Het is toch idioot dat je met een Haflinger....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 14:30

... niet verder kunt komen dan Z2 door die achterlijke regels????
Sorry hoor, ik verwacht hier ook geen reacties op ofzo, maar wil dit even kwijt.
Ben gisteravond naar Jumping Indoor Bodegraven geweest, naar de kur op muziek. Nou wat je daar ziet... tranen in je ogen, wat een baggerkwaliteit.
Maar wat maakte mijn hele avond weer goed? Als allerlaatste startte een vrouwtje op een Haflinger, eindelijk iemand met goed getimede muziek (Megadance Cool ) en mooooooooooooooooi Kwijl !
Schitterend dier (vader Maestro vd Bosrand) , prachtig rijdende amazone erop, en 34 (!!!) winstpunten in de Z2. En nu mag ze niet verder met dat fantastische dier omdat 'ie te klein is Frusty !
Manmanman, wat vind ik dit zonde, en een aanfluiting voor de dressuursport... Stomme *piep*regels....... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 14:44

Dat heeft natuurlijk niets met Haflingers te maken. De regel is nu eenmaal dat je paard minmaal 1.60 moet zijn om ZZ-L te mogen starten. Volgende keer goed zoeken naar een Haflinger van mnimaal 1.60 dus Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 14:44

Zonde zeg, dat ze dan niet verder mag. Ik heb dan gewoon zoiets van geef ze een kans, lukt het niet,dan kan ze alsnog stoppen.

btw, indoor bodegraven? wanneer was/is dat en is dat op hippisch centrum bodegraven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 14:47

Dit weekeinde, idd op HCB !

Enne Jippie: dat weet ik ook wel dat het op zich niks met een Haf te maken heeft, geldt ook voor andere ponies, maar het is zoooooo zonde..... je had het moeten zien..... Gebeurt niet vaak hoor, dat ik met open mond naar een kur van amateurs kijk, meestal erger ik me groen en geel Huilen

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 15:01

Dat zou ik dus voor de rechter brengen. Wat heeft afmeting met het kunnen rijden van ZZ-L te maken? Volgens mij helemaal niks en dus is het discriminatie en dus is dat strafbaar. Ik hing die sportbond erin, al was het maar uit principe.
In diverse overlegorganen die we in Nederland op paarden gebied hebben heeft de NHS steeds geweigert om de NVVR als gesprekspartner te zien, totdat ze van het ministerie het mes op keel gezet kregen, toen moesten ze wel, maar het gaat niet van harte. De wedstrijd"sport" in Nederland ten voeten uit.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 15:07

zoiets heb ik ook gezien.. iemand met een haflinger in de Z2 die niet verder mocht omdat ie te klein was, zooooooo'n mooi paardje Kwijl ze heette Vivienne geloof ik, misschien is het wel dezelfde.. maar ik dacht dat zij al aan 40 winstpunten was Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 15:19

Dat is trouwens wel een goed punt Ikke! Nu is het zo dat je als pony ruiter ook niet echt ver kunt komen, ook al loopt je pony nog zo goed. Ik heb wel eens gehoord dat het niveau in Duitsland voor de pony's ook veel hoger ligt dan in Nederland.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 16:29

Dat zou best kunnen, al is het maar omdat Duitsers over het algemeen meer prestatiedrang hebben. Maar ze hebben ook iets van bewijs maar dat het kan, en zijn toch minder regeltjes verzinners, zoals hier.
Punt is ook dat er een select groepje mensen de dienst uitmaakt, en die zijn er ook op uit om hun positie te beschermen. Kijk maar naar de SRR, die roepen al jaren dat het ruiterbewijs verplicht wordt, maar ondertussen is er nog helemaal niks gebeurt, en is de paardensport in Nederland veel diverser geworden dan de hele SRR bij elkaar verzonnen kan krijgen, getuige de achterlijke regels waar je aan moet voldoen om examen af te mogen leggen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 17:36

Sanja weet je heel toevallig hoe dat vrouwtje heete ????

meastro ken ik ja, mega mooie hengst ( kennen is groot woord op foto's gezien )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 17:39

In Duitsland is het hele systeem anders. Het Duitse S (Z) is op lichte tour niveau. Daarna stap je over naar de Prix st George, en ik weet niet of dat met een pony ook nog mag. Bij ons zit die "drempel" er al eerder.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:20

Ik denk dat het Mariska Krowinkel was o i d, die was nl. ook Z2 kampioen van het district West-Zuid van de NBVR.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:25

He dat is leuk een broertje/zusje van mijn haflinger die zo hoog in de dresuur loopt. Haha!
Ik heb namelijk ook een nakomeling van Meastro van de Bosrand.
COOL. Lachen

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:30

Hier mag je wel met ponies FEI starten. Alleen niet internationaal Verward Er loopt hier op de wedstrijden een welsh cob van 1.42m. Een hele mooi Palomino en die loopt lichte tour met een volwassene en M met een kind. Echt een superpony en loopt continue de grote paarden eruit. Kan ook erg goed bewegen Kwijl

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:22

ik denk dat ze toch ergens een grens moeten trekken.
maar het is erg jammer ja ik heb ook wel zoiets van het is misschien wel het proberen waard zo niet moe je gewoon stoppen

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:59

Goh Sonja, jammer dat ik niet ben wezen kijken. Inderdaad achterlijk, als je al zo hoog komt, moet je toch ook verder kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 23:19

Miran, als je die Haf had gezien had ik je kwijlend mee naar huis moeten slepen denk ik. Zoooooo mooi, echt een plaatje. En lopen joh! Supernetjes, constant de oortjes erop, echt Kwijl !

Fitz, die naam klinkt heel bekend, ik denk idd dat dat haar was!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 18:08

Ja dta is echt zonde, en marfiek, waarom zou er een grens moeten zijn, als die pony nou net zo goed (misschien wel beter) loopt dan die andere paarden ?? Verward

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:50

Hebben ze geen "blokijzers" *LOL*
Maar wel erg oneerlijk... Je zou misschien buiten mededinging kunnen rijden, maar ja, daar zijn wedstrijden eigenlijk te duur voor...