Mijn veulen drinkt WEER :S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Mijn veulen drinkt WEER :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 21:40

Mijn veulen was zo'n 2 maanden van de moeder gescheiden en na terugkomst van de moeder ging eerst alles goed, maar nu drinkt ze weer en de uiers van de moeder worden weer dikker en komt melk uit.

Nu had ik gehoord dat er speciaal spul is op te smeren zodat het veulen niet meer drinkt?

Wie kan mij helpen?

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:04

Veulen er weer bij weg halen en dit keer langer.
Ben je van het gedonder af

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 01:03

Veulen of moeder een eind weg zetten, doe ik zowiezo altijd. Voorkomt veel leed bij de dieren.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 01:08

Inderdaad, wegwezen, je krijgt er alleen maar onrust door.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 18:50

Tjah dat word een probleem de stalling voor het veulen heeft ons veelste veel geld gekost om ze nog een keer uitelkaar te houden. Het veulen loopt door elk hek als hij z'n moeder ziet echt eigenwijze haflinger zijn er geen andere opties?

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:09

staan ze samen in 1 stal dan?? of staan ze in een weiland?
als ze in een stal staan kun je het veulen ook tijdelijk vast zetten.....want een veulen zal dan wel sterk zijn maar zo sterk om zich los te rukken???

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:49

Crista schreef:
als ze in een stal staan kun je het veulen ook tijdelijk vast zetten.....want een veulen zal dan wel sterk zijn maar zo sterk om zich los te rukken???


Vastzetten waarom met welk doel en hoelang Verward als het loskomt gaat het toch weer drinken.
Het veulen ergens anders neerzetten is de enige optie.
De concequenties van het opgroeien van een veulen moet je voor de dekking bedenken, niet na het afspenen.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:00

Als je moeder en kind nu niet uit elkaar haalt, blijft je veulen gewoon doordrinken, en heb je straks een driejarige die nog steeds bij zn moeder drinkt..... Uit elkaar die twee !!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers