Waar op letten bij kopen van 2e hands trailer???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Waar op letten bij kopen van 2e hands trailer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 18:20

Als het goed is gaan we binnenkort kijken voor wat 2e hands trailers.
Nu heb ik natuurlijk al wat rondgevraagd waar je op moet letten bij het kopen, zoals rot ed.. Maar ik was benieuwd of jullie nog handige tips hebben.

Groetjes Judith


Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:22

Ik heb al eens gehoord van een kennis van mij die neemt dan een schroevedraaier mee en prikt een beetje in t hout bij de spatborden en bij t deurtje en andere plekken die t eerst rotte.
Als het daar zacht is is het rot, en als t goed is voel en zie je nix.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:26

Neem iemand mee die er verstand van heeft Knipoog
Klinkt misschien wat kinderachtig, maar als je er weinig vanaf weet loop je een groter risico om genept te worden.

De bodem van de trailer is erg belangrijk, die mag absoluut niet rot zijn.
Ook de remmen zijn natuurlijk belangrijk.
Verder de oplooprem en de dissel controleren, en ook of de verlichting goed werkt.
Natuurlijk is ook de "algehele staat" van belang.

Eigenlijk is nagenoeg elk mankement wel te repareren, maar de kosten zijn vaak hoger dan je op het eerste gezicht zou schatten.
Zeker als je reparaties moet "uitbesteden" kan het flink in de papieren lopen.

Verder kun je nog even de zoekfunctie gebruiken, er zijn hier al flink wat topics geweest; veel succes !

Marco
Berichten: 29
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:41

mijn ervaring is dat waneer je gaat kijken voor een 2e hands trailer, je de gebreken van een ander koopt want die doet de trailer ook niet voor niks weg.Mischien is het beter om te kijken wat een nieuwe kost t.o.v een 2e handse die je meestal moet gaan opknappen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:44

Ik ben nog iets vergeten Bloos! :
Check of de papieren in orde zijn en of de papieren werkelijk bij deze trailer horen (chassisnr. controleren etc.) !

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:51

Ook goed opletten als de trailer pas geverfd is. Wij namen ook altijd een kleine schroevendraaier mee en prikten hiermee in de bodem en onderaan bij de wanden (ook buitenzijde). Het zal niet meevallen een goede tweedehandstrailer te vinden. Ik zou eens rondbellen of dealers nog nieuwe met aanbieding hebben staan. Soms hebben ze een showmodel dat eruit gaat; bij Van Hooff in Elshout/Drunen komt dat nog wel eens voor. Had ik voor 800 gld meer een nieuwe trailer ipv een 2e hands. Verder helemaal met Oscar eens.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:54

Let niet alleen op rot e.d. maar laat het onderstel van de trailer ook goed keuren! Vrienden van me hebben namelijk bij een (erkende!) trailerhandelaar een 2e handse gekocht waarbij achteraf bleek dat de vorige eigenaar waarschijnlijk een ongeluk met de trailer heeft gehad omdat een van de banden onevenredig ten opzichte van de anderen afslijt. Dit had de handelaar/vorige eigenaar verdoezelt door er vrij nieuwe banden op te zetten! Kortom: het onderstel/de as is scheef. Hier valt wat aan te doen maar de kosten wegen niet op tegen de (huidige) waarde van die trailer.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:06

Marco schreef:
mijn ervaring is dat waneer je gaat kijken voor een 2e hands trailer, je de gebreken van een ander koopt want die doet de trailer ook niet voor niks weg.Mischien is het beter om te kijken wat een nieuwe kost t.o.v een 2e handse die je meestal moet gaan opknappen.

Er zijn zat mensen die hun trailer weg doen ivm verkoop van het paard of omdat de kosten van stalling of onderhoud te hoog zijn.
Zelf heb ik mijn trailer een jaar geleden ook verkocht omdat ik hem nagenoeg nooit gebruikte en ik wel stalling ervoor moest betalen.
Dus dat je de ellende van een ander koop is misschien soms waar maar echt niet altijd.
Er zijn goede 2e hands trailers zat, alleen daarvoor betaal je wel.
Natuurlijk heb je ook mensen die het allemaal minder eerlijk doen, maar die heb je met elk product/dienst oid.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:12

Yeps, ik vond dat bericht van Marco ook nogal kort door de bocht. Wij hebben onze trailer ook verkocht. Dit omdat m'n zusjes paard echt hele erge enkte-vrees had. (zakte door z'n trillende benen, lag in de trailer, liep tegen de wanden op, enz.)
Dus toen hebben we een vrachtwagentje gekocht.

Maar even ontopic:

Ben het met iedereen eens Haha! en als je op de zoekfunctie zoekt, vind je ook een hele hoop.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Marco
Berichten: 29
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:17

Er zijn zat mensen die hun trailer weg doen ivm verkoop van het paard of omdat de kosten van stalling of onderhoud te hoog zijn.
Zelf heb ik mijn trailer een jaar geleden ook verkocht omdat ik hem nagenoeg nooit gebruikte en ik wel stalling ervoor moest betalen.
Dus dat je de ellende van een ander koop is misschien soms waar maar echt niet altijd.
Er zijn goede 2e hands trailers zat, alleen daarvoor betaal je wel.
Natuurlijk heb je ook mensen die het allemaal minder eerlijk doen, maar die heb je met elk product/dienst oid.[/quote]

Klopt !! Maar de prijs die dan voor een goede 2e handse trailer betaalt moet worden is best wel hoog als je gaat kijken voor een nieuwe en daar heb je natuurlijk wel 2 jaar garantie op !! OK dan! [/code][/quote]

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 20:06

Ik heb op het moment 2 trailers waar ik eens bij wil gaan kijken: een volpolyester (1950euro) en die schijnt goed onderhouden te zijn, ziet er ook zo uit op de foto's. (Ik wil hem wel laten keuren).
En een houten met gietvloer (die laatste via een dealer).
Een nieuwe zit er helaas niet in, want die zijn behoorlijk prijzig...

Er wordt geschreven over het chassisnr. controleren, waar staat die over het algemeen?

Bedankt voor de tips tot nu toe!

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:11

De Bodem!!!! paar keer op springen kijken of je nisk geks hoort ofzow.. eknnisen van mij hebben eghad dat bde bodem bij de pas gekochte trailer eruit viel.. gelukkig geen paard erin.. maar .. ai ai..

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 20:23

Hoe zit het dan met een gietvloer onderin? Heb je dan geen probleem meer wat betreft de bodem??? of kan die er ook zo 'uitvallen'?

Jokonootje

Berichten: 4829
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:34

uhm volgens mij kun je op de papieren die erbij horen controleren waar het chassisnr. staat geld volgens mij als het zelfde bij een auto hier staat ook op de papieren vernoemd waar je het nr kan vinden ...

en ja voor de rest ga ik echt met Oscar mee

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:59

Citaat:
Zelf heb ik mijn trailer een jaar geleden ook verkocht omdat ik hem nagenoeg nooit gebruikte en ik wel stalling ervoor moest betalen.


dat is precies de reden waarom ik in maart mijn trailer verkoopt, of tenminste, probeer te verkopen

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:02

Judibo schreef:
Hoe zit het dan met een gietvloer onderin? Heb je dan geen probleem meer wat betreft de bodem??? of kan die er ook zo 'uitvallen'?

das een goeie.. dat weet ik niet.. denk j dat je daarmee makkelijk kan zien of ie nog goed is of niet.. denk ik!!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:45

Mocht je een twee-paards zoeken, die van mij is waarschijnlijk dit voorjaar te koop. Westfalia uit '84, in 2001 volledig gerestaureerd.
Dat een trailer rot is, is niet erg, als de prijs er ook maar naar is. Zelf opnieuw opbouwen is niet zo heel veel werk, mits je handig bent en weet wat waar te koop is. Als je alles "van-de-gamma" moet halen, dan is het meestal een dure grap warbij de kwaliteit te wensen overlaat.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:41

Judibo schreef:
Er wordt geschreven over het chassisnr. controleren, waar staat die over het algemeen?


Bij trailers staat het chassisnummer meestal op de dissel (apart plaatje met daarin het nummer "geslagen" zoals bij een ponsplaatje).

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 16:58

Bedankt voor de tips!
Ik heb vandaag gebeld voor die volpolyester anderhalfpaards. Het is een goed onderhouden trailer, bj 1982 afkomstig uit duitsland. Hij wordt nog gekeurd door de RWW en krijgt een nederlands kenteken. Ben benieuwd of het wat is, we gaan heel binnenkort kijken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lynn_Nikita, pretty en 36 bezoekers