je pony verkopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

je pony verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 19:44

wie heeft er allemaal met groot verdriet natuurlijk zijn pony moeten verkopen?
Ik heb zelf nooit een pony gehad maar 3 weken geleden is mijn verpony james bond verkocht Huilen ben er helemaal kappot van Huilen

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:01

Ik heb zelf gelukkig nooit hoeven meemaken dat een bijrijdpony verkocht moest worden...

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 20:12

hoop voor je dat het het zo blijft

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:59

ja... heb wel meegemaakt.. kon echt nix met die pony beginnen het wou niet achteruit en niet vooruit en kwam alleen bokkend vooruit.. maar eigenlijk was het gewoon een hobby paardje.. maar ik heb er veel verdriet om gehad

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:31

ik heb tien jaar geleden mijn pony moeten verkopen, ik kon echt niet met hem overweg en na twee jaar vechten met hem wilde iemand hem wel kopen. Ook al stond ik helemaal achter mijn keuze, ik heb er heel veel verdriet om gehad, maar dat slijt.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:35

Ik heb mijn pony verkocht omdat ik te groot voor hem werd en het verder niet meer klikte. Heb er wel heel lang over gedaan om de knoop door te hakken, maar ik heb er nooit spijt van gehad

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:36

ik heb helaas deze zomer mijn paard moeten verkopen.
dat heeft mij echt heel zeer gedaan .
hield echt van hem.
maar hij is goed terecht gekomen.
ik heb hem moeten verkopen omdat het geweeon te duur werd.
en het rijden klikten ook niet tussen ons hij was te sterk voor mij..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:14

Ik heb 8 jaar geleden mijn eerste paardje verkocht omdat het niet meer ging met school en de reistijd.
Na een paar rotervaringen onderweg naar mijn paard *loslopende aanvallende honden en jongens * durfde ik er niet meer naartoe, in de winter was het al donker als ik weer naar huis moest en zelfs met licht laten sommige je niet met rust.

Toen ik haar af zag vallen en duidelijk aandacht te kort zag komen heb ik haar verkocht....bijrijdmeisjes lukte al niet...die mochten gewoon niet daarheen op de fiets van hun ouders.

Achteraf gezien had ik ook een andere stal kunnen zoeken, maar op dat moment leek het het enige wat ik kon doen voor haar en was ik nog neit zo bekend met andere stallen, naar mijn idee hadden we der daar niet zoveel van in de omgeving.

8 Jaar later weet ik dat als we even doorgezocht hadden we vast iets gevonden hadden maar ja...ze kwam in ieder geval goed terecht en heeft daar were alle aandacht, verzorging en beweging die ze verdient.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:30

Ik heb 2,5 maand geleden mijn pony verkocht naar 2 jaar.
Voor beide beter ook al heeft het heel veel moeite en verdriet gekost.
Maar toen ik hem na 6 weken op ging zoeken en zaghoe goed hij daar staat en het voor he gewoon de plek is, en ik nu ook een paard heb wat bij mij past...
Het is gewoon beter zo

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:42

Ik vorig jaar omdat het moest van mij moeder.
Binnen een week terugverkocht aan de fokker en nu bij mensen over wie ik heb gehoord dat ze absoluut niet met hem over weg kunnen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:55

Ja, ik heb ooit een pony verkocht. Het was mijn eigen beslissing omdat ik vond dat ik niet genoeg ervaring had om een jonge hengst op te voeden. Ik ben hem na verkoop uit het oog verloren en dat vind ik wel erg jammer.
Maar van de verkoop op zich heb ik geen spijt gehad. Dat was voor ons beide op dat moment het beste.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:02

ik heb 1,5 jaar geleden mijn 2 fjorden verkocht waarmee ik het heel erg leuk had en waren mijn vrienden voor het leven echt schatten maar omdat ik toch meer wou en verliefd werd om mijn maffe arabier die ik nu heb heb ik de knoop door gehad..

Bij het begin veel spijt gehad, maar nu niet meer..

Maar ik mis ze nog elke dag en dat gaat volgens mij ook niet over de foto's hangen nog in me kamer ik kan ze gwoon niet missen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 15:45

Een dik jaar terug m'n eerste pony verkocht (heb ik nog contact mee ), sinds een paar weken haar dochter laten ophalen (hoor ik jammer genoeg zeer weinig van om niet te zeggen niets), en overweeg onze fjord ook te verkopen omdat ik vind dat we hem niet kunnen bieden waar hij recht op heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:11

Ik heb mijn pony ook verkocht een paar maanden terug, maar dit was wel een beetje mijn eigen keus en ik wist dat het beter was voor de pony. HIj moest namelijk om berijdbaar te blijven echt een paar uur per dag de wei in en dat kon bij ons niet. Bovendien ging ik naar de paard. Ik vond het ook wel heel erg toen ie eenmaal officieel wegging.
Maar de komst van mijn nieuwe aanwinst maakt veel goed!!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:11

Heb je even tijd

Ik heb in 5 jaar tijd 6 pony's verkocht
4 er van heb ik veel verdriet gehad
De eerste roos maar ze werdt te klein
De 2 en 3de mijn veulens Sheerza en caprice maar het was gewoon het beste
En mijn laaste dit omdat het gewoon weg niet ging met al mijn operaties enz..

Gelukkig heb ik met de laaste 3 nog veel contact en daarbij ga ik de veulens nu alweer 3 straks inrijden!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:14

Ik heb een maand geleden ongeveer mijn pony verkocht naar 2 schatten van een vrouwen Volgensmij zit hij daar te genieten van alle aandacht, en ik heb gelukkig nog steeds contact met ze. Ik ga er dit jaar ook een keer heen!
Denk nog wel elke dag aan hem, en ik mis hem ook wel heel erg .. Scheve mond

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:17

Ik heb in December 2002 mijn pony verkocht.
Ik was helemaal gek van dat beest, maar het klikte met rijden gewoon niet.
Hij werdt er niet gelukkiger op en ik ook niet.
Uiteindelijk dus verkocht, en hij heeft het nou ontzettend goed.
Ik ga af en toe wel eens bij hem kijken, en hij straalt gewoon weer helemaal dat doet me echt goed om te zien.
Het leuke is dat zijn eigenaresse hier op bokt zit, zo blijf ik altijd op de hoogte soms ook van dingen die ik liever niet had willen lezen..

Maericken
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:50

ik heb mijn pony in augustus 2003 verkocht. hij was eigenlijk helemaal niet te koop, maar we werden gewoon gestalkt zo graag wilden die mensen hem hebben. het was wel een geode keus omdat ik niemand kon vinden die hem wou rijden (toch raar voor zon leuke pony Haha! ) en ik werd 18 dus zelf mocht ik niet meer. nu rij ik bij de paarden maar mijn zusje rijdt nog bij de ponys en we zoeken zo veel mogelijk wedstrijden uit waar bingo okt loopt. en hij wint altijd Haha!

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:50

Ik heb 2 pony's moeten verkopen. De 1e was een shetje, die heb ik maar heel kort gehad. Hij is naar een goede eigenaresse gegaan, dus ik zat er niet echt mee. Hij heeft het daar vele keren beter.

Mijn andere pony moest ik verkopen, aangezien hij een chronische peesschedeontsteking had. Hij mocht niet meer werken en op stal staan is dan ook niks. Ook hij heeft een goede nieuwe eigenaar gekregen, waar hij lekker buiten kan staan.

Ik mis ze wel een beetje, maar heb met de verkoop geen moeite gehad.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:45

Ik heb vorig jaar een 1.5 jarige van mij verkocht, en ik moet eerlijk zijn het deed me niks. Het was echt een heel leuk en lief dier, maar ik vond hem aan de kleine kant.
Misschien omdat ik het wel gewend ben dan paarden af en aan komen, omdat ik eerder voor anderen gereden heb.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:28

Ik heb VANDAAG mijn pony verkocht.....
(iig hij is nu op proef alst goed is blijft ie daar Huilen )

Ik kende hem vanaf zijn 3e, en hij is nu bijna 9... doet toch wel pijn.
Ik heb mijn eerste B proefje op hem gereden, en we hebben onwijs veel van elkaar geleerd.
Het was echt de braafste meest fantastische en mooie pony die ik me maar kan wensen, echt een super dier! Lovers

Gelukkig ga ik as zaterdag kijken bij andere paardjes (ik wil een wat grotere, en een merrie) zodat ik daar een beetje troost aan heb.

En ik weet dat hij het daar super heeft, dat is ook een fijn idee Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:57

Ik heb in september mijn veulen verkocht.
Ik had verwacht dat ik het er ontzettend moeilijk mee zou hebben, maar dit viel behoorlijk mee.
Heb voor haar een goed tehuis gezocht, en ik wist vanaf de dekking al dat ze niet zou kunnen blijven, dus tja

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:57

ik had ong. 2 jaar geleden mijn pony verkocht, ik werd te groot voor hem en ik wou toen toch wel graag op wedstrijd en dat zat er gewoon niet in bij die pony want nageven e.d. deed hem gewoon pijn, hij heeft een zenuw in zijn rug die niet goed meer werkt...
hij staat nu bij ons op de manege en loopt in de beginners lesjes mee voorop.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:05

hey
mijn verzrogpaardje staat te koop. Heel de stoeterij. Ik ben er helemaal kapot van. Ik mocht wedstrijden gaan rijden met mieke. Dat is altijd mijn droo mgeweest. En straks is ze weg en zie ik der nooit meer terug. Eerst reed ik op een andere stoeterij en dat was komen en gaan met de paarden. Je kon er eigenlijk geen band mee opbouwen want je wist dat er een dag kwam en dat ze dan verkcoht zo worden. Ik weet het maar de paardenwereld zal en blijft hard zijn hoe moeilijk het ook is. Maar je meot er bij neerleggen.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:35

Wij hebben een paar mnd geleden nog een paard van 1.76 moeten verkopen het was wel rot maar ja als je weet dat die goed staat dan gaat het wel.
Maar ik moet er niet aan denken om mijn andere paarden te verkopen!