Wie heeft er ervaring met magnetische middelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Wie heeft er ervaring met magnetische middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 09:42

Een paard van ons heeft door onbekende oorzaak een wond onder zijn spronggewricht opgelopen.
De wond is helemaal dicht, hij loopt niet kreupel, maar het gewricht blijft dik.
Nu hoorde ik dat een magnetische bandage of iets dergelijks ook wel eens een positieve uitwerking kon hebben.
Wie heeft hier ervaring mee en waar kan ik het eventueel kopen?

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:00

Zit de wond aan de buitenkant of de binnenkant (waar het griffelbeentje zit) ?

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 09:14

Aan de binnenkant.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:26

mmm... en dan bovenaan bij het spronggewricht zeg maar ? kan natuurlijk vele oorzaken hebben...maar ik vraag dit omdat 1 van mijn paarden haar griffelbeentje gebroken had door een tik van mijn andere paard (stonden toen al 15 jaar "schadevrij" bij elkaar in de wei...kan natuurlijk gebeuren) De binnenkant was toen ook dik en het sponggewricht iets overvuld. Resultaat hiervan was dat 1 "laag" van het gewricht dicht gegroeid is (spat dus- waar ze overigens al lang geen last meer van heeft)
Kan er iets dergelijks gebeurd zijn ?

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 23:20

Nee, hij staat alleen in het land.
Het is waarschijnlijk een peesschede beschadiging

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:14

Je bedoelt magneetveldtherapie. Bio-resonantietherapie kan ook goed helpen als het geen breuk is, maar een peesprobleem, in combinatie met een massage met aromatherapie (kun je zelf na uitleg) kijk eens op mijn website natuurlijkinbalans punt en el. Haha!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:59

De kracht van magneten

Een goede bloedsomloop is essentieel voor het behoud van een gezond stelsel van spieren, pezen en gewrichten.
Eén van de therapieën die is gericht op het stimuleren van de bloedsomloop is magneetveldtherapie.

Wat doen magneten?

Magneetveldtherapie beïnvloedt de elektrisch geladen deeltjes van de celwand en stimuleert zo de bloeddoorstroming.
Met als resultaat dat afvalstoffen beter worden afgevoerd en er meer zuurstof wordt toegevoerd.
Magneetveldtherapie versnelt hierdoor het lichamelijke herstelproces op natuurlijke, en vaak zeer effectieve wijze.

Magneetveldtherapie

Eén van de manieren waarop magneetveldtherapie kan worden ingezet is met behulp van elektrische pulsen.
Met speciale apparatuur worden kleine stroomstootjes toegediend.
Deze methode werkt snel en direct, maar kan uitsluitend onder begeleiding van een ervaren magneetveldtherapeut worden toegepast. Een andere manier om magneetveldtherapie te gebruiken is met behulp van magneetbandages.
Dit noemt men statische magneetveldtherapie.
Deze vorm werkt geleidelijk en langzaam en kunt u zelf lokaal toepassen met een magneetdeken, een magneetbandage of een magneetbeschermer.

Statische magneetveldtherapie

Door de geleidelijke werking kunt u magneetproducten langdurig en zonder risico gebruiken.
De resultaten zijn over het algemeen heel goed, hoewel ook voor deze vorm van therapie geldt dat er paarden zijn die er niet voldoende op reageren. Net als bij andere alternatieve therapieën geldt ook voor magneetveldtherapie dat de diagnose juist moet zijn.
Raadpleeg in geval van twijfel hierover uw dierenarts.

Toepassing

Bij sportpaarden wordt magneetveldtherapie regelmatig gebruikt ter preventie van aandoeningen aan het bewegingsapparaat. Magneetveldtherapie wordt ook veel gebruikt voor de behandeling van zwellingen aan de benen.
Maar ook paarden met chronische gewrichtsontstekingen, oudere paarden met artrose en paarden met peesproblemen kunnen veel baat hebben bij het plaatselijk gebruik van magneten.
De magneetproducten zijn niet geschikt voor gebruik bij acute blessures en drachtige merries.

Bron: de paardendrogist