winnen. De betalingen kunnen ze idd van mijn rekening zien,maar niet wie het eraf gehaald heeft.
Boos!


Maar dat geeft dan toch al aan dat jij die rekeningen hebt betaald en niet hij???? Hoe zit het dan met het verhaal dat hij hem heeft gestolen en jij er maar achter moest zien te komen waar dat paard was? Dat zal een rechter toch ook wel meenemen in de beslissing?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 11:36

ik wil haar idd verkopen,want ik kan geen 2 paarden houden,maar ik wil haar ook gewoon terug,omdat ik niet meer over me heen wil laten lopen. hij heeft me heel wat dingen geflikt,en nu wil ik voor mezelf opkomen!

Ik hoef hem sowieso niets te betalen,dus op dat punt heb ik al gewonnen.
Hij zei dat ie om het dier geeft,maar het wil verkopen idd. Mijn advocaat voerde meteen als tegenargument dat hij dan dus meer om het geld geeft!

Ik zal eerlijk zijn. ik geef niet zoveel om het dier als om mijn andere paard.. Ik heb nooit de kans gehad om met het dier een band op te bouwen. We zijn daarom ook nooit echt naar elkaar toe gegroeid..

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 11:39

narretje"]
[quote="Cayenne schreef:
winnen. De betalingen kunnen ze idd van mijn rekening zien,maar niet wie het eraf gehaald heeft.
Boos!


Maar dat geeft dan toch al aan dat jij die rekeningen hebt betaald en niet hij???? Hoe zit het dan met het verhaal dat hij hem heeft gestolen en jij er maar achter moest zien te komen waar dat paard was? Dat zal een rechter toch ook wel meenemen in de beslissing?
[/quote]

ik ben er zelf niet bij geweest,dus weet niet welke argumenten er allemaal zijn gevoerd. De politie is ook betrokken omdat die meegeholpen hebben met zoeken.
Het gerecht is ook nog niet af. Dit is de tijdelijke beslissing.
Ik hoor later van mijn advocaat de details. Heb haar nu alleen nog maar aan de tel. gesproken Scheve mond
Er zit natuurlijk nog een heel verhaal aan vast Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-01-04 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:44

jeetje wat vervelend zeg! allemaal gedoe om JOUW paard! wat een kl*jo.. zeg.. waarom doet zo iemand dat gewoon zomaar?!?!?! heel veel succes ermee!! en ik hoop dat het allemaal goedkomt!. !!!!

Ik miste mijn ex ;( volgende keer schiet ik raak

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 11:53

ik werdt net gebeld door mijn advocaat,dat de rechter nagenoegd overtuigd is dat het paard wel degelijk van mij is,en dat vrijdag de uitspraak volgt!!!!!!!!!! OK dan! OK dan! OK dan!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:58

Nou laten we hopen dan dat alles loopt zoals het moet lopen! We horen het vrijdag wel.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:12

Ik duim voor je. Sterkte!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 12:17

griebels schreef:
Nou laten we hopen dan dat alles loopt zoals het moet lopen! We horen het vrijdag wel.


Dat hoop ik ook. Ik wordt er echt doodmoe van Scheve mond

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:21

Wie is trouwens "hij' ??? Is dat je ex-man/vriend ofzo?

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 12:22

Levy schreef:
Wie is trouwens "hij' ??? Is dat je ex-man/vriend ofzo?


Pfieuw,gelukkig niet zeg Knipoog

Dat was mijn huisbaas Scheve mond

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

AnsjeE
Berichten: 10
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:23

Ik wil je heel veel sterkte toewensen in deze strijd.

Ansje

**Mijn edje is de liefste**

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:23

he cayenne vroeg me af hoe is die persoon dan eigenlijk aan jouw paard gekomen? Had je hem bij die persoon gestald ofzo?? Neem aan dat hij hem niet echt meegenomen heeft bij jou vandaan toch?
succes met de uitspraak!!! lijkt de goede kant op te gaan


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:24

Hadden jullie in eerste instantie dat paard samen? Ik snap het namelijk niet helemaal. Ben wel wat juridisch onderlegd maar begrijp het verhaal niet zo....

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:29

Pff meid wat een getouwtrek.
Ik hoop voor je dat er snel een einde aan komt.
Sterkte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 12:34

het is een heel verhaal,maar het komt er in grove lijnen op neer,dat IK het paard gekocht heb,en dat het op mijn naam staat. Hij heeft het paard uit het weiland gehaald en het ergens neergezet (waar ik trouwens via Bokt achterkwam OK dan!
Hij heeft me jarenlang geintimideerd en alles afgenomen,en nu vecht ik terug! Lachen
Je mag helaas niet zomaar bij iemand anders het erf op om je eigendom te halen,vooral als het erf van een 3de persoon is. kan me ook voorstellen dat je niet zomaar een pensionpaard meegeeft.
Politie is ook al een aantal keer meegeweest,maar je mag niet zomaar het pad op,en dat kan ik begrijpen.
Dus nu vecht ik het allemaal juridisch uit! Ik wil mijn paard terug! Boos!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:37

he maar als hij jou paard zonder jouw toestemming heeft meegenomen dan is dat toch gewoon diefstal. Ik snap dan niet waar die hele rechtszaak om draait, want hij mag een gestolen paard toch helemaal niet claimen?? Snap die rechter dan ook niet.


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:39

orsini schreef:
he maar als hij jou paard zonder jouw toestemming heeft meegenomen dan is dat toch gewoon diefstal. Ik snap dan niet waar die hele rechtszaak om draait, want hij mag een gestolen paard toch helemaal niet claimen?? Snap die rechter dan ook niet.



Precies! Zo is het in mijn ogen dus ook. Hij kan je toch niet zomaar iets af nemen?
je zegt dat het je huisbaas is, heb je dan bijvoorbeeld je huur niet betaald en dat hij dan als "vergoeding" je paard maar afneemt o.i.d.???

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 12:43

ik heb mijn huur juist altijd betaald,alleen heeft hij dat geregeld Boos!
Je kan het je misschien niet voorstellen,maar hij heeft mijn bankpassen afhandig gemaakt,en mijn handtekening vervalst. klinkt misschien heel ongeloofwaardig,maar neem maar van mij aan dat het echt waar is.
Hij eigent zich het paard nu toe door ook ze zeggen dat ik het aan hem geschonken heb en dat ie nog geld van mij krijgt.
Nou als je al mijn bankafschriften ziet,en ziet wat er naar zijn rekening is getransporteerd dan is het andersom hoor Boos!

Hij heeft ook een aantal zaakjes in het criminele circuit die ik aan het daglicht heb gebracht. Daar is ie woedend over en dit is denk ik ook een soort wraakactie. Scheve mond

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:48

U zegt??? dat is toch niet te geloven?
En je hebt toen geen aangifte van diefstal gedaan en meteen andere woonruimte gezocht?
Jeetje, ik ben nu eigenlijk wel beneiuwd naar het hele verhaal.....
dan is het voor de rechter toch ook een eitje? Dan kunnen ze toch zo op jouw afschriften zien wat hij allemaal geflikt heeft? Stoom uit je oren

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:51

Ik koop haar voor 500 euro van jou en volgende week koop jij haar weer terug........


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _MelissaV, rien10, Vagabondo, xVerax en 31 bezoekers