bijgeruis hart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

bijgeruis hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 13:18

ik heb pas geleden de da laten komen,om de gezondheidsverklaring in te laten vullen voor de verzekering.
nu had apachee bygeruis by het hart in rust toestand,en na arbeid was dit weer weg..
dit hoefde niet persee schadelijk te zijn ,zei hy,het kon ook functioneel zyn,maar heeft dit toch opgeschreven.
nu wilt de verzekering dat ik haar laat onderzoeken by een universiteitskliniek in belgie.
heeft iemand enig idee of dit aan huis kan gebeuren,of moet je met je hele hebben en houwen daar naar toe??
weet iemand adressen daarvan..
er was een in gent,en een in luik..
enig idee wat de kosten zijn!!??
ik heb via internet al proberen te zoeken..,misschien slaag ik op deze manier..



shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:05

Weet niet wat de kosten zijn, verschilt toch per da en nl en belgie kan natuurlijk ook weer schelen, het ligt ook weer aan de da, sommige doen het aan huis maar voor de meeste moet je toch naar de kliniek is vaak ook handiger hoor voor hart onderzoeken, ze hebben daar alles bij de hand. De da hoort het idd te vermelden, mijn oude pony had het ook en idd na arbeid weer weg, was nix ernstig. Komt wel vaker voor vooral bij paarden met arabisch bloed(schijnt)... Succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 09:39

verder niemand????
er zijn toch meerdere belgen onder ons????
een adresje was al fyn geweest...,wisten ze van de verzekering zelf ook niet te vertellen,terwijl ZY me juist daarheen willen sturen.... Verward

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:36

In principe zal dit niet aan huis kunnen, aangezien ze waarschijnlijk een echo van het hart willen gaan maken om te kijken wat de oorzaak is van het bijgeruis. Overigens hoeft het helemaal niets erstigs te zijn, zeker als er maar een heel klein 'lekje' van bijvoorbeeld één van de kleppen is, dat kan veel meer ruis geven dan een groot lek.
Maar ik denk dus dat je paard ge-echood moet worden en dan moet hij onder narcose, dus echt heel goedkoop is het niet, denk ik.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:46

??

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:17

Heel vaak is een 'geruis' aan het hart veroorzaakt door vochtophoping rond het hart. Dit wordt veroorzaakt door een ontregelde waterhuishouding, heel vaak slecht werkende nieren ! Als deze aangepakt wordt, verdwijnt de 'ruis'.
Ik weet persoonlijk van verzekering geval waarbij een hengst door 3 (!!! ) verschillende veeartsen afgekeurd is geweest op dampigheid. Daar deze 'ziekte' niet paste bij het gehele beeld van het paard is hij toen alternatief behandeld op de 'vocht zak' rond zijn hart en wat blijkt ... hij is niet meer 'dampig'. Een van de onderzoekende veeartsen kan het maar niet begrijpen dat zo'n zwaar 'dampig' paard volledig genezen is ???!!!
Het is niet mijn bedoeling om dit voor te brengen als een genezing van dampigheid maar wil het aankaarten dat hart geruis niet altijd is wat EEN veearts het uitmaakt als. Een tweede opinie is vaak aan te raden alleen al om kosten uit te sparen van de klinische onderzoeken.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:18

Dampigheid is iets heel anders dan een bijgeruis op het hart. Dampigheid is een longafwijking, en geeft dus bijgeruis op de longen en niet op het hart.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 15:11

ik zit nu dus in de situatie van;wat moet ik doen!!??
ik dacht in eerste instantie ook een tweede opinie te vragen,maar dan kom je misschien met een ja en een nee te zitten,en daar gaat de verzekering ook niet akkoord mee,zy willen die kliniek..
nu kan ik wel een tweede arts laten komen,en met deze verklaring naar een andere verzekering stappen(als die wel goed zou zijn),maar dan weet ik dus ook niet of ze nou echt wat heeft of niet...
kan het ook aan de omstandigheden liggen,we waren in dat moment midden in een sneeuwstorm,in de wei,en hy heeft inderdaad lang liggen twyfelen of het wel of niet was...,hy hoorde het niet goed,
op het laatste(toen apachee dus ondertussen ook wel genoeg ervan kreeg),zei hy van wel...
en de centjes voor die kliniek....,helaas maar op het moment denk ik dat niet te kunnen missen...
ik zit ook zonder vervoer ,dus dat zou ook nog erby komen...
kan me lastig voorstellen dat ze iets heeft...
z is pas 1,5 ,maarja...zeg nooit nooit!!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:15

Marije_jiplover schreef:
Maar ik denk dus dat je paard ge-echood moet worden en dan moet hij onder narcose, dus echt heel goedkoop is het niet, denk ik.


Neenee dat gebeurt gewoon staande. Alle kleppen worden nagekeken en er wordt een elektrocardiogram gemaakt.
Bel gewoon even naar Gent voor meer info.

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 16:32

ik heb net gebeld..,nog bedankt voor de p.b heidi..
de kosten zijn 155euro,en je moet inderdaad ,zoals ik al dacht daar naar toe.
er worden twee dingen gedaan,een echo en nog iets,..haha,ik weet het al niet meer...
het onderzoek zal een uur duren,naargelang hoe het paardje mee werkt...
dus die narcose klopt inderdaad niet..
ik vind het nog meevallen,had het duurder verwacht..
nu even op een rytje zetten ,hoe en wat ik ga doen...
bedankt in ieder geval...
OK dan!

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 16:39

Alle kleppen worden nagekeken en er wordt een elektrocardiogram gemaakt.
Bel gewoon even naar Gent voor meer info.[/quote]
jaaaahh,dat was het ook!!!
enne,...had me het nr dan gewoon gegeven...!!
groetjes....

DGKstudent

Berichten: 221
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:14

ECG is gewoon heel simpel; vier electroden op t paard plakken; aansluiten op een klein computertje en uitprinten en interpreteren maar;
het is ook mogelijk dat ze een echo willen maken;

DGKstudent

Berichten: 221
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:15

maar dat hoeft niet altijd

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:42

Zannekin"]
[quote="Marije_jiplover schreef:
Maar ik denk dus dat je paard ge-echood moet worden en dan moet hij onder narcose, dus echt heel goedkoop is het niet, denk ik.


Neenee dat gebeurt gewoon staande. Alle kleppen worden nagekeken en er wordt een elektrocardiogram gemaakt.
Bel gewoon even naar Gent voor meer info.
[/quote]

Dat wist ik niet, ik dacht dat ee paard voor een hartecho op tafel moest, foutje!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 08:37

Ik heb ooit een paard gehad met een flinke hartruis, deze was toen 3.
Een jaar later was de ruis gewoon helemaal weg!!

Ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was. Hoe oud is je paardje?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 09:04

apachee is pas 1,5...

Ik kna 354 woodren per minuit typen!!!!

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:46

Pocahontas schreef:
apachee is pas 1,5...



OOooh, maak je niet druk joh! Als ie dat op zijn 4 de of 5de jaar nog heeft hoef je je pas druk te maken, daar kunnen ze overheen groeien net als als met OCD op jonge leeftijd.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:23

Even een aanvulling op het bovenstaande

Dat kan, maar het is zeker niet bewezen dat elk dier er over heen groeit. Het is afhankelijk van waardoord de hartruis veroorzaakt wordt. Goede diagnostiek is dus noodzakelijk...

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 28 bezoekers