Twee eigen pony`s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 22:38

Ik ben ontzettend blij met mijn twee pony`s: Pjelk en Beau maar vind het ook veel werk. Ik merk dat ik, als ik beide op een dag rijdt dat mijn aandacht niet heel erg bij de pony is waarmee ik bezig ben. Ik weet niet zo goed hoe ik het uitleggen moet maar ikheb het idee dat ik toen ik alleen beau nog had ik intensiever met hem bezig was dan ik nu met mijn beide pony`s ben. Minder geknuffel, minder lang poetsen en snel het zadel erop en rijden maar want de ander moet ook nog. Beide krijgen genoeg beweging maar ik moet proberen het met beide wat gezelliger te hebben. Niet snel snel snel willen maar mijn aandacht en liefde houden met de pony waarmee ik bezig ben. ik hoop dat het dan met beide pony`s net zo leuk kan worden als ik het vaak met beau had. Hoe doen jullie, eigenaren van twee of meer paarden/pony`s dat eigenlijk?


Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 22:46

Hoi,
Ik heb 3 pony's dat is ook zwaar, maar de 1 staat dus te koop (liever niet) misschien gaat hij nu niet weg, want een vriendin van mij rijd er nu op. Ik heb dan nog 2 pony's de 1 de Haflinger gaat voor die knuffel ik poets ik goed en zadel op daarna rij ik mijn shetje of alleen poetsen. Maar mijn hafje gaat voor, want mijn shetje is eigenlijk een beetje te klein voor mij. Ook al is mijn shetje er eerder mijn shetje rij ik meestal wat korter ook.


lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 16:23

ik heb een ijgen pony .
en rij nog een drie ponys van andere mensen.
eerste pony is juravel die rij ik bij stal nieuwmoed in
vorden ik ga daar twee keer per week heen om te helpen en te rijden en zomers staan er wel heel veel ponys waarop ik en laura moeten rijden.

de tweede pony is zoe' hij is van een klein meisje die hem niet goed aan kan .

de derde moet ik binnen kort in gaan rijden
die staat gelukig flak bij zoe'maar daar moet ik wel een a' twwe keer per week heen

cathy

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 17:06

Inderdaad, heel herkenbaar! Ik heb er ook twee en dat ging niet lekker meer. Daarom heb ik sinds kort een verzorgstertje voor mijn oude pony, waar ikzelf niet actief meer mee was.
Want ik zit ook nog op school (examenjaar!) en werk ook nog.

Moeilijk om 1 pony af te staan, maar ik weet nu dat ik er heel goed aan heb gedaan.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 14:12

Nikita heb ik helemaal voor mezelf en daar ben ik elke dag iig 2 uur mee bezig.

Ra heb ik met twee anderen en dat scheelt toch wel een heleboel hoor. We hebben een schema gemaakt waardoor ze er iig 2 keer per dag uitkomt, maar bv. op maandag (dan ben ik extra moe zo na het weekend) doe ik alleen Nikita en op woensdag doe ik Ra en dan heeft Nikit rustdag (poetsen en wandelen). In het weekend doe ik ze allebei, maar het scheelt dat ik dan Ra op zaterdag longeer wanneer Nikit in de wei staat en zondag's neem ik alle tijd om ze beiden uitgebreid te doen. De andere dagen is het mijn beurt om Ra in de molen te zetten (niet zo intensief) en werken de anderen ermee, maar het is wel heel zwaar en ik moet er niet aan denken om ze alletwee alleen te doen!

_________________
Het is niet het paard wat vastzit, maar de ruiter die niet loslaat..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nikit op 2001-11-12 13:13 ]</font>

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 14:56

Yep, ik ken het. Ik heb zelf 2 paarden en een pony. Ik werk overdag en moet 's avonds nog 3 paarden doen, dat valt niet altijd mee. Ik houd vrij weinig tijd over voor mezelf maar dat is mijn keuze geweest. Ik zal er geen weg doen in ieder geval. Ik geef mezelf elke maandag vrij en zet dan de paarden lekker in de wei of ik ga een stukje met ze wandelen aan de hand ofzo en ik ga dan zelf binnen wat rommelen of TV kijken. De andere dagen rijd ik de paarden om en om. Alleen de ruin die rijd ik elke dag behalve maandag en dinsdag. Op de dagen dat ik de ene rijd longeer ik de andere, zo zijn ze toch iedere dag gevarieerd aan het werk. Natuurlijk is het met het donkere weer vaak geen pretje om nog iets te doen als je thuiskomt na een werkdag maar ik weet de moed toch wel altijd op te brengen. Haha!
En ik heb ze thuis staan, dus zelf de stallen doen komt er ook nog bij. Maar ik doe het elke dag weer met plezier, het is een levensstijl geworden waar ik niet meer zonder kan. Ik kan me er iets bij voorstellen dat je om die reden een paard verkoopt, het is maar net waar je je prioriteiten stelt. De paarden zijn bij mij een hoge prioriteit dus kost het me ook weinig moeite om het op te brengen en daar bedoel ik ook mee financieel.
Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tienus63 en 170 bezoekers