trend: barbie te paard?????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

trend: barbie te paard?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 20:57

hoi allemaal

ik vraag mezelf af of jullie dit ook zien in jullie omgeving

op mijn vorige stal had je een paar meiden lopen die volgens mij meer bezig waren met een modeshow dan met hun beestjes

dus dan bedoel ik zwaar geparfumeerd lange nagels keurig gelakt en vooral geen cap op want oh jee als je net gefohnde haar geplet wordt Knipoog

en dan ook altijd helemaal in de duurste merk kleding en dergelijke met bij passend dekje en dergelijke
nou heb ik zelf meestal qua dekje en peesbeschermers het zelfde kleurtje maar hoe ik er zelf uit zie is toch echt wel zeer naturel Haha!
voor de rest waren het best leuke meiden enzo maar ja ik ben nou eenmaal niet echt zo
dus ik wou weten hoe jullie hier over denken en of dit nou een trend is de laatste tijd?

nou groetjes maar weer



Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:06

Tja jammer genoeg heb ik ook al zo van die mensen gezien
Ze wouden wel rijden, maar voorzichtig poetsen want op je bloes mogen geen haren zitten, kwijl was een totale catastrofe en het verbaast mij nog steeds dat ze nooit een spiegel uit hun zakken haalde tijdens het rijden om hun neus te poederen...

Heb ik ook zo een tijd terug gezien op de manege. Meisje was alleen aan het rijden met een manegepaard. Ik ken het paard en had er al vaak mee gereden, paard was een ex-draver en er waren maar een paar die hem konden houden in galop, was zeer sterk in de mond en luisterde natuulijk ook niet als je aan de teugels trok je moest echt met je gewicht werken om hem stil te krijgen...
Meisje zat er op als een schminkpop. Nieuwe kleren aan, haren mooi opgestoken gezicht volledig gepoedert met allerlei producten, parfum die je aan de andere kant van de paddock nog rook en geen cap.
Maar dat was niet het ergste, het ergste was dat ze reed met shoks(!!!!) je weet wel die schoenen met zolen van een dikke 10cm, en dat had ze fijn in haar beugels steken Mag er niet aan denken wat er zal geweest zijn als er iets misliep..

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:11

ik ken het!

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:12

Haha moet je mij dan ff zien Haha!
Heel mijn jas is altijd vuil omdat als ik Camble haar deken eraf haal (wat vol modder hangt) goed over mij heen hang Haha!

Onze buitenpiste lijkt wel een privézwembad dus regelmatig een spat op mn gezicht.. Tong uitsteken

Het enigste wat ik mooi maak is Camble en mijn spullen (zadel en singel, ..) en dat vind ik meer dan genoeg.

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 21:14

ik weet wat je bedoelt
het lijkt wel of mensen tegenwoordig meer waarde hechten aan hoe het plaatje er uit ziet als aan het daadwerkelijke fijn hebben lopen van een paard
ik heb zelf ook merkspullen maar ik sta wel zelf mijn stal te mesten
op mijn oude stal deden ze dat niet want dan werden hun ariat schoenen vies
ja dan heb ik zoiets van waar zijn we nou mee bezig???

How many husbands have I had? You mean apart from my own?
:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:18

bij mij is geen merkje te bekennen..en valt het op dat hun paarden ook altijd zo schoon zijn! Nou als ik luck uit de wei haal ziet hij er niet uit een en al blubber en ik ook!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:23

Tja maar het is natuulijk wel leuk om tegen je vrienden te kunnen opscheppen dat je zo een sjieke sport als paardrijden doet (ahum)

Ik ben ook zo een persoontje die best wel een duur zadel en hoofdtel en rijkleding en zo heeft, maar als ik achter de stallen ga uitmesten gaat daar steevast een oude vuile regenjas over, ik vind het geen probleem om mijn paard eens goed vast te pakken want daar bestaat een moeder en wasmachine voor als het vuil wordt( Haha! ) En als ik mij zo zwaar wil opmaken en mijn dure kleren wil laten zien(hoewel ik dat eigenlijk niet echt heb) ga ik wel naar de film of fuif ofzo

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:25

Trend van de laatste tijd ? Nee hoor, ken die types al jaren.
Was een meiske op ponykamp vroeger die me nog erg bijstaat.
Madam had altijd ieniemietopjes aan, buik was vanaf onder dr borsten bloot. Dik in de plamuur en ook die gelakte nageltjes.
Nou pardon, maar als ik ga rijden hoef ik er echt niet mooi uit te zien, mn paard zoent me wel zonder dat ik make-up op heb, ik hoef geen indruk te maken op mn pony. Ook niet op de eventuele geweldige jongens die je onderweg kan tegen komen * uche uche * , ben al voorzien van lover en al was dat niet zo zou ik nog niet me gaan opmaken met paardrijden.
En ik ga al helemaal niet met tietentopjes op mn paard zitten ( zowiezo trek ik die dingen niet aan, heb ik het figuur niet voor en ik hou er niet van )

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 21:26

nou dus dan ben ik niet de enige

ik dacht al dat ik een soort verkapt man wijf was of zo hahaha

maar tegenwoordig moet je minimaal toch wel een leuk jeepje voor je trailer hebben staan in meegespoten kleur
en weet je wat ik dan nog het leukste bond een van die meiden die niet zo aardig was (de rest wel hoor)
ging naar het zelfde concours als mij met een boel poeha
en dan uitgebeld worden op de 1e hindernis...
ja...
paard was alleen week later verkocht wegens niet klikkende combinatie...
rara hoe kan dat..

How many husbands have I had? You mean apart from my own?
:+

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:37

Eh, ken die typjes wel....maar zit me nu af te vragen of ik er ook onder hoor Haha!

Ik vindt het namelijk leuk, puur voor mezelf, om helemaal in dezelfde kleur te zijn Haha!
Afgelopen les, waren we helemaal in het babyblauw met zwart Haha!

Alleen heb ik dan wel ene cap op en tsja...ook mijn dagelijkse make-up en deo en parfum kan je wel ruiken als je naast me staat *door de paardenpoep enzo heen dan he*

Ben trouwens ook trots op mijn lange nagels Tong uitsteken en verf ze ook nog wel eens.

Enige verschil is dat ik er niet mee zit als er iets kwijlt, spuugt, poept of wat dan ook op mijn leuk uitgezochte kleurtjes, ik weet dat het vuil wordt maar kan het toch iedere keer niet laten, ben gewoon een muts en voel me er prettig bij.

We hebben trouwens bij ons in de dierenwinkel een stagiarre gehad die er ook altijd beeldig bij liep....hoop commentaar van mijn collega's natuurlijk want dat zou wel niets zijn...kan nooit goed gaan met zo'n popje.
Tegelijkertijd hadden we een "normaal" meisje, spijkerbroek, geen make up, parfum of wat dan ook, een eche aanpakker zeggen ze dan op werk...
Nou en werken kon ze hoor, het modepopje dan, durfde alles deedt alles en was nergens vies van.
Het andere meisje tsja....die had zich net zo goed kunnen volschilderen want alles was eng en vies en blabla.

Ik zie ze dus ook al een hele tijd, en zolang ze maar goed en eerlijk voor hun paard zijn heb ik er helemaal geen problemen mee.

Ook modepopjes weten van aanpakken OK dan!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:37

Nou, mijn paarden zien er wel altijd spik en span uit, met inderdaad duur tuig, dure schone shabrackjes, matching bandages of dure peesbeschermers...
Zelf loop ik er echter altijd bij als een slons *LOL*

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:14

Helemaal met Sily en sjuimje ook gedeeltelijk eens. Ik heb ook schone shabrakjes, bijpassende kleuren, make-up, parfum, lange nagels (zonder nagellak = niet mooi)
en een schoon paard. Dat laatste is echter alleen omdat ik Ewalda haar staart wel 3 keer mag wassen, om hem weer schoon te krijgen, als ik het een poosje niet doe.
En ik heb een hekel aan mijn cap... Bloos
Maar niet om mijn haar, dat is al plat. *LOL*
Maar ook mij kan het niets schelen of er als een slons vandaan kom. Gewoon even douchen en opnieuw plamuren. Knipoog Tong uitsteken

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:17

Dat je je paard er nog netjes uit wilt laten zien begrijp ik, schone dekjes e.d ook, maar dat heeft om mij niets met barbie te maken.

Alleen begrijp ik niet waarom je met make-up en parfum naar een paard moet ? Lijkt me voor een paard absoluut niet lekker om een sterke parfumlucht te ruiken
Wil iemand me dat uitleggen ? Gewoon normale vraag, geen aanval o.i.d

En lange nagels bij paarden vind ik alleen maar lastig, heb ze altijd zo kort mogelijk

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:25

Sanex, ik doe smorgens altijd deo en parfum op, en tsja dat ruik je bijna de hele dag.
Denk ook niet dat zij er sávonds nog last van heeft.
En ik hou zelf niet van sterke parfums maar van zachte frisse die je dus alleen maar ruikt als je erg dicht bij me komt Tong uitsteken

Lange nagels ben ik gewend, ok er breekt er weleens 1 af, maar die groeit vanzelf wel weer aan, en als je het gewend bent is het allemaal zo lastig nog niet.

Verder vindt ik het zelf prettig om wat make up op te hebben, dan heb ik het niet over emmers vol, maar wat mascara en oogpotlood waarom niet?

De 1 neemt smorgens een kop koffie en ik smeer eff wat spul op mijn bekkie Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:25

Nou ik zie er zelf niet uit als ik naar mn paarden ga en al helemaal niet als ik er vandaan kom Haha! . Ik erger me ook rot als ik make-up op heb bij de paarden dan kan ik als ik stof ofzo in mn ogen krijg niet eens even wrijven.. Parfum bij de paarden is imo echt nutteloos... Je ruikt toch enkel die paarden..
LAnge nagels is echt poedersuiker als je je paard moet doen. Ik heb een tijdje van die kunstnagels gehad (acryl) nou binnen twee dage ranzig en breken... Ik weet ook niet wat me bezielde om te denken dat ik dat wat vond hoor maargoed..

Om antwoord te geven op je vraag ik ken die types ook.. Ik erger me eraan helemaal als ze dan gaan staan te simpen als hun paard heeft gekwijld op hun creme kleurige outfit.....

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:30

Estragon schreef:
Ik erger me ook rot als ik make-up op heb bij de paarden dan kan ik als ik stof ofzo in mn ogen krijg niet eens even wrijven......


Doe ik altijd wel Haha!
Zeg ook niet dat ik er charmant uitzie als ik bij de paarden vandaan kom Tong uitsteken

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:34

Sily"]
[quote="Estragon schreef:
Ik erger me ook rot als ik make-up op heb bij de paarden dan kan ik als ik stof ofzo in mn ogen krijg niet eens even wrijven......


Doe ik altijd wel Haha!
Zeg ook niet dat ik er charmant uitzie als ik bij de paarden vandaan kom Tong uitsteken
[/quote]

Fester Adams Cool

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:01

Ik zie er te paard net zo verzorgd uit als in het gewone leven hoor. Ik ga niet speciaal mijn make-up en deo/ parfum eraf halen omdat ik ga paardrijden.....zou toch beetje vreemd zijn. Ik loop verder wel in wat minder leuke kleding.....is zonde als je mooie kleren daar door de modder en troep smerig worden. Ik heb speciale "stalbroeken", lekker oud en zitten fijn *LOL* Ik ben gewoon mijzelf bij mijn paard, en draag braaf een cap *LOL*

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:30

Hmm.. dan ben ik dus een barbie Scheve mond
Heb altijd een luchtje op, waar ik ook heen ga. heb altijd make-up op, de ene keer alleen mascare de andere keer veel meer.
Ik draag dan geen merkkleding maar loop er ook niet bij als en zwerver en ik vind het af en toe leuk om dekje en bandages bijpassend te doen. Tja, ben je dan al een barbie pop? Ik loop er graag gewoon verzorgd bij, meer niet.
Tja, en waarom mijn luchtje eraf wassen en make-up eraf halen na school.. alleen maar omdat ik naar me paard moet en er dan mensen denken dat ik een barbiepop ben? Jammer dan.. Als ze der last van hebben kijken ze maar de andere kant op Boos!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:05

ik ben dan dus een zwerver Haha! niet alleen bij mij n paard, maar ook gewoon op mijn werk en overal.

Ik koop kleren bij Zeeman en Scapino, schoenen bij de schoenenreus en make-up doe ik niet aan.
Ik douche wel 2 x per dag hoor Knipoog

Ach het zal de leeftijd wel zijn, ik ben 45+ en dan hoef je er niet meer als een popje bij te lopen, je ligt toch niet meer goed in de markt..... Clown

btw ik werk als docent Informatica op de ROC......afdeling....*tada*....mode en kleding Haha!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:44

ik pas mij aan, aan de omstandigheden zeg maar. Ga ik zelf rijden of mijn paarden verzorgen dan heb ik gewoon mijn rijkleding of oude kleren waar het niet uitmaakt dat ze vies worden (waar hebben we anders en wasmachine voor). Aan bijpassende dekjes en bandages of pijpkousen doe ik niet. Zie er trouwens het nut niet van in. Wanneer ik naar een show ga of naar een concours om te kijken, Draag ik meestal nette kleding en gewone schoenen maar die toch tegen een stootje kunnen. Make-up draag ik zelden en zeker niet bij de paarden soms een deo met een neutrale geur. Geen parfum. Mijn paarden herkennen mij haast niet als ik eens met super mooie kleding en make-up en haren gekapt in de stallen kom. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:21

Op deze manier wordt de paardensport als SPORT helemaal omlaag gehaald he. Zo wordt de reputatie van "je zit alleen maar op het paard mooi te wezen maar het kost geen inspanning" wel overeind gehouden.

De hond is de betere mens

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:42

Als ik in het openbaar ben, probeer ik er wel netjes uit te zien. Alles schoon en geen grote sloebertruien. Gewoon een vestje met een bodywarmer. Thuis zie ik er niet uit. Ik rijd ook altijd buiten, dus dan heb ik het liever warm dan dat ik er leuk uitzie.
Vind het helemaal niet erg als je er verzorgd en netjes uitziet, maar op het paard hoort mi geen grote oorbellen, los haar.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:43

Hoe bedoel je Desiree,
door de opzet van dit topic, of door de reacties in dit topic, of door die paar mensen die alleen rijden om het mooi wezen?

Mij kan het weinig schelen wat andere denken, ik weet wel beter, en als er dan toch een paar zijn die het met eigen ogen willen zien mogen ze wel een dagje bij mij meedraaien.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:44

dufmutsen die paardrijden bedoel ik.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers