Sint Maarten...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 18:59

Blerghh...wat heb ik er een hekel aan zeg!!! Al 1,5 uur is dat ordinaire gebedel aan de gang... Misselijk Tsja, die kleintjes met hun lampionnetjes zijn best schattig hoor, maar hier komen dus werkelijk hele hordes kinderen uit van die Bijlmerflats die echt al geen 10 meer zijn...volgens mij zijn sommige dus minstens 14 of 15, dat vind ik dus ordinair gebedel. Misselijk Zo vlug mogelijk zingen om zo gauw mogelijk snoep te krijgen...en geloof maar niet dat ze gauw tevreden zijn, nee hoor, ze vragen doodleuk om meer of iets anders als het ze niet aan staat!!! Blerhhh...daar ga ik dus werkelijk nooit aan mee doen, bah!!! Wat vinden jullie daar nou van??? En van voorafgaande jaren weet ik dat ze hier dus soms al om 17:30 beginnen, maar dat je ook om 21:00 nog "kinderen" aan de deur krijgt...Ik denk dat ik maar ergens ga wonen waar ze niet aan deze onzin doen... Schijnheilig Begrijp me niet verkeerd, die kleintjes die hun liedje zingen, lampionnetje er bij en die tevreden zijn vind ik heus niet erg, maar die zijn ruim in de minderheid...nog geen 5% denk ik...


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:08

Het schijnt dat Maartje ook al ondergedoken zit bij haar ouders... Had geen zin in bedelende kids aan de deur, komt nog bij dat het ook háár naamdag is... Haha!

Maarten zit trouwens nu bij mij, vandaag op de wedstrijd op ZH geweest en net pannenkoeken gegeten (alweer), maar hij is niet voor commentaar bereikbaar. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 19:10

Maarten zit dus bij jou...dat zegt mij genoeg! Haha! Knipoog

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:16

*LOL* *LOL* *LOL*

(sorry, oneliner...)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:21

*LOL* Vikki, de bel uitzetten!!!!

Ik zit lekker op zolder met de bel uitgeschakeld en heb nergens last van Haha!
Laat die kinderen maar lekker bedelen en zingen bij de buren!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:29

wij wonen in een straat daar komen de kinderen nooit langs is wat een achterstraatje duz wij hebben het lekker rustig!!

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:00

Hier bij ons is het elk jaar erg druk. Maar gelukkig geen te grote kinderen, de oudsten die ik hier aan de deur had waren hooguit 10 jaar. Ach, het is ff heen en weer lopen maar als ik aan m'n eigen dochter (8 jaar) zie hoeveel plezier zij eraan beleeft heb ik het er graag voor over.
Maar idd, als ik hier "kindertjes" van tegen de 14 aan de deur zou krijgen die ook nog es hondsbrutaal zijn zou de lol er snel af zijn.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:07

Bij ons is er nog nooit iemand langsgekomen, wordt hier niet gevierd volgens mij! Ik heb het zelf vroeger ook nooit gedaan. Jullie wel?

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:25

Hier is het wel schattig hoor. We wonen aan het eind van het dorp, dus echt last van hordes koters hebben we -gelukkig- niet.
Tot nu toe is er 5 keer gebeld, valt mee he?

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:03

Ik denk dat ik de kids uit het dorp morgenavond pas aan de deur krijg. Op zondag zal zoiets niet zo snel gebeuren hier...

Nou ja, heb ik morgen tenminste nog even de tijd om snoep in huis te halen Lachen


Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:08

Hier zie ik niets. Wij haalden op de basisschool altijd fruit op met Sint Maarten (vanuit school) wat de dag daarna naar de bejaarden werd gebracht. Er werd altijd veel gegeven.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:09

Bij ons wordt het ook met de jaren minder, vandaag was het maar 4x.
Als ik op me zelf woon gaan de gordijnen dicht en de bel uit Haha!
Maarja, ik denk dat ik ergens in Drenthe of Friesland terecht kom dus daar zal ik er wel weinig last van hebben.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 21:50

Niet te geloven!!! Er waren net weer kinderen aan de deur!!! Boos! Belachelijk, het is 21:51 en het is morgen gewoon een schooldag!!! Ik hoef weliswaar niet op de bel te reageren, maar ik vind het toch te zot voor woorden dat ze op dit tijdstip nog aan komen bellen... Boos! (Sorry, moest het echt ff kwijt... Knipoog )

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:51

Hier wordt dat helemaal niet gevierd en heb er pas sinds dit jaar van gehoord dat het bestond!! Verward Schijnheilig (ach ja, zeeland he!!)

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:58

Ha, st.martinus! Altijd leuk!
Schattige kleine kindjes die een liedje zingen.
Ik heb er al met al zo'n 15 gehad denk ik, maar ze waren allemaal heel netjes en lief.
Allemaal braaf zingen, netjes 1 snoepie pakken en dank je wel zeggen! Ben ik even blij Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:02

Ja maar Jantina, bij jou komen alleen maar van die lieve eilandkindertjes langs... Schijnheilig

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:02

nee nog geen last van sint maarten,
woon in een christlijke dorp dus op zondag lopen kan echt niet ,word dus morgen Haha!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:10

Woon ook in een christelijk dorp en er zijn gisteren wel.................................. 2 kindertjes langs geweest!!! Haha!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:12

Voordeel van buiten wonen, geen deurbel, geen sint maarten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:18

Bij ons doen ze dat met carnaval, foekepotten heet het dan.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 23:39

Haha ik ben inderdaad ontsnapt, toen ik wegreed zag ik al dat het gespuis bezig was met aanbellen bij mensen, ik was dus net op tijd! }> Schijnheilig

In Breukelen doen ze er gelukkig niet aan! *LOL*

Het is binnenkort ook Luilak zeker? Ook zulk vaag gedoe! Haha!

_________________
Life is too short to regret
all the things you haven't done or said *Judith*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-11-11 23:40 ]</font>

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 23:48

Citaat:
Op 2001-11-11 23:39, schreef Jura:

Het is binnenkort ook Luilak zeker? Ook zulk vaag gedoe! Haha!



Haha! , nu zit je er toch naast.

Luilak is volgens mij 1e Pinksterdag, dus dat gaat nog wel even duren!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 00:14

Hier is het spits tussen 18.00 en 20.00 met sint maarten, ik moest met veel moeite uitleggen aan mijn oudste --- maarten Lachen --- dat het niet zijn verjaardag is Lachen
Maarten zag Sint Maarten al helemaal als zijn feest waarbij hij van iedereen snoep kreeg *LOL*
Hij heeft zowaar 3 straten dit jaar gelopen en ik heb iets van 20 keer de deur open gedaan.....
Maar ja, Almere is luierstad, heel veel jonge kinderen die rond lope, 1 snoepje pakken en dank je wel zeggen... Lachen

Restanten snoepgoed van Sint Maarten gaan in een schaal voor als ik verjaardagsvisite mocht hebben de dag erna (mijn verjaardag Lachen )

Hihihihihi Foekepotten heb ik vanavond ook voor het eerst over gehoord Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 00:52

moest van bart vertellen dat ik wel een stuk of 50 pittige kindjes bij mij voor de deur heb gehad.
heel schattig, weer liedjes bijgeleerd en ook een koutje gevat denk ik, maar het was het waard Haha!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 06:56

Ook bij mij kindertjes aan de deur! Heel leuk, maar dan moet je niet vergeten zakken met snoep te kopen. Wat ik dus glad vergeten ben... Het is een klein dorpje met een stuk of tien kinderen, dus we kregen altijd bij elk huis heel veel! We zijn één keer met school in Halfweg wezen lopen. Nou daar kreeg je bijna niks! In ons dorpje kreeg je bij die 25 huizen gewoon het dubbele!! Maar goed, geen snoep in huis dus. Ben naar mijn ouders gevlucht, maar dat hield ik ook maar tot half zeven vol. Toen ben ik maar gaan uiteten! Kijk dat kan ook...

Volgend jaar zal ik het echt niet vergeten!!!

Grtjs Frank.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, carina, corinec, DDD3, Facebook, Flippertje, Fly_high, Googlebot, hooi, Iris_Casper, janneke_S, Keizerinnnn, Kirsha, Mar_X, marit34, MarJon, MissMarije, Myrkvi, stijntilla, Tatjanaa, VogeltjeM, XladyX, xxxmh, YvonneV en 64 bezoekers