Fitz: een jaar later

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Fitz: een jaar later

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 21:42

Bijna een jaar staat Fitz nu op zijn huidige stal vanaf het moment dat ik in een vreselijke paardendip kwam.
Een kleine update lijkt dus op zijn plaats Knipoog

Het afgelopen jaar heb ik veel getwijfeld of ik Fitz zou verkopen. De vonk was er niet meer en ik had er geen zin meer in. Uiteraard ging het rijden als gevolg daarvan ook niet. Ook raakte ik de grip op de situatie kwijt, ik kwam ook zelf niet aan rijden toe door een druk wedstrijdprogramma van Fitz.

Begin augustus besloot ik hem via deze stal te koop te zetten. Dat was het moment dat een van mijn huidige instructeurs ingreep.
Na een goed gesprek hebben we het concept veranderd en dit lijkt tot op de dag van vandaag prima te werken.
Ik rijd nu 3 x in de week en zijn andere ruiter ook. Ik heb van 2 verschillende instructeurs les die elkaar uitstekend aanvullen. De ene is er voor de basis, de ander is er voor het stukje extra en het proefgericht rijden. Hij weet mij ook uitstekend te motiveren OK dan!

Hoe staan we er momenteel voor?
Ik heb weer helemaal de smaak te pakken. Het rijden gaat eigenlijk heel fijn, ik heb hem niet eerder zo voor elkaar gehad. Ik heb hem lekker aan het swingen en kan hem ook fijn terugsluiten.
Ook geniet ik weer veel meer van kleine dingetjes, zoals een simpele oogopslag van Fitz of een snoetje dat in je nek friemelt.
Volgende maand pak ik zelfs voor het eerst in 14 maanden weer een wedstrijdje mee. Of ik HC start of voor het 'echie', weet ik nu nog niet.

Kortom, ik ben ongelooflijk blij dat ik Fitz toch niet verkocht heb en geniet weer met volle teugen!

De Bokkers die mij gesteund hebben in mijn paardendip wil ik hartelijk bedanken OK dan!
Top van jullie!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:47

wat fijn dat het weer zo goed gaat zeg!
Geniet ervan! en maak snel weer wat foto's Knipoog

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:51

Idd, super goed dat het weer zo gaat!
Enne, waar blijven de foto?? Tong uitsteken

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:54

Goed zo, Leontine, fijn dat je er weer van kan genieten Lachen !

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:17

Super Leontine, fijn dat je er weer zo blij mee kan zijn!!!!!! Heb je de juiste knoop doorgehakt dus Haha!

Ik wens je heel veel succes en heel weinig stress met het wedstrijdrijden straks Haha!:D:D:D:D

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:20

Super joh, dat het 'gevoel' er weer is! Geniet er maar lekker van, en idd toch maar goed dat je hem niet verkocht hebt

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:27

Wat enorm fijn dit bericht te lezen Leontine! Heel veel plezier met Fitz en zet hem op op je wedstrijd!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:27

Gelukkig ben je door je dip heen. Heel veel plezier toegewenst met Fitz!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:41

OK dan!
Super Leontine!

Erg leuk dat de motivatie weer helemaal terug is, maar dat zag ik toen ik bij je was ook al Knipoog Heel veel succes alvast met je wedstrijd, HC of niet, als je er maar weer lol in hebt toch?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

prompter

Berichten: 10917
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:44

Goh, wat een lekker gevoel moet dat nu zijn! Geniet er lekker van, fijn dat je je paard weer "gevonden" hebt Lachen.

Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:11

Mmm heb nu ook een paardendip en zit te denken aan een zelfde soort constructie. Ik ben blij voor jou om te horen dat je het weer leuk vindt!

Dat geeft mij ook wat hoop Knipoog

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:16

Ik had het al gehoord van je, maar ik vind het helemaal top OK dan!

En gewoon in het echie starten joh! Dat startgeld betaal je toch Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 07:43

Toppie joh,
fijn dat het zo goed uitgepakt heeft!

Wil je hem nu nog ee poos in deze constructie houden? Of is het de bedoeling dat je hem weer 'fulltime' onde rje hoede neemt?

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:05

Goed nieuws Leontine, ik ben echt blij voor je dat het met Fitz op deze manier zo lekker gaat! OK dan!
Dus het is sinds ik je in Bodegraven sprak alleen maar beter gegaan denk ik, top!

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:13

super Fitz, ik had het gisteren ook al ergens neergezet!

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:19

he Fitz, ik krijg kippenvel bij het lezen van je bericht, wat goed dat je doorgezet hebt, en dat je weer helemaal "back in town"bent! go for it, en niet HC starten joh, wat heb je te verliezen?
waar ga je starten?

sjalalala....twiedeliediedie!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:29

Niets is zo erg als geen plezier hebben in je hobby!

Ik ben blij voor je dat je de liefde voor je paard en sport weer teruggevonden hebt. Heel veel succes verder en ook met je wedstrijd(en)!!! Zet 'm op OK dan!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:36

Super!! Gaandeweg merkte ik al dat 'het' weer terug kwam. Hartstikke goed, blijf van hem genieten, wat er ook gebeurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:54

Fantastisch toch!! veel plezier!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:58

You Go Girl!! OK dan! Lekker hoor Fitz dat je er weer helemaal zin in hebt Lachen

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:12

Dat vind ik nou een geweldig bericht!! Soms moet je een beetje creatief zijn met tijd en mogelijkheden om te komen waar je wezen wilt!

Fijn dat je weer zo geniet van het rijden en bezig zijn met Fitz! OK dan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:15

Mooi zo dat ze ingegrepen hebben toen je Fitz te koop wilde zetten Knipoog
Hartstikke goed dat je er weer zoveel plezier in hebt, en dat je ook weer van de kleine dingetjes kunt genieten. Dan is die hele periode toch ergens goed voor geweest, toch?
Heel veel succes met je eerste wedstrijd weer binnenkort, geniet ervan, met je eigen vriendje Fitz Knipoog

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:11

Wat goed zeg! OK dan!

Veel succes en veel plezier met je lekkere ventje Lovers

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:15

Heerlijk dat de plezier weer terugkomt! Heerlijk dat je er weer van kan genieten. Ik hoop dat we snel weer eens foto's van jou en je vriendje zien!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:46

En zo kwam alles weer op zijn pootjes terecht.
Fijn voor je en geniet er lekker van.
(en veel succes met je concours)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Amazonbot, ryukapple en 37 bezoekers