Voor het eerst niet meer leuk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Voor het eerst niet meer leuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 23:32

Toen ik kwam stonden er 10 paarden en nog twee op de wei. Een leuk kluppie mensen die te vertrouwen waren. Geen zeikerts, geen mutsen, gewoon gewoon.
Heerlijk.
Maar het wordt steeds groter. Inmiddels staan er 23. Vandaag was ik op stal, waar ik vanwegen mijn verhuis al even niet meer geweest was. De eigenaar heeft een en ander verbouwd zodat er mega veel ruimte is om nieuwe boxen (10) bij te zetten. En vandaag had ik dus voor het eerst het gevoel dat ik hier niet moet zijn. Ik ben daar behoorlijk van geschrokken. Even onderons , als ik even mag mopperen, er zitten me toch een stel Zij zijn groot en ik is klein! Frusty Stoom uit je oren bij. Spullen zijn steeds zoek en overzicht is er niet echt meer. Ik moet dus een slot op mijn kast Boos!
Doordat er meer mensen en dus meer wensen zijn gaat de eigenaar ook langzaam wat meer regeltjes vaststellen. En het is een toffe peer hoor, maar ik weet niet of ik dit masale wel wil.
In mijn hoofd is het al druk genoeg, ik wil daarom klein en rust.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 01:27

Dat is niet echt leuk zeg, ik ben aan drukte gewend op stal. Maar als je dat niet gewend bent en je het niet leuk vind, moet je toch echt gaan kijken of je dit wel wilt. Praat eens met de eigenaar wat hij precies wilt.
En als dat masale echt door gaat, moet je er misschien over na gaan denken of je niet ergens anders wilt gaan staan met je paard(en).
Succes en sterkte

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:10

Kan me heel goed voorstellen dat je op zo'n drukte ineens niet zit te wachten. Een kleinere stal waar iedereen elkaar kent is toch vaak een stuk gezelliger

En net wat je zegt, hoe meer mensen, hoe meer je op je spullen moet letten.... hoop voor je dat je je snel weer lekker voelt op je stal... anders blijven er nog 2 keuzes over....
1. de veranderingen accepteren en jezelf aanpassen.
2. verhuizen.

Succes!!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:16

Ik ken het gevoel wel een beetje ik ging van een stal met 10 paarden naar een stal met 90 paarden. Dat was wel even slikken.
Maar na een aantal maanden was ik daar ook weer helemaal ingeburgerd. En ik vind het persoonlijk veel gezelliger. Maar dat is ieder zijn menig natuurlijk. En anders zou je moeten verhuizen.

succes

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:00

Ik ken dat en heb het ook meegemaakt. Op een gegeven moment moet je voor jezelf toch de keuze gaan maken. Ik sta sinds kort ook op een andere stal met 2 andere pensionklanten waar er gewoon geen meer bij kunnen. Heerlijk rustig Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:11

waar sta je (mag per pB). Heb evt wel een andere plekje voor je rond Den Bosch.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:13

is trouwens wel een grote stal, maar met maar weinig pensionklanten.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:20

Ik stond vroeger ook op kleine stalletjes en eigenlijk is er overal wel wat ik sta nu op een behoorlijke grote en het valt me zker mee met gezeur en het kwijt zijn van spullen iedereen bemoeit met zichzelf en niet met een ander dat vind ik echt heeeeeeeerlijk. Iederen komt voor zijn paard en niet om te mieren

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:41

dat is dan idd heel verschil als je eerst een leuk kleiner groepje had, kan me best voorstellen dat je liever een kleinere stal hebt waar het ook eerder vertrouwt is. en of het zal wennen...misschien wel...?

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:43

Dat is dus het dubbele in ? tijd.
Tja, dan verandert er een hoop. Andere mensen, andere dingen. Maar zeker ook meer, alles meer, dus ook drukte. En dan moet het idd in lijnen, anders gaat het niet goed. Met zovelen moet je regels hebben/maken. Jammer hoor. Maar verder kan hij toch niet meer uitbreiden?
Als je gaat, rustig blijven en de energie aan jezelf besteden. Vaak geef je dan aandacht aan anderen...bespaar je dat een beetje.
Neem It eens mee en rij hier een ritje met mij...

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 01:00

Ik denk dat ik het nog maar even af kijk. Ik ken mijzelf inmiddels een beetje en weet dat ik altijd moeite heb met veranderingen. Zou ik dan toch autistische trekjes hebben. In elk geval heel erg bedankt voor jullie ideeen en steun allemaal, had ik echt even nodig.
Ik ga nu een weekje off-line, verhuizen. ....