Pony slaat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Pony slaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 20:51

Hoi,
Ik verzog nog maar net een 1,5 jarig hengstje.
Ik ging hem gister poetsen,dus ik zeg:"Hoi,Amigo"
Kijtk ie op dus ik loop verder de stal in aai hem over zijn hoofd gaat ie in een keer naar mij slaan,daar schrok ik zow van en riep van de schrik:"HEE OPHOUWE" daar schrok hij weer van en sprong ie helemaal achteruit.
Maar toen ben ik gewoon verder gegaan met poetsen maar toen probeerde hij het later weer dus ik een tik geve en boos tegen hem gezegd dat ie daarmee moest ophoude..,maar later deet hij het gewoon weer Scheve mond
Hoe moet ik dit nou aanpakken?
Gr Samantha


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:10

Samanthaaaaa schreef:
Hoi,
Ik verzog nog maar net een 1,5 jarig hengstje.
Ik ging hem gister poetsen,dus ik zeg:"Hoi,Amigo"
Kijtk ie op dus ik loop verder de stal in aai hem over zijn hoofd gaat ie in een keer naar mij slaan,daar schrok ik zow van en riep van de schrik:"HEE OPHOUWE" daar schrok hij weer van en sprong ie helemaal achteruit.
Maar toen ben ik gewoon verder gegaan met poetsen maar toen probeerde hij het later weer dus ik een tik geve en boos tegen hem gezegd dat ie daarmee moest ophoude..,maar later deet hij het gewoon weer Scheve mond
Hoe moet ik dit nou aanpakken?
Gr Samantha


Terugslaan.

En hard nee zeggen.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:16

onzettend hard terugslaan..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:17

daarom moeten 1,5 jarige hengsten niet bij mensen opgroeien. Je kan nog veel meer ellende verwachten. Opvoeden doen andere paarden. Dier op het land zetten met andere paarden dan leert hij dat er zoiets is als rangorde en dat hij onderaan de ladder staat.

Of m zo ongenadig voor zn flikker schoppen met alle kracht die je in je hebt als die naar je schopt............

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:25

gijsenkim schreef:
daarom moeten 1,5 jarige hengsten niet bij mensen opgroeien. Je kan nog veel meer ellende verwachten. Opvoeden doen andere paarden. Dier op het land zetten met andere paarden dan leert hij dat er zoiets is als rangorde en dat hij onderaan de ladder staat.

Of m zo ongenadig voor zn flikker schoppen met alle kracht die je in je hebt als die naar je schopt............


Je haalt me de woorden uit de mond

Btw, houd er ook rekening mee dat sommige paarden irritante stemmetjes niet kunnen hebben.
Ken meiden hier uit de buurt die zo super irritant een paard begroeten, zo van: Eeeeeeeeeeey!
Dan zie je dat paard al helemaal in elkaar krimpen vaak...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

dierenvriend

Berichten: 101
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:02

een typisch hengstje dus. hij is je lekker aan het uitproberen. de opmerking van zo keihard mogelijk terug schoppen slaat nergens op. hij zal alleen nog maar meer in opstand komen, want hij voelt zich immers sterk en wil de baas spelen. ga je terug schoppen, grote kans dat hij ook terug schopt, en als hij het dan niet direct doet, doet hij het later wel en dat is een zinloos gevecht, want lichamelijk verlies je toch altijd. je moet hem dus duidelijk maken dat jij de baas bent. dat is zo belangrijk om hem dat al van jongs af aan aan te leren. je lost het probleem niet op om hem bij de andere paarden in het weiland te zetten. daar leert hij geen respect voor de mens, daar leert hij alleen respect te hebben voor zijn paardse vriendjes die hoger in rang staan. jij moet hem duidelijk maken dat jij ook hoger in rang dan hem staat! ik weet niet of je ooit van de join-up hebt gehoord? ik zou zeggen, lees eens een paar boeken over diervriendelijk opvoeden. ik heb er zelf ook eentje, bij divoza gekocht: van veulen tot rijpaard. daar staan alle handelingen in, ook hoe je met hengsten om moet gaan. je moet erg concequent en duidelijk zijn. je hengst loopt schuin achter je, NOOIT voor je. wil hij voor je uit lopen, laat hem die fout begaan, en corrigeer hem door een keiharde ruk aan eht touw te geven, waardoor hij zich naar jou toe draait.
als hij je (met poetsen bv) te dicht tegen je aan gata staan, in je gaat bijten(ook typisch hengsten gedrag) gil dan flink en maak je groot(dominant) en zwaai met je armen. zortg er altijd voor dat je paard met zijn hoofd naar je toe staat, zo kan hij je niet schoppen en is ook de bedoeling dat hij zijn aandacht bij jou heeft. schaf dat boek aan zou ik zeggen(of een ander nuttig boek) en je komt een stuk verder. als je verder nog vragen hebt kan je me pb'en, maar liever mailen. groetjes en succes met je hengstje. hij is nog jong, er kan nog een hoop aan hem verandert worden. vroeg geleerd is oud gedaan.


Leven zonder paarden is geen leven...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:03

o sorrie......... beloon m

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:22

Vindt het verhaal van dierenvriend heel logisch, maar als ik met een hengst *of welk paard dan ook* in de box staat en die slaat kan die een jezus trap terug verwachten.

Alles goed en wel maar als die dit bij zijn hogere in rang geflikt had hadden die ook neit gezegt van goh kom gaan we een rondje join up doen Haha!
Dan had die een nog 10 keer hardere terug gehad.

Ben geen held op het paard *ben heel eerlijk* maar als ik ernaast loop is er maar 1 de baas ~~}>

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 23:34

gijsenkim schreef:
daarom moeten 1,5 jarige hengsten niet bij mensen opgroeien. Je kan nog veel meer ellende verwachten. Opvoeden doen andere paarden. Dier op het land zetten met andere paarden dan leert hij dat er zoiets is als rangorde en dat hij onderaan de ladder staat.

Of m zo ongenadig voor zn flikker schoppen met alle kracht die je in je hebt als die naar je schopt............


Dat land waar die staat is helemaal vertrapt en een grote modderpoel.
Hij staat nu op stal.

Als ik hem met al mijn kracht schop,krijg ik een 10 keer zo harde trap terug Scheve mond
Maar zal het es probere Schijnheilig ,misshcien dat ie daarvan schrikt en het niet terug doet..
Hij kan ook wel heel lief zijn hoor.. Ach gut ,maar sosm heeft die van die streekjes zoals dit

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:38

hoe denk je dat het is als hij straks 3 is....... dan kan ie pas echt hard slaan! Nu de kop indrukken dat gedrag.............

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 23:39

dierenvriend schreef:
een typisch hengstje dus. hij is je lekker aan het uitproberen. de opmerking van zo keihard mogelijk terug schoppen slaat nergens op. hij zal alleen nog maar meer in opstand komen, want hij voelt zich immers sterk en wil de baas spelen. ga je terug schoppen, grote kans dat hij ook terug schopt, en als hij het dan niet direct doet, doet hij het later wel en dat is een zinloos gevecht, want lichamelijk verlies je toch altijd. je moet hem dus duidelijk maken dat jij de baas bent. dat is zo belangrijk om hem dat al van jongs af aan aan te leren. je lost het probleem niet op om hem bij de andere paarden in het weiland te zetten. daar leert hij geen respect voor de mens, daar leert hij alleen respect te hebben voor zijn paardse vriendjes die hoger in rang staan. jij moet hem duidelijk maken dat jij ook hoger in rang dan hem staat! ik weet niet of je ooit van de join-up hebt gehoord? ik zou zeggen, lees eens een paar boeken over diervriendelijk opvoeden. ik heb er zelf ook eentje, bij divoza gekocht: van veulen tot rijpaard. daar staan alle handelingen in, ook hoe je met hengsten om moet gaan. je moet erg concequent en duidelijk zijn. je hengst loopt schuin achter je, NOOIT voor je. wil hij voor je uit lopen, laat hem die fout begaan, en corrigeer hem door een keiharde ruk aan eht touw te geven, waardoor hij zich naar jou toe draait.
als hij je (met poetsen bv) te dicht tegen je aan gata staan, in je gaat bijten(ook typisch hengsten gedrag) gil dan flink en maak je groot(dominant) en zwaai met je armen. zortg er altijd voor dat je paard met zijn hoofd naar je toe staat, zo kan hij je niet schoppen en is ook de bedoeling dat hij zijn aandacht bij jou heeft. schaf dat boek aan zou ik zeggen(of een ander nuttig boek) en je komt een stuk verder. als je verder nog vragen hebt kan je me pb'en, maar liever mailen. groetjes en succes met je hengstje. hij is nog jong, er kan nog een hoop aan hem verandert worden. vroeg geleerd is oud gedaan.


Dank je,Heb wel eens van een join up gehoort maar zou er zelf nooit aan beginnen heb er helemaal geen ervaring mee en zou nie zomaar iets uit een boek proberen Knipoog
Hij is idd zo dat als jij hem schopt hij je 10 x zo hard terugschopt
Hij bijt idd ook veel..,maar daar is ie nu wel mee gestopt hoef alleen maar met mijn vinger te wijzen en hij houd op maar nu begint ie te schoppen.. Scheve mond ,maar zal et es probere om me groot te maken en te gille kijke hoe die daarop reageert..

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 23:40

gijsenkim schreef:
hoe denk je dat het is als hij straks 3 is....... dan kan ie pas echt hard slaan! Nu de kop indrukken dat gedrag.............


Oke ,
zal op me allerhardst schoppe Schijnheilig

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:41

Samanthaaaaa"]
[quote="gijsenkim schreef:
hoe denk je dat het is als hij straks 3 is....... dan kan ie pas echt hard slaan! Nu de kop indrukken dat gedrag.............


Oke ,
zal op me allerhardst schoppe Schijnheilig
[/quote]

Wie het laatste schopt, schopt het best Haha! Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 23:43

Sily"]
[quote="Samanthaaaaa"][quote="gijsenkim schreef:
hoe denk je dat het is als hij straks 3 is....... dan kan ie pas echt hard slaan! Nu de kop indrukken dat gedrag.............


Oke ,
zal op me allerhardst schoppe Schijnheilig
[/quote]

Wie het laatste schopt, schopt het best Haha! Knipoog
[/quote]

Hope dat ie niet terugschopt... Schijnheilig dan blijven we lang bezig Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:43

dat is natuurlijk hypothetisch........... je moet hem heel duidelijk maken dat JIJ bepaald, hoe dan ook... JIJ ben de baas en als hij schopt naar jou moet jij hetzelfde reageren als de hogere in rang zou je paard zijn....... en das toch echt dattie enorm op zn sodemieter krijgt

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 23:44

Feetje"]
[quote="gijsenkim schreef:
daarom moeten 1,5 jarige hengsten niet bij mensen opgroeien. Je kan nog veel meer ellende verwachten. Opvoeden doen andere paarden. Dier op het land zetten met andere paarden dan leert hij dat er zoiets is als rangorde en dat hij onderaan de ladder staat.

Of m zo ongenadig voor zn flikker schoppen met alle kracht die je in je hebt als die naar je schopt............


Je haalt me de woorden uit de mond

Btw, houd er ook rekening mee dat sommige paarden irritante stemmetjes niet kunnen hebben.
Ken meiden hier uit de buurt die zo super irritant een paard begroeten, zo van: Eeeeeeeeeeey!
Dan zie je dat paard al helemaal in elkaar krimpen vaak...
[/quote]

Ik doe het nie met zo'n irritante stem hoor Lachen ,want daar kan ik zelf ook nie tege Knipoog

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:46

Een harde bezem pakken (rode bezemharen!?) bij zijn achterbenen houden als hij schopt. Doet zeer en hij zal er niets van snappen... Vaak helpt het...
En anders zoals hierboven al is gezegt. Loeihard op zijn flikker schoppen!!!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 23:47

gijsenkim schreef:
dat is natuurlijk hypothetisch........... je moet hem heel duidelijk maken dat JIJ bepaald, hoe dan ook... JIJ ben de baas en als hij schopt naar jou moet jij hetzelfde reageren als de hogere in rang zou je paard zijn....... en das toch echt dattie enorm op zn sodemieter krijgt


Eh..,wat is hypothetisch Bloos Verward
Maar ik ga er morgen weer heen dus zal wel even laten zien dat ik de baas ben Cool }>

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 23:48

griebels schreef:
Een harde bezem pakken (rode bezemharen!?) bij zijn achterbenen houden als hij schopt. Doet zeer en hij zal er niets van snappen... Vaak helpt het...
En anders zoals hierboven al is gezegt. Loeihard op zijn flikker schoppen!!!


Hij schopt met z'n voorbenen Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:53

Samanthaaaaa"]
[quote="griebels schreef:
Een harde bezem pakken (rode bezemharen!?) bij zijn achterbenen houden als hij schopt. Doet zeer en hij zal er niets van snappen... Vaak helpt het...
En anders zoals hierboven al is gezegt. Loeihard op zijn flikker schoppen!!!


Hij schopt met z'n voorbenen Knipoog
[/quote]

Misschien een zweepje meenemen, en als die dan schopt een harde nee en een tikje op zijn been.
Doet die het weer, weer een nee en een tik op zijn been, maar denk dat die dat vrij snel doorheeft hoor en een harde nee zal dan ook genoeg zijn.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:53

Maaien dus? Dan blijf ik bij schoppen. Anders krijgt ie miss wel schrik straks van de bezem Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:54

Samanthaaaaa schreef:
Hij schopt met z'n voorbenen Knipoog


Beetje domme vraag misschien maar weet je wel zeker dat hij gericht naar je schopt? Was het raak? Sorry dat ik dat vraag maar schoppen met zn voorbenen Verward ... Ik weet het niet hoor.. Als je dan toch voor hem staat zou ik eerder denken dat ie zou bijten als ie je wat wilde doen..

Lovers Estragon & Herlando Lovers


griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:55

Sily"]
[quote="Samanthaaaaa"][quote="griebels schreef:
Een harde bezem pakken (rode bezemharen!?) bij zijn achterbenen houden als hij schopt. Doet zeer en hij zal er niets van snappen... Vaak helpt het...
En anders zoals hierboven al is gezegt. Loeihard op zijn flikker schoppen!!!


Hij schopt met z'n voorbenen Knipoog
[/quote]

Misschien een zweepje meenemen, en als die dan schopt een harde nee en een tikje op zijn been.
Doet die het weer, weer een nee en een tik op zijn been, maar denk dat die dat vrij snel doorheeft hoor en een harde nee zal dan ook genoeg zijn.
[/quote]

Tikje??
Hoe lang wil je erover doen om het af te leren? Meteen op zijn flikker geven zodat hij het niet nog een 2e keer doet. Meteen afleren dus!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:56

griebels"]
[quote="Sily"][quote="Samanthaaaaa"]
[quote="griebels schreef:
Een harde bezem pakken (rode bezemharen!?) bij zijn achterbenen houden als hij schopt. Doet zeer en hij zal er niets van snappen... Vaak helpt het...
En anders zoals hierboven al is gezegt. Loeihard op zijn flikker schoppen!!!


Hij schopt met z'n voorbenen Knipoog
[/quote]

Misschien een zweepje meenemen, en als die dan schopt een harde nee en een tikje op zijn been.
Doet die het weer, weer een nee en een tik op zijn been, maar denk dat die dat vrij snel doorheeft hoor en een harde nee zal dan ook genoeg zijn.
[/quote]

Tikje??
Hoe lang wil je erover doen om het af te leren? Meteen op zijn flikker geven zodat hij het niet nog een 2e keer doet. Meteen afleren dus!
[/quote]

Hihihi, jij weet niet hoe hard mijn tikjes aankomen Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:59

estragon......... een paard is gevaarlijker van de voorkant als van de achterkant Knipoog Haha!, maar hoe dan ook elke vorm van dominantie moet je nooit accepteren van een jong peerd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, Fudge, janneke584, Lui_, rifat en 107 bezoekers