Wat zou je doen met een oud paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 19:42

Stel~! Je hebt een paard van, laat zeggen 23 jaar oud. Je hebt er sinds kort een paard bij gekocht, omdat je toch wat intensiever wil rijden en je *oudje* het gewoon niet meer aankan. Je hebt voldoende tijd voor beide paarden.
Zou je je paardje van 23 jaar in een rusthuis stoppen, of zou je dat paardje tot aan zijn einde bij je (willen) houden??? Ik praat dus over een paard dat echt niet meer bereden kan worden!!


Als ik de keuze had, en mijn paardje zou 23 zijn, en niet meer bereden kunnen worden, zou ik hem in een weiland zetten met nog meer oudjes, en elke dag met hem knuffelen. Het liefste zou ik hem dan bij huis willen hebben, of in de buurt.

[Edit] titel duidelijker gemaakt [/edit]

_________________
<FONT COLOR="PURPLE">Ik ben net als een mentosje, Hard van buiten en zacht van binnen!!! </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-11 19:56 ]</font>

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:50

ik zou hem denk ook in een wei zetten met nog meer oudere paarden dat is denk wel zo leuk voor hem/haar. Kan ze nog lekker genieten

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:56

nee ik zou hem aboluut niet weg doen!!! Dat zou ik gewoon niet kunnen.
Bij ons staat ook een paardje dat morrege (vanacht) naar de slacht gaat. Ze is ziek en kon ook absoluut niet meer bereden worden, maar ze was (is) echt een schat!!!! Ik ben echt heel blij dat ze tot het einde bij ons kon blijven staan... We hebben nog gedacht iemand voro haar te vinden die haar gewoon wil stallen en lekker knuffelen, maar dat kan gewoon niet meer.. Nou ja nu had ik vandaag het idee dat het weer hardstikke goed ging en dat maakt het echt heel moeilijk... Huilen
jemig me tranen rollen gewoon over me wangen nu...

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:57

ik heb oook een outje gehad en die was al 30 die kon ik nog rijden maar later werd hij kreupel en hebben we hem in de wei gezet maar ja niet langer dan 3 dagen......... Verdrietig
groetjes monica

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:00

Als ik het verhaaltje even in mijn situatie aanpas:
Berber is nu 15, maar als ie dan oud en versleten zou zijn en ik er ECHT niets meer mee kon, behalve lekker knuffen.
Dan bleef ze lekker bij mij in de wei! Kan ze Oma zijn voor de veulens die er dan geboren worden!
Dromen Dromen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:18

Als je de ruimte hebt is het geen moeilijke beslissing, dan blijft hij natuurlijk (denk er nu al over, en mijn pony is pas 10), anders proberen een goed plakje te vinden...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:24

Geen haar op m'n hoofd die er aan zou denken om m'n paardje weg te doen......
Zeker niet als je de tijd en ruimte ervoor hebt.
Wat is er nu leuker dan in een weitje / stalletje van je oude dag genieten ?
Ik had ook een hele oude pony die we meer dan 20 jaar gehad hebben, een paar jaar geleden is hij van ouderdom gestorven.
Heel sneu natuurlijk, maar hij heeft wel een lang en goed leven gehad.
'k Zou het zo weer doen, na al die jaren trouwe dienst verdiende hij het gewoon !

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:00

Ik zou die van dus ook NOOIT weg doen.. misschien dan een paardje erbij, maar romy zou voor gaan.. En dan lekker als gezeldschap bij elkaar... Maar ik vind dat je (op uitzonderingen na) tot wel een jaar of 30 op een paard kan rijden hoor.. dus ik zou hem echt niet stil zetten, is alleen maar slecht... dan takelt ie langzaam af.. Dus stel je neemt er nog een paardje bij voor de wedstrijden ofzo zou ik ze gewoon lekker alle 2 gaan rijden! en zeker niet je ouwtje vergeten!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:33

mijn nicht had d'r paard dus ook vanaf de 9e jaar (leeftijd van paard) en toen ze 19 was met pensioen een veulen gefokt en dat oudje mocht tot aan d'r dood toe bij haar blijven, in maart is ze overleden, 25 is ze geworden.... Verdrietig tranen springen weer in mn ogen

Ik zou het zelfde doen... als een paard zo voor mij gelopen heeft en zo getraind en zoveel plezier mee gemaakt heb dan ben ik dat haar verschuldigd ze zou nooooooooit en te nimmmmmmmmer bij mij weggaan!!! Ookal wordt ze 88 ze blijft mij de oude dag beleven!!!! Haha!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:12

gaat dit soms over nathalie dr paard?
daar las ik net een topic over...die is ook 23

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:27

Ik denk dat het ook aan de situatie ligt, ik zou mijn paard zeker op de wei zetten met maatjes als ik er alleen niet meer op kon rijden, maar ze verder nog een gelukkig leven heeft. Heeft ze echter pijn, dan zou ik haar toch laten inslapen, maar alleen omdat ik er niet meer op kan rijden, zou ik haar nooit wegdoen na al die jaren trouwe dienst.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 22:35

Citaat:
Op 2001-11-11 21:12, schreef marfiek:
gaat dit soms over nathalie dr paard?
daar las ik net een topic over...die is ook 23



Nee, gewoon stom toeval denk ik Haha!