Hoelang totdat kreupelheid geneest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 21:10

Ik vraag me af hoelang je moet wachten met rijden totdat het paard weer genezen is van z'n kreupelheid. Iedereen zegt namelijk weer wat anders? Ik dacht 2 tot 4 weken als het niet heel ernstig is... En anders wat langer. Verward En wat is beter: Op de wei zetten of op stal?

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:27

Zo gauw het paard niet meer kreupel loopt, kan je weer rijden. Natuurlijk niet meteen weer volop, afhankelijk van hoelang die niet getraind is, moet je het weer rustig opbouwen.

Wat beter is, boxrust of weidegang, is afhankelijk van de reden waarom het paard kreupelt. Haal de dierenarts erbij, die kan je adviseren wat het beste is.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:10

Een paar dagen langer wachten kan iig helemaal geen kwaad!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 23:11

Daar kun je niet zo een, twee drie een algemeen antwoord op geven. Het ligt er helemaal aan waar die kreupelheid door is ontstaan. Een hoefzweertje kan hele flinke kreupelheid veroorzaken, maar als de zweer is uitgesneden/ c.q. geopend is ben je eigenlijk met een paar dagen alweer aan het werk, als je de wond maar goed schoon houdt.
Met een peesblessure, daar ben je wat langer mee zoet. Dat kan zelfs een half jaartje rust of alleen stappen betekenen.