Met je neus op de feiten worden gedrukt....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Met je neus op de feiten worden gedrukt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 17:02

Hebben jullie dat ook wel eens nodig dat je met je neus op de feiten moet worden gedrukt over dat je toch eigenlijk wel een leuk paard hebt en dat je voor jou geen beter kunt hebben?

Ik heb een slechte periode gehad waarbij ik zeker wist dat ik mijn paard wilde verkopen, dat hij het niet voor me was enz enz..... Irritatie naar zijn gedrag, irritatie met rijden zodat het helmaal niet meer ging....

Maar nu, het gaat gewoon super ik irriteer me absoluut niet meer aan hem en het rijden gaat echt goed. Hij laat me inzien dat ik geen beter kan hebben en dat we er echt wel een keertje komen! Ik krijg weer een kick en heb zoiets van zow hier komen wij weer aan. Ik kan weer lachen als ie over enthousiast wordt. Hij lijkt er ook weer lol in te hebben!

Heb me vaak afgevraagd of ik de enige ben met van die super dips.... en dan gaat het niet zozeer meteen slecht met rijden (het gevolg is dat natuurlijk wel).


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:04

iedereen heeft van die dips hoor. Ik had woody een aanyal maanden geleden ook bijn verkocht.
Maar gelukkig gaat het nu weer lekker. Ga zo door

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:12

Yep alleen was ik te laat, voor ik het door had was ik mn paard al kwijt. Maar het is wel goed je leert er alleen maar van Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:00

O dat heb ik ook wel eens hoor. Dan gaat het gewoon een paar weken of maanden tien keer bagger en dan heb ik zoiets van tja, waar doe ik het nog voor. Als het dan weer een keer goed gaat, dan verdwijnt dat klotegevoel vaak snel Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:10

Ik heb het ook maar al te vaak dat ik mijn tuiger vervloek als ze geen enkele poging meer wil doen met me mee te werken als ik een poging doe tot dressuren. Maar uiteindelijk is zij the one.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:18

Dit soort dingen realiseer ik me meestal als ze geblesseerd is (ook nu weer Scheve mond ).
En als ik dan video's terug zie ook van vroeger dan vind ik het zo zonde dat we nooit de kans zullen hebben om verder met haar te komen. Niet alleen sportgericht, maar helemaal moeten we een stapje terug gaan doen.

Natuurlijk kunnen we haar wel verkopen en/of andere paarden gaan uitbrengen. Maar (dit geldt dan even voor mij persoonlijk, niet voor mijn zus) Magic is het paard waar ik mee verder wil. Ik heb nog nooit een paard gehad waar het zo goed mee klikte en die zo graag voor en met mij wilde werken.

Dipjes zoals jij ze beschrijft hebben we natuurlijk wel eens gehad, maar meestal als ze niet geblesseerd is dan wil ze werken ook Haha!


femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:52

tja.. ik geloof toch echt dat iedereen dat heeft hoor! Ik ook natuurlijk... dan zou ik heeeel graag een rustig buitenritje willen maken en dan wil zij alleen maar heel idioot doen en heel hard rennen... Of dat je wilt dressuren en zij houdt haar hoofd de hele tijd in de lucht.. en dan gaat ze op je tenen staan..schuurt ze haar hoofdstel aan gort.. etc.

een dag, een week en soms weken later heb ik weer zoiets van: JA!!!
Ook al duurt je dip heel lang ( of juist, gelukkig, heel kort) er komt toch wel weer een einde aan! Dus niet verkopen hoor!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:07

Ja, ik heb vaak van die dips gehad. Maar ik zie ook steeds weer in dat ik mn pony echt niet kwijt wil. We rijden dan nog niet, maar in de omgang ging het soms erg rot. Maar toch steeds komt het weer goed, ik wil haar niet kwijt, en ze gaat gewoon niet weg. Ik denk dat die dips wel goed zijn om je daarna weer in te laten zien dat het leuk is. Als het nooit fout gaat zie je nooit meer wanneer het goed gaat!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:06

IK heb er nog nooit over gedacht om Par te verkopen, en heb toch ook wel flinke dips eigenlijk.

Wel vaak geneog gedacht dat ik er misschien beter door iemand met heel veel ervaring kan laten rijden.
Naar mijn idee rijdt ik nooit goed genoeg voor haar Bloos!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:14

Vooral dat laatste kan ik goed in komen... Ik denk dat ook altijd! Slecht he..Beetje zelfvertrouwen kan helemaal geen kwaad maar dat heb je niet zomaar!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:15

femskie schreef:
Vooral dat laatste kan ik goed in komen... Ik denk dat ook altijd! Slecht he..Beetje zelfvertrouwen kan helemaal geen kwaad maar dat heb je niet zomaar!!


Gewoon ook een teken dat je het beste voor je paard wilt joh Knipoog


en idd beetje meer zelfvertrouwen kan geen kwaad Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:43

Hier zit ook iemand met een megadip afgelopen jaar. Ik heb diverse malen op het punt gestaan om Fitz te verkopen. Toen ik echt zo ver was, hield de staleigenaar mij tegen door een goed gesprek. Super van hem, ik ben hem hier nog dankbaar voor.

En nu kan ik weer iedere dag genieten van het rijden, het omgaan met mijn paard en het fantastische karakter Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:15

Fitz, dat sprak al uit je berichtjes, maar dit echt super om te lezen!
Orionneke, ja hoor. Ik heb met Raimaer het eerste jaar absoluut geen band gehad (klikte niet met rijden, niet in de omgang), en nou is zij het paard dat ik als eerste rijd omdat we samen zo makkelijk rond sturen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charaz, GoogleAdsense, Jintexx, Maanon_, Mark0919, Mette, Ptl4ever en 44 bezoekers