Paardenfilms

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Paardenfilms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 00:04

We kennen allemaal the Horsewhisperer, maar wie kent nog meer gave paardenfilms. Bijvoorbeeld: The man from snowy river, echt supergaaf!! Geen penny-verhaal, maar supermooi en spannend. Nog meer?

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 01:39

uhhm...the black stallion 1 en 2, black beauty, into the west (??), disney´s flash....
of valt dat bij jou onder pennyverhalen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 01:52

Ik dacht een keer slim te zijn en Black Stallion in te typen in Kazaa, want je weet maar nooit Haha!. Nou, ik vond van alles, maar niet de film die ik bedoelde Haha! Haha!. Met Black Beauty had ik min of meer hetzelfde probleem ook al.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 08:50

Nou ik weet er nog wel een paar:

Seabiscuit, Phar Lap, National Velvet, Dark Horse, Wild Hearts Can't be Broken, Saddle Club: The First Adventure, Saddle Club: Adventures at Pine Hollow, The Silver Stallion en Spirit (=tekenfilm).

Saddle Club is trouwens ook een tv serie (voor 7 jaar en ouder Bloos).

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:24

Seabiscuit
Helemaal gaaf Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:25

Of Sleepy Hollow, al gaat ie niet echt over een paard maar over "the Headless Horseman"
Is vind ik echt een geweldige film met een super mooi paard!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:45

Palomino, Coyote summer. Lachen Palomino is een Danielle Steel film en Coyote summer is met Adam Beach (mooooooie indiaan Vingers aflikken )

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:49

Die film met Don Johnson, weet absoluut niet meer hoe hij heet, maar in die film moet het leger de paarden afmaken omdat door d ekomst van geautomatiseerd vervoer de paarden overbodig zijn. Na een aantal paarden bruut neergeschoten te hebben vragen ze zich af waar ze eigenlijk mee bezig zijn en ontsnappen ze met de rest van de paarden!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:52

En een nederlandse (of eigenlijk friesche): de Gouden Swipe, gaat over drafsport Haha!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:27

Citaat:
Die film met Don Johnson, weet absoluut niet meer hoe hij heet, maar in die film moet het leger de paarden afmaken omdat door d ekomst van geautomatiseerd vervoer de paarden overbodig zijn. Na een aantal paarden bruut neergeschoten te hebben vragen ze zich af waar ze eigenlijk mee bezig zijn en ontsnappen ze met de rest van de paarden


In Pursuit of Honor.

gave film, spectaculaire opnames.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:00

Casey's shadow.
Over een jongetje Casey wiens vader renpaarden traint. Shadow en Casey worden beste maatjes en het paard doet alles voor het jochie... Wel een beetje penny verhaal, maar ik zou deze film best nog eens willen zien.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:51

Cowgirl schreef:
Citaat:
Die film met Don Johnson, weet absoluut niet meer hoe hij heet, maar in die film moet het leger de paarden afmaken omdat door d ekomst van geautomatiseerd vervoer de paarden overbodig zijn. Na een aantal paarden bruut neergeschoten te hebben vragen ze zich af waar ze eigenlijk mee bezig zijn en ontsnappen ze met de rest van de paarden


In Pursuit of Honor.

gave film, spectaculaire opnames.


Die vind ik echt super! Mooi verhaal! OK dan! Heb 'm op video...

MerelMaestro

Berichten: 68
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:54

ik vind de film: The Horse Whisperer onwijss mooi en in Lord Of The Rings die paarden dat ze gaan aanvallen zijn mooi!!

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 13:14

Het geeft niet als het penny-verhalen zijn, daar zwijmelen we toch ook bij weg?!
Ik ben wel superbenieuwd naar In Pursuit of Honor!

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:42

Flash, is ook n paardenfilm Lachen

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:24

Bramblerose schreef:
Het geeft niet als het penny-verhalen zijn, daar zwijmelen we toch ook bij weg?!
Ik ben wel superbenieuwd naar In Pursuit of Honor!


Is zeker de moeite waard om te gaan kijken. Je mag 'm wel van mij lenen... Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:26

bliksemluver schreef:
Flash, is ook n paardenfilm Lachen


Is dat niet die film waar die jongen duizenden kilometers met zijn paard door Amerika trekt om zijn vader te vinden omdat ze thuis blut zijn?

Verder is Spirit ook wel een paardenverhaal Haha!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:58

Guinevere schreef:
Nou ik weet er nog wel een paar: Wild Hearts Can't be Broken


Ooh, daar heb ik een stuk van gezien (einde) en was zooo mooi! En erg Huilen
Voor de rest ken ik enkel Seabiscuit, Spirit (prachtige animatiefilm Lachen ), en dan die klassiekers: Black Beauty, The Horsewhisperer,...

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:19

In 'The Ring' spelen paarden ook een rol. Maar best een 'creepy one'. Heel akelig (de hele film trouwens...), vooral dat stukje dat een geflipt paard over de reling van een boot springt. Verdrietig

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 21:22

Ik wou dat ik m kon lenen, Toekie. Al die gave films zijn niet zomaar te huren. Ze zouden een speciale 'bokt-wand' in de videotheek moeten plaatsen, hihi

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:29

Toekie schreef:
In 'The Ring' spelen paarden ook een rol. Maar best een 'creepy one'. Heel akelig (de hele film trouwens...), vooral dat stukje dat een geflipt paard over de reling van een boot springt. Verdrietig


baaaaaaah dat is zo eng Huilen Huilen Huilen Huilen
Heb 2 weken niet meer geslapen van die film Bloos

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:32

De gouden swipe is een aanraden voor iedereen die van nostalgische films houdt. Ik dacht voordat ik hem had gezien, oei..een friese B-film maar hij is het dus echt waard om te zien.
En is natuurlijk ook nog nederlands ondertiteld voor de niet-friesen......

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:42

wild haert's wan't be broken vind ik echt mooie film beter dan the horse wisperer, gaat overeen meisje dat wegloopt van thuis omdat haa rpony verkocht wordt, en komt in hetcorcus terecht,duikt met paarden voor een show , en dan wordt ze blind maar doet ze dat dan nog en krijgt dan een virendje en zo typisch walt disney

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:45

Weet de naam van de film niet meer precies, maar dacht dat het "breaking free" is.

Ook een mooie film, gaat over een jongen met een nogal criminele achtergrond die een kans krijgt om als staljongen op een kamp te helpen voor blinde mensen. Hij wordt verliefd op een blind meisje en leert haar tegen alle waarschuwingen van de begeleiders om alleen met haar paard te springen, zover zelfs dat ze blind een wedstrijd kan rijden.

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:13

Ik heb ook effe tussen mijn videos gezocht wat vinden jullie van deze;
-Horses and champions
-Horse crazy
-Sylvester
-Winddance
-Shergar gaat over een racepaard van zigeuners wat ontvoerd word echt gebeurd zielig hoor.
-Young guns 1+2 niet echt paardenfilm maar wel goed.
-City slickers 1+2 draait ook niet echt om de paarden maar zit wel een scene in dat hij met een wilde hengst gallopeert.
-Dances with wolves het paard Cisco is super.
-8 seconds echt gebeurd het gaat over Bullrider Lane Frost die echt keigoed was en een stier wil rijden die al meer dan 300 cowboys eraf gekikt heeft dus niet langer dan 8 seconden zaten, en op een gegeven moment word hij door een andere stier gespiest wat dus zijn dood werd. Luke Perry speelt Lane Frost.
Nou de rest van de films die ik ken hebben jullie voor mij al genoemd.