Brommers uit het verkeer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Brommers uit het verkeer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 22:22

Degenen die het nieuws gehoord hebben weten het al: de brommers moeten weg Lachen

3VO"]
Brommer rijden met 17
Verkeersminister Peijs heeft voorgesteld om de leeftijd voor het rijden van brommer van 16 naar 17 te verhogen. 3VO is blij dat Peijs zich inzet voor leeftijdsverhoging. 3VO-woordvoerder Heleen Rijnkels: "Liever zien we nog dat de leeftijd opgetrokken wordt naar 18 jaar.

Uit onderzoek blijkt namelijk dat het aantal slachtoffers dan pas drastisch daalt. Hoe meer het brommergebruik onder jongeren wordt beperkt, hoe beter." Met 106 doden in 2002 is de brommer het gevaarlijkste vervoermiddel in Nederland.
[/quote]

[quote="ANWB schreef:
Minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat heeft verschillende maatregelen in gedachte om het verkeer veiliger te maken. Onder deze maatregelen valt ondermeer het verhogen van de bromfietsleeftijd. (...)

De plannen, die vandaag (vrijdag 9 januari) aan de Tweede Kamer worden voorgelegd, houden in:

Brommeren pas vanaf 17 jaar (de maatregel zou in 2006 moeten ingaan).
Een verplichte ogentest voor automobilisten vanaf 45 jaar.
Verder wil de minister:
- (...)
- Een onderzoek naar verlaging van de leeftijd waarop jongeren autorijles mogen nemen naar zeventien jaar.
- (...)

3VO
Verkeersveiligheidsorganisatie 3VO is blij met de ideeën van de minister, maar had nog liever gezien dat de leeftijd voor bromfietsers was verhoogd naar 18 jaar. Volgens een woordvoerder van 3VO in het Radio 1-journaal scheelt een verhoging naar 17 jaar zeventien doden per jaar, terwijl een verhoging naar 18 jaar 44 dodelijke slachtoffers scheelt.

Reactie ANWB
De ANWB ziet eindelijk een samenhangend pakket van maatregelen om de verkeersveiligheid, en dan vooral onder jongeren, te vergroten. Begeleiding, nascholing en toetsing is een goeie zaak om een ervaren bestuurder te worden en te blijven.

Voor het verhogen van de bromfietsleeftijd van 16 naar 17 jaar is de ANWB niet een groot voorstander. Veel jongeren in de leeftijdscategorie van 16 jaar hebben namelijk een vervoermiddel nodig om bijvoorbeeld op tijd op hun stageplaats/werk te kunnen komen.

Bron: ANP


Persoonlijk vind ik het iniatief om de leeftijd naar 17 op te schorren geweldig. Mijn persoonlijke ervaring is dat jeugd op een brommer (of scooter, net wat je wilt lezen) zeer onverantwoord bezig is. Alleen al vanwege het bromfietsverkeer vind ik het 's ochtends een crime. Vanmorgen had ik er weer bijna 1 onder de auto liggen: scheurde me over de stoep voorbij, om net voor me de weg op te racen. En ik reed 60... Maximumsnelheid? Hoezo!? Gisteren kwam ik 3 jongen grieten op een scooter tegen, 1 scooter, echt waar. Allemaal zonder helm. En zo heb ik nog tig voorbeelden.

Het opschroeven naar 18 jaar daarentegen vind ik weer de grootste onzin. Het begint dan een beetje op de anti-rook campagne te lijken vind ik... Vooral vanwege een opmerking van 3VO: als dat praktijkexamen voor de brommer er komt, dan is zijn die 17-jarigen nog een jaar aan het studeren en doen eer ze het rijbewijs voor de brommer hebben. Dus dan zijn ze 18, en stappen ze hopelijk meteen in de auto. Verward Ik ben zeer zeker voorstander van dat praktijkexamen, maar als 3VO dat een jaar wilt laten duren... Hou dan die leeftijd maar lekker op 16 jaar!

En dan al helemaal het alternatief: met 17 in een auto de weg op, met begeleider... Ik weet toch wel dat je mij dan niet meer op de weg ziet Lips are sealed Levensgevaarlijk... Buiten het feit dat je een hoop verkeerde dingen aan kunt leren, hebben rij-instructeurs niet voor niets een opleiding van 2 jaar. En ja, in Amerika, Zuid-Afrika ed doen ze het ook zo, maar ga eens kijken hoeveel verkeersslachtoffers er in de VS vallen, in deze groep...

3VO spreekt zichzelf echt tegen, 16 is te jong voor brommer te rijden, te hoge risico-acceptatie... 17 eigenlijk ook nog... Joh, dan maar autorijden!

Verder ben ik het helemaal eens met de opmerking van de ANWB: er zijn mensen die gewoon gebonden zijn aan die brommer. Net zoals ik gebonden ben aan mijn auto ivm werk 30 km verderop...

Veel mensen gedragen zich levensgevaarlijk op een brommer - vind ik. Maar ik denk niet dat de verplichte leeftijd om auto te mogen rijden omlaag gehaald moet worden, en ik ben ook van mening dat je het sociaal gezien niet kunt realiseren om de brommer-leeftijd op te schroeven naar 17, EN er een praktijkexamen aan vast te hangen. Het een of het ander denk ik dan...

Nu is mijn grote vraag: wat vinden jullie van deze kwestie?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:23

Vind het het echt stom. toenstrask op het jeugdjournaal gehoord. denk echt dat het gaan helpen.

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:24

Het moet allemaal gewoon blijven zoals het is Brommer op 16,auto op 18,anders word het veel te ingewikkeld en kloppen er dingen totaal niet en zal je een superonderverdeelde mening krijgen tussen het volk.Heel veel 16-jarigen op je kop voor de brommers,en heel veel ouderen voor de auto !!

*Oh Adrian, come out and play.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:30

Ik denk dat het geen bal uit maakt of je nou op je 16e of 17e je brommerbewijs haalt. Denk niet dat men als men 17 is opeens anders gaat rijden ofzo. Miss zwaardere boetes voor onverantwoord gedrag? Denk ook niet dat dat nou zo veel uitmaakt, maar die leeftijdverhoging ook niet.

Heb zelf ook een hekel aan brommers, scooters e.d. Zijn gewoon een gevaar op de weg. Rijden veels te hard enzo Scheve mond

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:34

Ik vind het een goed idee. Mensen die ik ken die op een scooter rijden zien totaal het gevaar niet als ze hem opvoeren tot die 70 of zelfs harder gaat... maar 60 is volgens hun echt te langzaam. Ik bedoel als je dan op je bek gaat, maak je echt een klap volgens mij. Ook is rijgedrag 3 x niks. Overal langs scheuren en nergens voor uitkijken.. doodeng! Ik denk dat het een goed idee is, ik zelf zou nooit een scooter aanschaffen als ik een jaar later in een auto mag rijden Lachen

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:42

Nee ik vind dat het zo moet blijven.
Gooi dan de boetes omhoog voor de hard rijden enz.
vandaag voor het eerst gevallen met de scooter....... Bloos!

Brabantse Fries ;)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 22:58

Jamy schreef:
Ik denk dat het een goed idee is, ik zelf zou nooit een scooter aanschaffen als ik een jaar later in een auto mag rijden Lachen


Ik dacht datzelfde toen ik dus 16 was. Had zoiets van ik fiets nu al jaren iedere dag 25 kilometer, die laatste 2 jaar kunnen er ook nog wel bij...

Degenen die over hogere boetes beginnen... Vergeet het maar lekker. Mijn broertje komt gemiddeld iedere maand thuis met een boete: helm niet op, helm niet vast, helm niet vast, enz. Iedere keer 40 euro, maar dat gaat al een jaar hetzelfde... Denk echt niet dat dat gaat helpen. Je hebt nl ook nog eens met jeugd te maken... Wie draait ervoor op als zij het niet kunnen betalen? Paps en mams...

Ik wil er overigens nog even aan toevoegen dat ik fietsers, mn de schoolgaande jeugd (jeetje, wordt echt een oude muts Knipoog) ook doodeng en levensgevaarlijk bezig ben. Ik ben zelf ook erg geweest, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar tegenwoordig gaat het wel heel ver... Ik realiseer me sinds ik rondtuf in mijn roestblikje eigenlijk pas hoe gevaarlijk de meeste fietsers zijn. Maar dan heb je het over een fiets, een langzaam voertuig... Verleg dat dan eens naar een brommer... Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:01

Ik zou eigenlijk ook al mogen brommerrijden, maar ben veels te gehecht aan m'n trouwe stalen ros Haha! ...

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 15:28

ik denk dat het wel een goed iets is maar of het ook werkelijk gaat werken weet ik nog niet en als het tot 18 wordt opgeschort dan krijg je wweer dat de brommer markt in elkaar valt dus ik weet hjet niet.

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:13

Ik vind het een slecht plan, ik vind dat het beter zo zou kunnen blijven als het nu is. Wat mij betreft kunnen de straffen wel omhoog; na zoveel overtredingen je bromfietscertificaat kwijt, brommer in beslag nemen, enz.

Ik rij sinds een aantal maanden ook weer scooter/brommer en ik merk dat het in de stad wel een strijd is. De automobilist schijnt niet te kunnen verteren dat de brommer ook tussen het normale verkeer moeten rijden, met alle gevolgen van dien. Kleven, snijden, gewoon voor je neus de weg op rijden... tja, zo'n auto wint het toch wel van zo'n scootertje.

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:18

Gooi er maar uit hoor die dingen! Ondingen, op je 16e weten veel kinderen nog helemaal niet wat de consequenties kunnen zijn! Al die achterlijke jongelui die inhalen, mensen omverrijden en zo ver opvoeren dat het wel motoren lijken! Ik zou die dingen kunnen missen als kiespijn!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:19

In België heb je naast het theorie examen ook een praktijkexamen voor de brommer. Stelt alleen niets voor, het bestaat namelijk uit: een kleine slalom, twee achtjes rijden, over een balk van 6m lang, 15 cm breed en 7 cm dik rijden, en een remproef. Alleen die remproef vind ik relevant, de rest heeft niets te maken met vaardigheden die je nodig hebt in het verkeer. (naja ok je moet wel je evenwicht kunnen houden natuurlijk)
Als het zoiets is wat ze in Nederland willen invoeren... zou ik er niet al te hard over juichen.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:31

Ik vind dat ze OF de leeftijd moeten verhogen naar 17 dan wel 18. OF ze moeten die dingen uit het reguliere verkeer halen.
Ik moet ook zeggen dat ik er een schurft aan heb gekregen hoor!!

Ik sta laatst bij mij in de straat klaar om linksaf een straat in te slaan er komt een auto vanaf de andere kant dus ik wacht even tot ik kan. Ik wil optrekken komt er een scootertje ZONDER licht mij links inhalen. Ik had netjes mijn knipper uit en stond voorgesorteerd.
Dat soort gevallen maak je zoveel mee.

Of van die figuren die dan met hun brommertje netjes 30 rijden op de openbare weg en gewoon in het midden gaan rijden geen auto die er meer omheen kan.
Daar kan ik me vreselijk aan storen, ik moet ook zeggen dat sinds ze die idiote wet hebben ingesteld dat ze de weg op mogen, dat mijn toeter redelijk versleten geraakt is.
Een hoop mensen op een brommer, of het nu ouderen of jongeren zijn, kunnen gewoonweg niet rijden.

Je haalt je brommercertificaat, maar je krijgt lang niet zoveel theorie als je nodig hebt!

Ik vind het dus een beslissing die helemaal top is! OK dan!
Een 16 jarige heeft ook vaak nog niet de verantwoordelijkheid die nodig is in het verkeer...
Het zal een hoop ongelukken gaan schelen!!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:47

Ik vind het onzin, toen ik 16 was en een brommer kreeg was ik zeer blij. 2 a 3 keer in de week naar mijn verzorgpaard en 1 x in de week naar de manege. Ik zou dit nooit hebben kunnen doen zonder brommer omdat de manege al gauw een uur en een kwartier fietsen is en verzorgpaard ook 3 kwartier. Ik heb nog nooit een boete gehad en ik hou me netjes aan de regels. Ok ik rij wel eens 50 Schijnheilig, maar door de huidige verkeersregel dat de bromfiets op de rijbaan moet vind ik dat het ook moet kunnen want 40 tussen auto's die 50 rijden, dat is pas eng!

De ene 16-jarige is de andere niet. En je kunt niet iedereen over een kam scheren. Er zijn genoeg automobilisiten in de 40 die nog gevaarlijk rijden. Leeftijd van automobilisten dan maar opschroeven naar 45 +?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:59

tsja ik kan van mezelf zeggen dat ik voorichtig rijd, oke mn brommer kan hee wat harder dan is toegestaan, maar ik doe dat alleen in de stad als ik op een drukke 3baans weg moet rijden waar alle auto' gem 70 rijden, dan ga ik niet met 30(want dat is verplicht in de bebouwde kom) er tussen rijden, das pas gevaarlijk!
en ik woon ruim 20 km van de dichstbijzinde echte stad, rest zijn dorpjes, dus die landweggetjes daar rij ik ook flink door

maar als t ergens druk is of de rest rijdt 50 ofzo rij ik ook gewoon braa die snelheid, snij nooit auto's af, kijk altijd goed uit, en 3x raden wie er al 2 keer met de ambulance is afgevoerd en daarnaast nog 3x is aangereden? juist!ik!
en de 1e keer gebeurde pas toen ik 18 was! al 2 jaar schadevrij, daarna 3x aangereden door een auto die niet oplette en mij geen voorrang gaf, en 2x daarvan moest ik met de ambuylance mee, heb nogsteeds last van mn verschoven ruggewervels, nekwervels en mn whiplash al is het wel zo goed als over gelukkig

rij ik daarna voor teerst weer voorzichtig naar het dorp verderop(ik mocht&kon tot een paar maanden terug niet fietsen ivm artrose in mn knieën, nu weer wel gelukkig) maargoed ik rij op het fietspad, auto wil zn oprit op rijden en moet daarvoor he fietspad kruisen en BOEM rijdt zo tegen me aan! ik had gelukkig niets maar mn net nieuwe scooter wel Boos!

toen heb ik gezworen nooit meer scooter te rijden!
maar ja ik ben er afhankelijk avn, auto betalen kan ik niet ivm 2 paarden te onderhouden(waarvan bij 1 ook veel les en wedstrijden enz) en ik ben aan t spatren om op mezelf te gaan wonen.

Gelukkig mag ik inmiddels wel weer fietsen, dat mocht ik van mn 15e tot mn 21e niet, dus ik moest wel met de scooter, maar van mn 18e tot mn 20e ben ik dus 5x aangereden, waarbij ik geen schuld had....

vind trouwens wel dat je nu je tussen de auto's moet rijden evenhard als de auto's moet kunnen rijden

een instructeur op een motor die zei tegen mij rij op t midden van je rijbaan en rij met het verkeer mee qua snelheid, anders drukken ze je zo de goot in en dan lig je tegen de stoeprand aan te kijken....

ik rij dus altijd met t verkeer meer of dat nu 50 60 70 of 80 is, want ook al rijden de brommers aleen op 50 km wegen tussen de auto's, die auto's rijden zelden echt maar 50, ik ga daar niet met 30 aan de zijkant van de weg tussen rijden!
zo moet ik altijd op een weg invoegen, dan zit je dus op de rechter rijbaan, ongeveer 300 meter evrder moet ik links afslaan, moet daarvoor 2x van baan wisselen(3 baans weg en 2 gaan er verplicht rechtuit)
denk je dat ik dat met 30 km/u kan doen? heb er al moeite mee terwijl ik de 80 kan halen!

maar wat wel verboden moet worden zijn die scooterzaken die alles verkopen om je scooter op te voeren!
want de meeste ongelukken gebeuren met zwaar opgevoerde scooters, en met jongens die net hun scooter hebben...

ik rijd ook hard, maar alleen waar het echt kan! en ik was altijd al voorzichtig, ik reed 45 km per dag op mn scooter, we hebben geen bus in het dorp, en 2 jaar lang geen ongeluk gehad, en daarna 5x in 2 jaar tijd waarvan 2x ernstig, en nu fiets ik gelukkig weer veel, maar ik maakte heel veel kilomters en de eerste 2 jaar geen ongelukken, dus met leeftijd opschroeven pak je nog niet alles aan

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:20

Tessebes schreef:
Ik rij sinds een aantal maanden ook weer scooter/brommer en ik merk dat het in de stad wel een strijd is. De automobilist schijnt niet te kunnen verteren dat de brommer ook tussen het normale verkeer moeten rijden, met alle gevolgen van dien. Kleven, snijden, gewoon voor je neus de weg op rijden... tja, zo'n auto wint het toch wel van zo'n scootertje.



Nou wie weet praat jij straks anders als je zelf in een autootje rijd.
Ze moeten de brommers gewoon weer op het fietspad sturen en de snelheid begrenzen op max 40km.
Betrapt worden op te snel rijden weg brommer zelfde regel als de als met de auto zoveel te hard weg rijbewijs.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 20:25

Renske20 schreef:
en de 1e keer gebeurde pas toen ik 18 was! al 2 jaar schadevrij, daarna 3x aangereden door een auto die niet oplette en mij geen voorrang gaf, en 2x daarvan moest ik met de ambuylance mee, heb nogsteeds last van mn verschoven ruggewervels, nekwervels en mn whiplash al is het wel zo goed als over gelukkig


Voorrang neem je niet, voorrang krijg je. Op het moment dat jij aangereden wordt omdat je geen voorrang krijgt ben je officieel onschuldig, maar dat vind ik dus echt zo'n bout-regel... Op het moment dat ik begin met oversteken, steek ik over. Als er dan een andere weggebruiker in het zicht komt, jammer, maar die zal toch moeten wachten. Op dat moment rij ik, en kan ik niet meer remmen.

Had er zojuist ook weer bijna 1 onder de auto, en goed ook dit keer... Scheve mond Ik reed 80, buiten de bebouwde kom, over een onverlichte weg door het bos. Komt er ineens zo'n idioot met zijn brommertje een zandpaadje uitschieten, vlak voor mijn auto de weg op! Zonder licht! STAPVOETS!!! Mijn god zeg, wat was ik blij dat ik een auto van de garage bij me had met rembekrachtiging...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:30

Belachelijk!

De gemiddelde leerling gaat met 16/17 naar het MBO, HBO of een andere school. Dat is dus vaak een stuk verder weg dan de gemiddelde middelbare school.
Hoe kom je daar? Het openbaar vervoer is vaak een heel gedoe, onbetaalbaar en soms onmogelijk, fiets is vaak te ver, taxi oid. is niet te betalen. Nou dan zit je dan mooi met een probleem. als je het voor 17 jarige maakt heeft het nauwelijks zin want je kan al bijna aan de auto beginnen. Met 18 begint er geen hond meer aan waarschijnlijk.

Wat ben ik blij dat ik mijn certificaat heb etc. Stel dat was nu, wist ik niet hoe ik op mijn stage plek kwam. Daar komt geen openbaar vervoer en op de fiets dat afgelegen stuk? De heide in? Écht niet!

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:58

jah hey das echt niet cool, ik moet 3 februari op en dan zou ik dus nog niet met snotje mogen rijden, terwijl ik vet goed geoefent heb.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:04

Gelukkig maar!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:23

Ten eerste, ik vind dat de leeftijd voor brommer op 16 moet blijven, en voor auto op 18. Als je pas op je 17e met een brommer mag gaan rijden, dan hebben er veel zoiets van, dan wacht ik nog wel een jaartje tot ik voor een auto mag. Dat is de moeite niet meer waard...

Renske20 schreef:
tsja ik kan van mezelf zeggen dat ik voorichtig rijd, oke mn brommer kan hee wat harder dan is toegestaan, maar ik doe dat alleen in de stad als ik op een drukke 3baans weg moet rijden waar alle auto' gem 70 rijden, dan ga ik niet met 30(want dat is verplicht in de bebouwde kom) er tussen rijden, das pas gevaarlijk!
(...)
vind trouwens wel dat je nu je tussen de auto's moet rijden evenhard als de auto's moet kunnen rijden

een instructeur op een motor die zei tegen mij rij op t midden van je rijbaan en rij met het verkeer mee qua snelheid, anders drukken ze je zo de goot in en dan lig je tegen de stoeprand aan te kijken....

ik rij dus altijd met t verkeer meer of dat nu 50 60 70 of 80 is, want ook al rijden de brommers aleen op 50 km wegen tussen de auto's, die auto's rijden zelden echt maar 50, ik ga daar niet met 30 aan de zijkant van de weg tussen rijden!


Ik rijd dus geregeld op een scooter, die maximaal 70 trekt, en ik moet dus ook geregeld op een weg binnen de bebouwde kom voor 70 km rijden. Ik vind het doodeng, want dat ding is niet gebouwd voor die snelheid, dus doet af en toe wat raar, en daarom rijd ik langzamer, dat is ongeveer regelrechte zelfmoord. Verder rijd ik ook midden op de rijbaan, ik ga echt niet aan de kant, want zoals Renske zei, zie hebben geen respect voor je, en zo zien ze me in ieder geval.

Eigenlijk vind ik brommers en scooters maar aparte gevallen. Ze kunnen niet op het fietspad, omdat die vaak te smal zijn voor fietsers en brommers, en daarnaast het grote snelheidsverschil. Maar ze kunnen niet op de gewone weg, omdat ze daar niet worden getolereerd door autoweggebruikers...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 21:27

Maya schreef:
Ten eerste, ik vind dat de leeftijd voor brommer op 16 moet blijven, en voor auto op 18. Als je pas op je 17e met een brommer mag gaan rijden, dan hebben er veel zoiets van, dan wacht ik nog wel een jaartje tot ik voor een auto mag. Dat is de moeite niet meer waard...


Lieve schat, dat is nu net de achterliggende gedachte van het hele verhaal... OK dan!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:34

Ja en? Dan is t dus een bewijzing, dat die opschorring niet zo'n goed plan was... Knipoog Naar mijn, en vele andere meningen...

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:38

16 of 17 maakt geen zak uit in mijn ogen.

Nee, ze zouden de manier waarop je scooter mag gaan rijden moeten veranderen. Nu hoef je alleen maar een theoriebewijs te halen en thats it.
Dus geef je gas en scheur je in het rond.

Ik scheur zelf ook al vanaf mijn 16e rond op een scooter. Inmiddels ben ik ook aan het lessen met de auto. Pas dan dringt het tot je door dat er nog meer is dan alleen gas geven Namelijk ook nog kijken wat er om je heen gebeurt. Cool Maar de meesten die scooter rijden doen dat niet. Bijna niemand heeft spiegels op een scoot, dus dan weet je niet wat er naast of achter je gebeurt. Over je schouder kijken als je afslaat? Wat is dat????

Ik vind het zelf nog best knap dat ik nog nooit een ongeluk heb gehad Scheve mond

En over de snelheid: ik moet zelf altijd over een weg rijden waar auto's 50 mogen en ik officieel 30. Zie je het al voor je? Daar zit dus echt niemand op te wachten hoor. Dus ik rijd altijd gewoon met 50 mee.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 21:44

Zip schreef:
En over de snelheid: ik moet zelf altijd over een weg rijden waar auto's 50 mogen en ik officieel 30. Zie je het al voor je? Daar zit dus echt niemand op te wachten hoor. Dus ik rijd altijd gewoon met 50 mee.


Klopt, dat werkt ook niet. Maar als je een humeurige agent tegenkomt heb je een probleem... Daarbij vind ik de brommers op de rijbaan vragen om problemen, alleen al om bovengenoemde reden. Een brommer hoort gewoon geen 50 te rijden vind ik... Levensgevaarlijk.

Dat wat jij zegt van het lessen, klopt wel. Ik realiseer me sinds ik autorij pas hoe onwijs irritant het is als je je hand niet uitsteekt met fietsen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BarbaraNova, ComscoreBot, Flux, fotolijstje, GoogleAdsense, IASCrawler, ikkuhh90, LaraCroft, N_B_N, Paloma_Janet, Sanniejtjuh, Sorriso, topsylover, XxMariellexX en 164 bezoekers