Welke mini-chaps zijn een aanrader? Ariat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Welke mini-chaps zijn een aanrader? Ariat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 22:39

Mijn chaps zijn ondertussen aan aan hun 10de of 11de verjaardag toe, en dat ze intens gebruikt zijn zie je er echt aan. Ze zijn nog niet stuk, maar ik wil er gewoon graag nieuwe. Dus... welke chaps kunnen jullie mij aanraden? Ik heb er nu kwalitatief hele goede met van die frangeltjes, frangeltjes wil ik zeker niet meer, een goede kwaliteit wel! Ze mogen dus ook wel iets kosten... Die van Ariat (staan op de site van de paardendrogist) staan me op het eerste zich wel aan, maarja, ik heb ze nog niet in het echt gezien, zijn die hun geld waard?


Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:49

Ik heb zelf van die goedkope neplederen van HH erbij gekocht, omdat ik dus met frangeltjes en frutseltjes van suede had. Ik zweer echter bij mijn nieuwe chaps, ze zitten superlekker en sluiten perfect aan op mijn been, zakken niet af en zijn bovendien machinewasbaar. Ze zijn ook een stuk lichter als echt lederen chaps etc, ik vind ze superfijn rijden

HH minichaps Amara Tong uitsteken

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:52

Die van Mountain Horse vind ik altijd wel fijn.
Van die leren/suede achtige en ze zien er wel stoer uit Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:10

Ik ken imand die inderdaad di van Ariat heeft: mooe dingen!
Ik heb zelf die van ASG(?), lijken erg op die van Kieffer. Zitten perfect, en de kleur sprak me nogal aan. Precies in de kleur van mijn bergschoenen, lichtbruin dus.

...

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:17

Ik heb geen idee welke merk ik heb voor chaps, maar ik heb nu een sluiting met rits en dat bevalt me heerlijk.
Voorheen had ik alleen sluiting met klitteband en die zakken steeds af vooral als ik weer eens af was gevallen zaten de chaps me constant aan mn enkels. Scheve mond

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:42

Als je echt kwalitatief goede chaps wilt hebben moet je even kijken op de site van Schockemohle in duitsland, www. schockemoehle.net. dan bij stiefletten en dan Dornier, de protection. Worden op maat gemaakt!

Kost wel wat € 239,-, maar dan heb je ook wel wat. Absoluut een goede investering als je dagelijks een aantal paarden rijd, ze blijven mooi!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:48

IK doe het toch maar met mijn Harry's Horse chaps van ongeveer 25 euro... Zitten lekker, sluiten goed aan... wat wil je nog meer.

Die van Schockemoehle dat zijn toch echte leren kappen?



Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:53

Ik bied op eea chaps van Mountain Horse te koop aan, is dat niets voor jou?

Het ligt er verder een beetje aan wat je wil met chaps. Ik heb nu kalfslederen chaps bij Derby laten maken, dat zijn net laarsschachten en met de juiste schoenen erbij (Ariats in mij geval), heb ik een super mooie set. Het is alleen geen stoere set ofzo...

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:00

Ik heb de pikeur chaps, die zijn ideaal

ik heb lange smalle benen en die van pikeur zujn mooi lang, sluiten met 5 klittenbandjes en je kan ze dus zo stak vastmaken als nodig is, en perfecte kwaliteit!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:36

Ik heb de chaps van mountain horse. Ik vind ze ideaal, ze sluiten prima aan en zijn ook nog eens hoog genoeg voor mijn lange benen. Toen ik ze kocht vond ik 75 euro een behoorlijk bedrag, maar ik heb nu mijn eerste perfect passende chaps gevonden.

* To Belg, or not to Belg *

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:48

Ik ben ook wel benieuwd. Ben namelijk ook aan het rondkijken voor van die leren kappen, zal ik maar zeggen. Ik heb 's winters altijd veel last van kramp in mijn teen en dan is het aandoen van laarzen echt funest (dan steek ik halverwege mijn laars met mijn voet en schiet de kramp erin...je weet dan niet hoe snel je ze weer aan of uit moet doen). Van die zachte chaps vind ik helemaal niet meer fijn rijden, nu ik eenmaal laarzen gewend ben. Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met die halve chaps van Cavallo. Die zijn in ieder geval in Duitsland een stuk goedkoper dan die van Ariat. Van Ariat vind ik trouwens het andere type (zie Divoza website, of Ariat website) erg mooi! Maar het gaat me erom dat ze wel een beetje hetzelfde aanvoelen qua stevigheid als laarzen.

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:49

Ja, de Dornier chaps zijn kalfsleren chaps. OK dan!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:55

Het ligt ook voor een groot deel aan je schoenen, of het net zo stevig aanvoelt als een laars. Ik heb nu dus die Derby's met Ariatschoenen en dat zit heerlijk.

Mijn mountainhorse setje zit net zo lekker en voelt heel stevig aan, steviger nog dan die laarzen van MH.

Afbeelding

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 19:06

Marijn4045 schreef:
Ik bied op eea chaps van Mountain Horse te koop aan, is dat niets voor jou?

Het ligt er verder een beetje aan wat je wil met chaps. Ik heb nu kalfslederen chaps bij Derby laten maken, dat zijn net laarsschachten en met de juiste schoenen erbij (Ariats in mij geval), heb ik een super mooie set. Het is alleen geen stoere set ofzo...


Als het zwarte chaps waren wel! Haha!

Ok, bedankt voor de tips, ik ga eens rondkijken op internet en dan zien wat ze zoal in de ruitersportzaken hebben... Zo van die goedkope kunstlederen dingen van Harry's Horse ofzo moet ik iig niet hebben, ik wil er echt goeie, en liefst gladleren ipv die suede zoals nu (voornamelijk omdat die zo moeilijk proper te houden zijn).

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:47

Ik heb ze van Cavallo. Echt superfijne chaps, die ook op maat gemaakt kunnen worden. Met dezelfde kleur jodphurs eronder, lijkt het net een laars.
Ze zijn erg stevig en blijven ook nog eens mooi in model.

Toos paardloos

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:58

Ik heb zelf merkloze chaps, en k ben er zeer tevreden mee.
Kgebruik ge eigenlijk alleen in de winter maar, zodat ik geen koude tenen krijg.

Maar die van Happy Valley zien er heel mooi uit.
Ik weet of iemand er ervaring mee heeft, maar het zij necht hele mooie, aanraderstje, maar ik weet natuurlijk niet hoe ze zitten Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:07

Die van Ariat hebben toch die rare grote ribbels? Die vind ik niet zo heel erg mooi. Van die laarsschachten zijn wel heel erg mooi boven een Ariatschoen.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:34

Die van ariat heb je met en zonder suede binnenkant(de ribbels)
Ze zijn idd heel mooi, maar voor zon hoog bedrag, mag je wel wat meer verwachten.
Het is kalfsleer en slijt dus enorm hard.
Je zou ook denken dat ze voor profs bedoelt zijn, maar ariat zegt gewoon simpel weg dat ze daar niet voor geschikt zijn(dus ook niet voor dagelijks gebruik). En wat dat betreft verlenen ze ook geen service, ook al zijn ze 2 maanden oud.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:13

Naja, dat ben ik toch niet gewend van Ariat. Qua schoenen hebben ze een uitstekende service.

Maar goed, bij Cavallo dachten ze ook dat mijn kuitmaat 36, kuitmaat 38 was. Ze hadden erin gezet 36, maar met nameten (ik kon de chaps nl. helemaal ronddraaien, los om mijn been) kwamen we op meer als 38 en de lengte klopte ook niet.
Dus toen heb ik na 3 maanden wachten op chaps die niet meer kwamen, maar de standaardmaat 38-46 genomen...

Toos paardloos

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:01

ik heb er van dijon ofzo heel lang geleden gekocht en ze zien er nog heel goed uit. nu gebruikt een meisje ze op stal omdat de hare te klein waren.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:11

Haffielover schreef:
Maar die van Happy Valley zien er heel mooi uit.
Ik weet of iemand er ervaring mee heeft, maar het zij necht hele mooie, aanraderstje, maar ik weet natuurlijk niet hoe ze zitten Lachen


Ik heb minichaps van Happy Valley, veel gedragen. Draag ze nu bijna nooit meer wegens 3 Bloos! paar leren laarzen, maar ze bevallen prima en blijven goed. Goede pasvorm door elastiek, rits blijft ook heel. Geen rare franjes. Alleen de riempjes aan de bovenkant heb ik moeten laten vervangen, die gingen stuk, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik zelf een gaatje had geprikt tussen 2 gaatjes in en dat scheurde toen uit.

Nulla tenaci invia est via

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:14

Die van Kieffer bevallen mij echt super. Ik heb ze al jaren.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:29

Haffielover schreef:
Maar die van Happy Valley zien er heel mooi uit.
Ik weet of iemand er ervaring mee heeft, maar het zij necht hele mooie, aanraderstje, maar ik weet natuurlijk niet hoe ze zitten Lachen


Ik heb chaps van Happy Valley. Ze zitten super en wat ik ook een voordeel vind: er zitten geen rare franjes ofzo aan, het zijn gewoon simpele chaps. Eén nadeeltje: bij mij gingen beide gespjes snel stuk, het pinnetje wat door het gaatje moet raakt vrij snel los (als u begrijpt wat ik bedoel Lachen ).

Lachen

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:48

ik heb ze van ariat, tweedehands gekocht maar ze zien er nog super uit en rijden ook erg fijn

ONDERSCHRIFTLOOS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Little_Gift en 136 bezoekers