Mensen met Gekleurd apart tuig!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Welke kleur heb jij?

Londen
5 (4%)
Redwood
4 (3%)
Tabacco
1 (0%)
Havanna
4 (3%)
Ebony
2 (1%)
Donkerbruin
7 (6%)
Saai Zwart :P
74 (71%)
Anders nl..
7 (6%)

Totaal aantal stemmen: 104


Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Mensen met Gekleurd apart tuig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 13:35

Ik wil graag eens een inventarisatie doen van hoeveel bokkers er zijn met apart gekleurd tuig..

We hebben al een bokster met een set in de kleur Redwood (Prisca)
En ik heb mijn hele set in de kleur Londen.. Haha!

Nou zijn er nog veel meer aparte kleuren (bijvoorbeeld tabaco)

Zijn er bokkers die deze kleuren hebben? Of wie heeft er nog meer zijn/haar tuig in de kleur redwood of londen?

Laat je horen Haha!

Afbeelding

(Liefst met foto natuurlijk! Knipoog )


mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:43

Ik heb saai zwart, gewoon omdat ik eerlijk gezegd het kleurentuig niet mooi vind. Het spijt me.

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:48

Ik vind dat dat afhangt van het paard waar je het oplegt. (kleur van het paard! Zo vind ik London en Redwood bijvoorbeeld helemaal niet passen op een vosje, en zwart het beste op een witte. Terwijl ik vind dat London weer heel mooi kan staan op een zwart of heel donker bruin, en dan nog hangt het erg van paard tot paard af vind ik! Voorlopig blijf ik maar bij zwart. (En grijs hoofdstel voor m'n appie, en een zwart voor m'n schimmeltje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:52

Mijn Hulsebosch springzadel is donkerbruin met zwart, zoals op deze link:
http://www.hulsebos-zadels.com/ZADEL5.html
Ik zou hier zelf niet zo snel voor gekozen hebben maar heb hem 2e hands gekocht en hij lag erg goed, de kleur heb ik dus maar voor lief genomen.
Was net even op de site van Hulsebosch aan het kijken kom ik dit tegen:
http://www.hulsebos-zadels.com/ZADEL6.html
Vind ik echt behoorlijk brutaal aangezien Daaleman al sinds jaar en dag de zadels voor de KLPD maakt.
Gaat zeker voor het motto: "Beter goed gejat dan slecht verzonnen" Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-04 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:53

Ik heb een dressuurzadel in het havanna-redwood, het zit er net tussen in, niet tè rood, maar ook net niet poepbruin. Daar heb ik 1 trens en 2 stang&trenshoofdstellen bij, alles overigens met koperen bitten, beugels en fournitouren. En ook de beugelriemen en singel hebben de juiste kleur.
Verder heb ik nog 2 donkerbruine hoofdstellen, en nog een Pessoa springzadel in 2 kleuren die kleuren zitten een beetje tussen havanna, redwood en london in.
Ik heb overigens ook springschoenen en Rodrigo Pessoa peesbeschermers en strijklappen in een Havanna achtig kleurtje.

De andere zadels en hoofdstellen zijn gewoon zwart.


Edit:
Dit is lijkt mijn Pessoa, alleen zijn bij mij de kniewrongen en zit iets donkerder van kleur (volgens mij) Hij is evt. te koop
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ibikus op 13-01-04 13:59, in het totaal 2 keer bewerkt


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:54

Zoiets? Haha!

Afbeelding

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:19

Ik zou zwart niet saai willen noemen, ik vind zwart leer prachtig! Op sommige kleuren paarden past een gekleurd tuig wel, maar ik zou het absoluut niet op die van mij leggen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:38

Ik heb een London-springzadel en hoofdstel. Iedereen kijkt je dan altijd zo aan van: Wat is dat dan voor kleur, zadels zijn toch altijd alleen zwart? Blond
Nee, hoor....... Haha!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 16:27

Foto Foto Pascha!

Ik heb ook Londen op mijn volbloed liggen Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:32

Op mijn Joop had ik bruin. Wat voor specificatie zouik niet weten, vrij donker, dertig jaar oud zadel en een nieuw bruin hoofdstel erbij gekocht. Ik ben niet zo'n kleurtjes mens, op mijn vos vond ik dat bruin heel erg mooi staan (en sommige mensen moesten met hun neus erop staan om te zien dat het bruin was).
Mijn zusje heeft een GROEN hoofdstel, met een zwart zadel met een klein lichtbruin friemelrandje..
Mijn vader heeft zwart, en zijn pony rijd ik meestal met een bruin hoofdstel.. Tong uitsteken

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:39

Afbeelding met bijpassend hoofdstel (Ebony van Stubben)

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:51

Ik heb gewoon zwart. Vind het zo onhandig om dan een ander kleurtje te nemen, want dan moet ik de andere spullen ook in die kleur Haha!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:58

ik weet niet precies hoe ze heet, maar er is iemand met ook een zwarte tinker (net als ik) en die heeft een roze hoofdstel, erg leuk!


Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:05

Dat is thirza als ik het goed heb

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:08

Wij hebben een zwart én een bruin Kieffer veelzijdigheidszadel, een donkerbruin Stübben dressuurzadel, en een bruin springzadel van Stübben. De kleuren had ik niet in de hand, de fokker had ze al toen ik kwam... Haha!

Maar ze zitten allemaal heerlijk en aangezien we geen wedstrijden rijden ofzo, maakt me de kleur niet bar veel uit...

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:19

Heb nu zwart, maar wil een ander zadel kopen... wat voor kleur staat mooi bij een rood vos?

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:20

He Lielle, wij hebben hetzelfde zadel!!

Ik heb dus aangeklikt Havanna. Stubben zadel en borsttuig + hoofdstel van kentaur. Komt het dichtst in de buurt van de kleur van Stubben!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:25

Ik heb alles in het zwart, heb ook een donkerbruin zadel en hoofdstel, maar daar rijden mijn zusjes op het moment mee.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:30

Sall: BRUIN!
Bij mensen met rood haar staan bruine en groene kleuren ook het mooist. Op mijn eigen vos vond ik bordeaux en bruin echt heel erg mooi. Op bruine paarden staat dat allemaal net niet, vind ik dan.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:44

mijn vader heeft net een nieuw tuig gekocht, zwart en dan onderlegt met de kleur die het meest op london lijkt (het is iets donkerder). ik heb nog niet gezien hoe het mijn paard staat maar ik denk dat het wel mooi staat omdat hij zelf lichtere plekken op zijn lichaam heeft die een beetje in de buurt komen in de kleur van het tuig (neus, buik en tussen de achterbenen).

verder hebben we gewoon een zwart zadel en hoofdstel, hoofdstel wel met gouden gespen enzo. ik vind een ander kleur zadel en hoofdstel soms wel mooi, het ligt aan de kleur en de kleur van het paard.
Laatst bijgewerkt door _Michelle_ op 13-01-04 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Gamble

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:55

ik heb alles zwart. Ik vind een andere kleur tuig lelijk.

[o]

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:01

ik heb hoofdzakelijk gewoon zwart tuig, met uitzondering van een grijs/groen kieffer hoofdstel dat is het enige wat afwijkt.

Ik vind andere kleuren best mooi, maar hangt erg van de kleur van het paard af, de kleur van het zadel van lielle (donkerood/bruin????) vind ik mooi, staat chiq.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:01

ik vind zwart leder mooi Bruin vind ik altijd een beetje jammer....

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:02

Ik vind London springzadels zuper mooi, maar bij de dressuur kan je toch beter zwart nemen,w ant het staat sjieker, en past goed bij je witte rijbroek en je rijjasje. Lachen Zelf heb ik voor mijn 2 paarden ook zwart tuig, ik vind het mooi en passend. Voor mijn haf wil ik graag wat speciaaler tuig halen, in redwood het liefst. Maar haar tuig is nu perfect in staat dus kan ik beter dat maar houden Vingers aflikken

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:25

Heb nu nog een bruin zadel.
Ga zaterdag een zwarte kopen!!! *LOL*

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, Frummel01 en 65 bezoekers