Wat doen jullie met je paard als je ziek bent ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Wat doen jullie met je paard als je ziek bent ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 22:34

De titel zegt denk ik al genoeg. Wat doenn jullie met je paard als je ziek ben. Gelukkig heb ik een hele lieve moeder die hem dan voor mij aan de longeerlijn gooit of een bijrijder die hem er extra bijpakt.
Maar hoe doen jullie dat ?

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:36

bijrijder!! altijd handig..

Voor mijn shet had ik altijd ene heel leive vriendin die me dan deed.. (dank je saskia9)

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:40

Ik laat mijn pony dan lekker in de wei staan. Dan heb ik het dus over hooguit een weekje ziek. Maar als ik echt in het ziekenhuis belandt, wat natuurlijk niet gebeurd Knipoog. Dan zou ik niet weten wat ik met mijn pony doe, denk een bijrijder vinden. Is denk ik nog wel gauw gevonden!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:45

ik heb een hele lieve vriendin waar ik altijd op kan rekenen (irmalouise hier op bokt)\het komt eigenlijk nooit voor dat ik ziek ben, maar als er wat is, met haar of mij kunnen we elkaar altijd uit de brand helpen! ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:50

ziek wat is dat?? Eigenlijk ben ik nooit ziek maar als ik echt ziek ben stuur ik mijn zusje!!Of Mirzam, hehe

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:53

Als ik ziek ben ga ik wel altijd elke dag even heen. Samen met mijn vader even in de auto. Even voeren en wat opstrooien. Als het echt niet gaat vraag ik of de stalhouder dat voor mij wil doen. Maar eigenlijk ga ik altijd even heen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:55

Ik heb geen eigen paard, helaas.
Maar wanneer ik les heb op de manege en ik ben dan ziek, dan ga ik toch.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:58

gewoon gaan, anders krijgt hij geen voer en wordt de blubber niet van zijn benen afgespoeld!

Ik heb net 3 weken vette griep achter de rug, maar ik ben iedere dag naar mijn paard gegaan.

Als ik ooit in het ziekenhuis terecht kom ofzo, dan hoop ik dat het tussen mei en december is, dan staat ie 24/7 op de wei en hoeft ie niet persé iedere dag gevoerd, afgespoeld en geborsteld te worden

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:59

Ik kan nu even erg weinig ik heb met stallen mesten mijn middenrif spier verrekt dus alles doet dan zeer. Ik heb een lief vriendje dat elke dag mijn stal braaf mest en ik zelf hang haar aan de longe of een vriendin van mij doet haar. Ik vind het wel erg moeilijk om haar dan uit handen te geven.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:05

Niet veel, ik ga ook met griep of wat dan ook door met waar ik anders ook mee bezig ben, als ik niks doe ligt de hele boel hier stil, ik heb geen hulp, ja soms mn ma met voeren maar de rest doe ik.

Ik heb op dit moment geen wedstr.paarden en rijd alleen recreatief, dat heeft als je ziek bent zn voordelen *LOL* dan kan mijn paard best een paar daagjes zonder mij op zn rug en dan rent ie maar een paar rondjes extra door de wei. Schijnheilig

Stallen uitmesten, tja pech voor mij Huilen maar dat gaat gewoon door, ik hoop ook niet dat ik ooit mijn been breek ofzo, dan heb ik toch echt een probleem. Ach gut

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:09

Als ik ziek ben ga ik wel naar mijn paard, mest haar uit en zet al het voer neer en voer haar haar avondeten.
Ze staat de hele dag lekker buiten dus heel erg vindt ze het niet Haha!

Toen ik heel erg ziek was en met onwijze koorts thuis lag heeft een stalgenoot haar gedaan OK dan!
Dan wordt ze ook alleen maar gemest, binnengehaald en gevoerd maar de basis is dan in ieder geval voor elkaar toch.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:31

gewoon, paarden in de bak zetten 5 stallen uitmesten/opstrooien/water bijvullen. Dan hupsakee paarden weer naar binnen.
Vorige week had ik de griep heb mezelf de hele dag over de bank gedrapeerd en 's avonds heb ik bovenstaande gedaan inclusief nog 2 dagen een paard gelongeerd. En ja ik was echt ziek Ziek

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:34

Ik ziek = paard vakantie Knipoog

Maar hij staat dan ook dag en nacht in het weiland.
Laatst bijgewerkt door Tindra op 13-01-04 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:34

Als ik echt heel beroerd ben dan vraag ik iemand van stal meestal is dan suzan (hier op bokt haffie_lady.)
Maar ik probeer het altjd eerst zelf.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:15

Ik lig niet rustig in mijn bed,als ik niet 100% zeker weet dat ze goed gedaan wordt.Dus als mijn verzorgster niet kan,vertrouw ik haar aan niemand anders toe en sta ik met mijn zieke lijf en evt. koorts uit te mesten en te longeren

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:16

Ik ga gewoon maar das in mijn geval ook niet zo moeilijk.. Als ik er echt niet toe in staat ben dan doet of Es zn bijrijdster of mijn moeder ze beweging geven.

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:17

Luckey schreef:
ziek wat is dat?? Eigenlijk ben ik nooit ziek maar als ik echt ziek ben stuur ik mijn zusje!!Of Mirzam, hehe


Wees maar heel blij dat je nooit ziek bent..
Ik ben nu al 2 jaar ziek en de dokters vinden nog niets.. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:26

cissie schreef:
Niet veel, ik ga ook met griep of wat dan ook door met waar ik anders ook mee bezig ben, als ik niks doe ligt de hele boel hier stil, ik heb geen hulp, ja soms mn ma met voeren maar de rest doe ik.

Ik heb op dit moment geen wedstr.paarden en rijd alleen recreatief, dat heeft als je ziek bent zn voordelen *LOL* dan kan mijn paard best een paar daagjes zonder mij op zn rug en dan rent ie maar een paar rondjes extra door de wei. Schijnheilig

Stallen uitmesten, tja pech voor mij Huilen maar dat gaat gewoon door, ik hoop ook niet dat ik ooit mijn been breek ofzo, dan heb ik toch echt een probleem. Ach gut


Nou nou nou, als jij een been breekt of wat anders (wat niet te hopen is natuurlijk) maar dan ben ik er ook nog altijd. Kom ik gewoon een weekje of wat intern Haha! Schijnheilig Haha!

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:34

als ik ziek ben doet mijn zussie de paardjes en v.v. Dat is het (een van de velen natuurlijk zus...) voordeel van samen paarden houden!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:46

Ligt er aan hoe ziek ik ben.
Als ik wel gewoon naar buiten kan gooi ik haar zelf ff aan de longeerlijn, of maken we een wandeling.
Maar nu bijv. krijgt de pony ook vakantie. Ze wordt gewoon iedere dag buiten gezet en staat dan de hele dag op de wei, dus ze staat niet 24 uur per dag in haar stalletje.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:55

Ha, wat toepasselijk, ik zit net vanaf vandaag ziek thuis... griep...en voel me knap ellendig (de zakdoeken zijn niet aan te slepen).
Toch ga ik vanmiddag maar even de paarden longeren, dat vind ik nog wel een oplossing als je je te ziek voelt om te rijden.
Het zijn 2 jonge paarden en in de winter staan ze met slecht weer toch meer op stal (bij droog weer wel bijna dagelijks paar uur buiten), hier schijnt nu wel de zon dus met een beetje geluk zijn ze er al wel uit geweest vandaag, dan ga ik ook nog even longeren en hebben ze hun beweging in ieder geval weer gehad en kan ik weer terug naar mijn pyama en de zakdoeken, haha...!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:16

Ik ga toch altijd zelf of ik nou ziek ben of niet.. Alleen dan ga ik niet rijden maar longeren of zet hem een tijd buiten..

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:04

Of ik ga lekker eigenwijs doen en ga toch zlef of ik vraag iemand op stal om hem te rijden/longeren/los te gooien. Maar ik zorg er altijd voor dat er toch iets gedaan wordt Haha!

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:12

Over het algemeen ga ik dan toch eventjes naar mn paardje, maar als het ècht niet gaat, zijn er genoeg mensen die ik kan bellen of ze hem even naar buiten willen doen, longeren of ermee stappen das dan weer het voordeel aan een grote stal! Haha! bij ons wil iedereen elkaar wel helpen, dus das makkelijk opgelost

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:32

Niks.. Als stalgenootje tijd heeft gooit ze hem er samen met haar tinker eruit anders helaas voor hem staat ie op stal Verdrietig
Ik heb ziekte van pfeiffer ben helaas afgelopen maanden niet streng genoeg voor mezelf geweest en daar zit ik nu mee. Dus helaas kán ik gewoon niet gaan als ik ziek ben. Als ik langer dan een paar dagen ziek ben doet mijn vader hem wel even of iemand anders.