Arthrose 4 jarig paard niet ernstig genoeg?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Arthrose 4 jarig paard niet ernstig genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 21:21

Huilen Ik zie het niet meer zitten,heb in mei een 4 jarig paard gekocht volledig laten keuren klinisch en rontgenologisch helemaal goed gekeurd!
na een korte periode was het paard al kreupel!
Paard heeft binnen tweeen halve maand arthrose in het hoefgewricht,is nu verschillende keren ingespoten en behandeld,staat op speciaal beslag en er komt geen enkele verbetering!
Ik heb de rontgenfotoos van de aankoop laten beoordelen door de radioloog in Utrecht het volgende kwam er uit:

Nevenbevindingen:Linksvoor latero-palmair in de regio van de kroonbeen is een lokale calificatie in de weke delen zichtbaar

Genoemde calificatie zou in theorie een appart ossificatiecentrum kunnen zijn van het hoefkraakbeen,echter de vorm en lokalisatie maken dit erg onwaarschijnlijk

Definitieve uitspraak middels aanvullende opnamen en of echografisch onderzoek.

Linksvoor aanwijzingen voor arthrose van het hoefgewricht.

Ik heb de keuringsarts een nette brief geschreven,maar blijft volhouden paard liep tijdens de keuring goed,dus deze nevenbevindingen waren niet van belang te melden!
Op de vraag wat een rontgenologische keuring dan voor nut heeft vertelde hij mij dat alleen ernstige dingen die zichtbaar zijn op de fotoos vermeld en besproken worden!
Als ik geweten had dat het paard beginnende verbening van hoefkraakbeen had en er aanwijzijngen waren voor arthrose in het hoefgewricht had ik dit paard nooit gekocht!
Alsof dit niet ernstig genoeg is Boos!
Wij zijn met de laatste behandeling bezig,helaas slaat dit ook niet aan,en zal mijn paard afgekeurd worden!
Ik heb alles geprobeerd,ben verzekerd voor dierenartskosten,zelfs daar ben ik over de grens van uitkeren heen,alle kosten zijn nu voor mij zelf!
Wie kan mij helpen,kosten van een advocaat zijn zo duur die kan ik niet betalen als ik mijn paard nog de behandeling wil geven die nodig mocht zijn!
Het lijkt mij toch dat ik zeer sterk sta met de beoordeling van Utrecht

Lundi


ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:02

Wat rot voor je.Ik kan je niet helpen maar ik kan je wel even veel sterkte wensen.
Heel raar trouwens dat de keuringsarts dit niet heeft gezien,ik neem aan dat het niet in zo'n korte tijd is gekomen.
Nouja nogmaals heel veel sterkte,ook voor het paardje Ach gut

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:04

Hmm, ja lastig. Heb je hem gekocht bij particulier/handelaar ?

Als ie afgekeurd is, zul je waarschijnlijk het aankoopbedrag terug kunnen krijgen van de verzekering ? Of zie ik dit verkeerd ?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:06

jezus wat erg Scheve mond
Maar ik neem toch aan dat zoiets niet van de ene dag op de ander verschijnt, en dat de keuringsarts wel degelijk iets had moeten zien van deze opkomende arthrose...

Dan vind ik zoiets absoluut niet normaal. Voor mij is zo een paard ook niet 100% in orde Scheve mond

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:15

Veterinair Tuchtcollege
Postbus 90426
2509 LK Den Haag
Tel. 070-349 5858 (vraag naar Veterinair Tuchtcollege)

Dit paard had i.m.o. dus niet een positief aankoopadvies mogen krijgen van de door jouw ingehuurde dierenarts. Hij heeft daarmee imo fout gehandeld, terwijl je hem dus heb ingehuurd vanwege zijn expertise.
Ik zou sowieso een klacht indienen tegen deze dierenarts bij dit college, dat kan zonder kosten. Brochure aanvragen is zo gedaan... staat een boel informatie in over hoe te handelen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 22:20

Heel erg bedankt voor jullie reacties en medeleven!
Dees dat ga ik morgen direct bellen!
Ik houd jullie op de hoogte!
Lundi

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:45

Wordt je paard na deze behandeling wel definitief afgekeurd voor de verzekering of lig je met hen nog overhoop?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 23:24

Waarschijnlijk word het na deze behandeling een verzekeringskwestie!
Maar dan nog vind ik het niet eerlijk tegenover het dier!
Ik krijg mijn geld wel van de verzekering, al is het dan met een stukje verlies,maar wat gaat er met het paard gebeuren!
Dat is iets wat ik ook zo triest vind,het had voorkomen kunnen worden!
Ik heb niet voor niets een rontgenologische keuring laten uitvoeren,omdat hij tijdens de keuring goed liep vond die arts het niet nodig deze bemerkingen te melden,dus als een paard klinisch goed is hoef je geen rontgenfoto's meer te maken wat er dan ook zichtbaar is het paard word dan gewoon goed gekeurd!
Te gek voor woorden toch?

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 01:08

Dit lijkt mij wel een gevalletje voor Breekijzer oid. In dat medische tuchtcollege heb ik nl. weinig vertrouwen. Doorgaans dekken ze elkaar toch allemaal in. Sterkte....

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 01:17

Ik ben er ook wel bang voor,maar niet geschoten is altijd mis geschoten!
Het is het proberen mij wel waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 02:25

Als ik even heel hard mag zijn: stoppen met behandelen. Elke cent die je nog aan behandeling uitgeeft is er een teveel, want dat geld zie je nooit meer terug.

Voor het paard is het heel simpel: die gaat naar de dood. Dat klinkt heel erg, maar dat is voor hem echt de beste oplossing. Als je al zoveel aan hem behandelt hebt hoef je jezelf niet te verwijten dat je het niet geprobeerd hebt.

Wat betreft de keuring zou ik even contact gaan opnemen met je rechtsbijstand, als je die hebt. Het is mogelijk een procedure aan te spannen tegen de keuringsarts als je kunt aantonen dat er sprake is van grove nalatigheid. Of dat in dit geval zo is kun je beter met iemand bespreken die daar beter in zit.

Veel succes, en ik zou je toch willen aanraden voor je eigen gezondheid om afscheid te nemen van je paard en het heel zakelijk te gaan spelen. De meeste kans dat je er financieel genoeg aan over houd om als dit allemaal achter de rug is weer een frisse start te maken.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:04

Ik heb ongeveer hetzelfde verhaal meegemaakt (jong paard goedgekeurd, paar maanden later artrose geconstateerd, eindeloos behandelen en uiteindelijk naar de slacht) en ik wil je niet ontmoedigen maar je staat waarschijnlijk niet sterk.

Een keuringsarts kan zich nl. idd beroepen op het feit dat het paard ten tijde van de keuring goed liep en dat de arthrose nog niet zo ver gevorderd was.
Daarbij is het ook nog zo dat DA elkaar de hand boven het hoofd houden. Al met al is het een enorm waardeloze situatie, waar je zelf totaal geen zeggenschap in hebt.

Zep, ze moet waarschijnlijk doorgaan met behandelen omdat ze anders geen cent terug ziet van de verzekering. Dat was bij mij wel het geval.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: Arthrose 4 jarig paard niet ernstig genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:08

Fitz, ik begreep hieruit dat de verzekering het ook niet meer ziet zitten:
lundi schreef:
Wij zijn met de laatste behandeling bezig,helaas slaat dit ook niet aan,en zal mijn paard afgekeurd worden!
Ik heb alles geprobeerd,ben verzekerd voor dierenartskosten,zelfs daar ben ik over de grens van uitkeren heen,alle kosten zijn nu voor mij zelf

Ik wens je veel sterkte en succes, ik heb hier geen ervaring mee dus kan je verder geen tips of adves geven.


Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:16

lundi schreef:

Wij zijn met de laatste behandeling bezig,helaas slaat dit ook niet aan,en zal mijn paard afgekeurd worden!


Zoals ik het hier begrijp, moet het paard die laatste behandeling nog krijgen voordat de verzekering tot uitkering overgaat.
Dat de verzekering de kosten niet meer vergoed, komt omdat ze over een bepaalde grens heen gegaan is. Maar dat is nog niet hetzelfde als genoeg behandeld hebben voor afkeuring van het paard.
Ik heb helaas met hetzelfde bijltje gehakt dus ik weet hoe de vork in de steel zit.
Verzekeringsmaatschappijen meten nu eenmaal met 2 maten en altijd in hun voordeel.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 13:15

Citaat:
ze moet waarschijnlijk doorgaan met behandelen omdat ze anders geen cent terug ziet van de verzekering. Dat was bij mij wel het geval.

Zo is het inderdaad,het paard moet eerst volledig afgekeurd worden voordat de verzekering tot uitkeren over gaat!
Vooral bij een 4 jarig paard wil ze zo veel en zo lang mogelijk door behandelen,om maar alles geprobeerd te hebben!
Hier heb ik ook geen bezwaar tegen,voor mij zelf heb ik ook dat ik alles wil hebben geprobeerd Huilen
Maar voor hoe lang nog?
Het is ook niet eerlijk om straks met een paard de sport in te gaan,net zo lang tot hij weer kreupel is,en dan maar weer een shot te gaan halen zodat hij er weer tegen aan kan!
Ik vind dat tegen over een 4 jarig paard niet helemaal eerlijk!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 13:17

Oeps verkeerd!
Zo moet ie wezen!
Zo is het inderdaad,het paard moet eerst volledig afgekeurd worden voordat de verzekering tot uitkeren over gaat!
Vooral bij een 4 jarig paard wil ze zo veel en zo lang mogelijk door behandelen,om maar alles geprobeerd te hebben!
Hier heb ik ook geen bezwaar tegen,voor mij zelf heb ik ook dat ik alles wil hebben geprobeerd
Maar voor hoe lang nog?
Het is ook niet eerlijk om straks met een paard de sport in te gaan,net zo lang tot hij weer kreupel is,en dan maar weer een shot te gaan halen zodat hij er weer tegen aan kan!
Ik vind dat tegen over een 4 jarig paard niet helemaal eerlijk!

Aukie

Berichten: 1165
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:35

Jeetje, wat rot zeg! Ik kan je nergens mee helpen, maar ik wil je veel succes en sterkte wensen!

Who could match out joy? None would be so bold
As we gallop through the heaths, In a dance of ages old

You are a gift from heaven, On earth you give me wings
And even angels envy, The joy such freedom brings

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 15:50

Brief naar het Veterinair Tuchtcollege heb ik vanmiddag op de post gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:29

Ik snap het niet helemaal: als je al over de limiet bent gegaan met behandelingen van wat je verzekering vergoed, dan is het toch al een aardig afgedane zaak?

Ik vind het echt rot, en ik weet uit ervaring in wat voor soort situatie je zit. Eigenlijk zou je zo'n paard gewoon kapot moeten rijden, maar dat doe je dan ook weer net niet.

Wat voor behandeling krijgt je paard nu?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:24

wat een rotsituatie zeg!
je was toch ook al naar dat tv programma geweest? kat in de zak ofzo?
Wanneer wordt dat uitgezonden?

Ben ook benieuwd welke hehandeling het paard krijgt, want 2 1/2 week geleden ben ik met een vriendin van mij en haar pard naar de DA geweest ivm artrose, paard lie echt heel erg kreupel
heeft een infuus Tildren gehad en loopt nu in de wei weer rad, en volgende week gaat ze beginnen met longeren, kijken hoe het dan gaat

Dat heeft ze in overleg met de verzekering laten doen, maar die deden moeilijk omdat het paard 1 steile en 1 platte hoef heeft waardoor ie aan 1 kant dus scheef loopt, wat de artrose zou hebben veroorzaakt, terwijl het paard compleet is gekeurd bij aankoop(7 jaar geleden) en niemand heeft 1 woord er over gezegd, zelf reed ze bij een manege dus had geen idee dat een scheve hoef zo'n gevolgen kon hebben

En zo zit ik zelf met een compeet verzekerd paard, dat spat heeft gekrege, en denk maar niet dat de verzekering uitbetaald
ze was goedgekeurd, voor de sport voor de fok en echt voor alles verzekerd, door de spat is ze afgekeurd voor de fok, maar de verzekering betaald niet, de DA kosten van het onderzoeken kregen we ook niet volledig terug en toen ze daarna door de spat HKO kreeg kregen we ook niets, terwijl ze toen afgekeurd werd voor de sport
zora ik haar liet afmaken kreeg ik pas geld, maar dat was onzin omdat ze weer rad liep met speciale ijzers!en ik laat geen goed lopend paard afmaken!heb haar daarna nog naar M1 dres+L spr gereden
weer 2 jaar later is de spat verder gegaan LA in t spronggewricht zelf en heeft z op 3 benen gestaan, ze is inmiddels niet meer verzekerd, en binnenkort wordt ze met Tildren behandeld.
De verzekering deed bij het uitbetalen ook moeilijk omdat ze koe-hakkig staat, dat zou aanwijzen dat ze sowieso spat zou krijgen, waarom zeggen ze dat acheraf en niet op het moment dat ze haar komen bekijken toen wij haar lieten verzekeren!en waarom heeft gee enkele DA daar a van gezegd? ik kwam toen ook rechtstreeks van een manege en wist toen ook nog niets, ik was toen 14 en had echt geen flauw idee van dingen als beenstand enzo

Ik heb al heel wat ellende met verzekeringen meegemaakt, en je bent gewoon zo machteloos, net zoals met de DA's, die helpen elkaar toch altijd allemaal!

eigenlijk zou je paard spontaan dood neer moeten vallen, dan krijg je tenminste je geld, en is je paard ook van alle ellende af!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 18:57

Het paard is een tijd terug behandeld met Hyaluronzuur,maar is niet aangeslagen!
Nu word hij op ditmoment weer behandeld met cortico's in combinatie met Hyaluronzuur!
Vorige week is hij ingespoten en volgende week moet hij nog een keer!
Slaat het dan niet aan,is mij vertelt dat het een verzekeringskwestie zal gaan worden!
De opnamens van Kat in de zak zijn al een tijd terug opgenomen,en die doen ook nog steeds hun best!
Zodra er een officeele uitslag is wat er met het paard gaat gebeuren,wordt het uitgezonden!
Zep je zou idd zeggen als je over het limiet van de ziektekosten heen bent dat het klaar is,maar helaas niet!
Bij een auto is het idd zo dan is hij tolaloss,maar een paard niet!
Lundi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:07

Kan je veearts hem niet gewoon afkeuren? Dan heeft de verzekering weinig meer te zeggen namelijk! Die hyaleronzuur-behandelingen zijn niet goedkoop (spreek uit ervaring...)

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 00:03

Dat is nu juist het probleem,daar trapt de verzekering niet in!
Mijn eigen dierenarts heeft al contact met de verzekering gehad,maar zonder resultaat!
De arts waar het paard op dit moment onder behandeling is mag hem afkeuren en verder niet!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, herous, M1994 en 130 bezoekers