jonge paarden wedstrijden?!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

jonge paarden wedstrijden?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 17:18

ik weet niet of hier al eens een topic over geweest is,maar ik had even een vraagje.
Hoevaak rijden jullie met je jonge paard(en) wedstrijden en hoe oud zijn ze dan.En hoe zwaar zijn de trainingen. Verward Dat lijkt me wel leuk om te weten,want ik heb ook een jong paard(4) en wil binnenkort met haar ook wedstrijdjes gaan rijden.(wel officieel,onderling gaat goed)Vooral springen maar dan moet ik eerst dressuur starten....

how sweet can it be to be loved by you


fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:00

moowsy schreef:
ik weet niet of hier al eens een topic over geweest is,maar ik had even een vraagje.
Hoevaak rijden jullie met je jonge paard(en) wedstrijden en hoe oud zijn ze dan.En hoe zwaar zijn de trainingen. Verward Dat lijkt me wel leuk om te weten,want ik heb ook een jong paard(4) en wil binnenkort met haar ook wedstrijdjes gaan rijden.(wel officieel,onderling gaat goed)Vooral springen maar dan moet ik eerst dressuur starten....


We rijden met Samsam (ook 5), nu ongeveer twee keer per maand een wedstrijd in de L1. Hij loopt 4/5 keer per week: drie keer per week dressuurles (2 x 30 min priveles, 1 keer 45 min verenigingsles) Verder dus soms longeren, naar concours, wat springen, een buitenrit of gewoon dressuur trainen.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:48

Toen mijn pony 5 was zijn we ook voor het eerst gestart met hem, ong 1 a 2 keer per maand hadden we wedstrijd (nu nog steeds eigenlijk)

............

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 19:04

ik rijdt nog geen wedstrijden maar de startkaarten zijn (als het goed is)onderweg...
-Ik heb 1x in de week(maandag)vast les op de club dat is 15/20 min. over de weg,en de les zelf 3 kwartier.
-Dinsdag heeft ze vrij :los/longeren.en soms rijdt mijn moeder een half uurtje
-woensdag ochtend rijdt mijn moeder in de les op de manege,en s'avonds de mede-eigenaresse,die eigenlijk voor de lol rijdt en niet veel van haar vraagt.
-donderdag heeft ze vrij of rijdt ik(als ze de dag ervoor/na vrij krijgt)
-en ong. om de week hebben we op vrijdag springles,anders rijdt ik of mijn moeder.
-Op zaterdag komt dat meisje meestal smiddags of heeft ze vrij.
-Zondag gaat mijn moeder met een groepje op staprit.(30/60 min.)

how sweet can it be to be loved by you

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:39

Mijn paard is van juli 2000, na een fikse verwonding aan beide achterbenen, zit ik er vanaf ongeveer september op en ik rij nu zeg maar om de dag, andere dagen longeren, dubbel longe of los. Ik kan nu eens aan chippen gaan denken. Starten zal nog wel even duren.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:06

Toen mijn paardje ongeveer 4 en half jaar was ben ik begonnen in de B, 2 wedstrijden per maand. Toen ze 5 was mochten we M1 gaan starten ( toen had je voor elke klasse maar 5 winstpunten nodig...zucht..) Ik ben er even tussen uit geweest door een blessure en omdat de M oefeningen nog niet helemaal soepel gingen, ondertussen is ze 6 en heb ik nog 2 winstpunten nodig om M2 te starten. Ik heb eigenlijk nooit meer dan 2 wedstrijden per maand gereden, tot nu toe vind ik dat zwaar zat.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:08

Ik ben gestart toen mijn paard 4 was. Nu is hij 5 en rijden nu L1!

Ik rijd 1 x per maand wedstrijden (LIGT ERAAN)!

Maandag: Springles
DInsdag: In de bak rijden
Woensdag: Dressuur les
Donderdag: In de bak rijden
Vrijdag: Proefje rijden en dan naar buiten
Zaterdag: wedstrijd
Zondag: Naar het bos!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:39

Ik wil ongeveer over een maand met mijn paard starten. (als mn startkaart er dan al is, en dan moet ik nog inschrijven, dus laten we zeggen: Over 2 maanden.
Dan is de mijne nog 3 jaar, maar bijna vier.

Ik train Tornado 2 dagen, en dan krijgt hij 1 dag rust.
ik train kort, maar krachtig. De dagen dat ie loppt, hoeft ie maar 20 minuten te lopen ofzo als hij braaf is, ik stap niet af als iets niet lukt.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:28

Tjalko is 5 en we rijden nu L2. Ik rij hem 4 a 5 keer in de week dressuurmatig (incl. les en wedstrijden), hij heeft 1 dag vrij en gaat 1 dag mee naar het strand.
Volgens mij zijn wedstrijden niet bijzonder belastend voor een paard, in elk geval niet voor het mijne. Tjalko vind alle aandacht prachtig en ik pak hem een stuk minder ver door dan in de training. Daarbij zijn de oefeningen t/m het M1 natuurlijk ook niet echt bijzonder zwaar voor een paard.

Ik denk dat je je paard in de gaten moet houden. Ik neem regelmatig een week time off mo de batterij weer op te laden. Dan gaat hij op half voer en gaan we alleen maar naar buiten en een beetje klieren.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:51

Oki (4) is nu een half jaar zadelmak, ben een tijd geleden op wedstrijden gaan rijden, meteen in de L1. Gaat nu hartstikke goed, heb al 8 wp en ga bij 10 wp naar de L2 (heb de laatste 6 wedstrijden steeds prijs gehaald dus ben er klaar voor).
Rijd ook viertallen kur op muziek mee met Oki, daarmee starten we M dus kan ook al schouderbinnenwaarts en achterwaarts (wat we niet zo vaak oefenen vanwege ontwikkeling van de spieren)

Maandag: dressuurles
dinsdag: vrij
woensdag soms rijden
donderdag: spring of dressuurles
vrijdag: rijden
zaterdag: eens in 2 weken priveles, anders gewoon rijden
zondag: rijden en soms wedstrijd.


Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:14

mjaa.. ik rij met pasha nu precies een jaar wedstrijden..
toen ze 4 was ben ik voor het eerst met haar gegaan.. njaa toen was ze nog 3 Knipoog
en het ging prima..
ik heb nu een tijdje weer 3 wedstrijden in de maand.. maar ook wel eens een hele tijd niks..
Verder probeer ik haar om de dag te rijden en heb ik op vrijdags les Lachen
We rijden nu L1 met 5 winstpunten want de B ging veel te hard daar moest ik uit omdat ik 23 winstpunten had Knipoog
maar ik geef haar voldoende rust.. en ook afwisseling zodat het niet alleen dressuur is maar ook springen en buitenritten zodat ze het leuk blijft vinden, en ik ook Knipoog

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fohadie, Glenda, LisaaSophie, NogSteedsGek, robbie88, rocky_1995, senna21, wisja en 13 bezoekers