Box+weiland !! = Happy!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 16:11

Yesss, ik heb nu dan eindelijk een stal gevonden!
Gezellig op een boerderij met nog 4 andere paardjes.
Lekkere buitenbox, met in de zomer een gigagroot weiland voor dag en nacht, alleen de buitenbak moet nog gemaakt worden!
De boer zei dat hij dit jaar nog af kwam, dus dan heb ik waarschijnlijk dit jaar al een paard!!
Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling
Ik helemaal blij!!!!
De palen staan al in de grond, en het word waarschijnlijk een bak, van afmeting 10x30m .
Is dit genoeg???????!!!!!!!
Nu nog een paard, al weet je iets, stuur me een PB'tje, en 't paard mag maximaal F3000,- kosten.
Nou,doeggggg!!!

*Happy Claudia*



Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 16:13

Oja, over Sandor:
Ik zou hem dus waarschijnlijk kopen, alleen wat ik niet wist; is dat hij dus een arabiertje is.
En daar heb ik het niet zo op.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Sandor zo'n karaktertje heeft, maar na overleg met ouders+zus ,heben we toch besloten het niet te doen.

Dus als JIJ iets weet, stuur me een PB!
Thanks!!

ikke

Berichten: 37476
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 16:21

Een bak van 10x30? dat is geen bak, dat is een losgooikraaltje. Een bak meet 20x40, en die maat heb je nodig. Je kunt niet rijden in zo'n overmaatse box, dan kun je net zo goed je paard meteen naar de slacht brengen. Je houdt geen pezen over op die manier.
Trouwens, waar blijft je paard in de winter? Denk erom dat 23 uur per dag op stal en een uurtje werk per dag aan de krappe kant is.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:17

Ik ben het helemaal met Ikke eens...ook in de winter moet je paardje toch even naar buiten kunnen en 10x30 is veel te klein om lekker in te kunnen rijden. Enne...even een vraagje uit persoonlijke nieuwsgierigheid; wat is het dat maakt dat je het niet zo op hebt met arabiertjes??? Ik was namelijk ook ooit bevooroordeeld maar ik heb dus toch als echte beginner een arabier gekocht en ik ben zo ongeloof blij dat ik dat gedaan heb!!! Die vooroordelen heb ik meteen overboord gegooid, ik vind arabieren juist hele prettige rijpaardjes die dus bij lange na niet zo neurotisch en hittepetitterig zijn als zo veel mensen maar denken...ik ben reuze blij met mijn arabier Party!! (al dacht ik dan dat ik als ik ooit een paard zou kopen het een paint horse ruin zou worden...hahaha, ik zou mijn merrie nog voor geen hele kudde paints inruilen hoor. Knipoog en met arabiertjes kan je ook heel fijn western rijden.) Maar goed, ik ben dus even nieuwsgierig wat jouw reden is...

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 18:19

Nou, moet ik dan de hele dag met dat paard bezig zijn?
Ik denk niet iedereen hier die een eigen paard heeft, lang met zn paard bezig is.(de hele dag..)
Hij zal heus wel es los gegooid worden hoor.
En hoe kom je erbij dat de pezen helemaal kapot gaan?Ik ken zoveel paarden die in zo'n bak rijden ,en nog prima lopen.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 18:22

Citaat:
Op 2001-11-11 17:17, schreef vikki:
Ik ben het helemaal met Ikke eens...ook in de winter moet je paardje toch even naar buiten kunnen en 10x30 is veel te klein om lekker in te kunnen rijden. Enne...even een vraagje uit persoonlijke nieuwsgierigheid; wat is het dat maakt dat je het niet zo op hebt met arabiertjes??? Ik was namelijk ook ooit bevooroordeeld maar ik heb dus toch als echte beginner een arabier gekocht en ik ben zo ongeloof blij dat ik dat gedaan heb!!! Die vooroordelen heb ik meteen overboord gegooid, ik vind arabieren juist hele prettige rijpaardjes die dus bij lange na niet zo neurotisch en hittepetitterig zijn als zo veel mensen maar denken...ik ben reuze blij met mijn arabier Party!! (al dacht ik dan dat ik als ik ooit een paard zou kopen het een paint horse ruin zou worden...hahaha, ik zou mijn merrie nog voor geen hele kudde paints inruilen hoor. Knipoog en met arabiertjes kan je ook heel fijn western rijden.) Maar goed, ik ben dus even nieuwsgierig wat jouw reden is...


Nou, mijn ervaringen zijn slecht bij arabieren.
En zelf past een arabier totaal niet bij mij, en ik hou zelf wat meer van een degelijk paard, het hoeft geen ras te zijn ofzo, maar niet zo smalletjes.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:30

Ik snap het!!! Party!! Ik was alleen nieuwsgierig omdat ik ooit dus precies hetzelfde dacht en dus toch een arabiertje heb gekocht Haha! ik zoou geen arabier kopen en geen merrie...en wat heb ik...een arabiermerrie Knipoog Maar ik weet niet wat je wil gaan doen, maar 10x30 vind ik persoonlijk te klein om jonge paarden in te rijden en je kan er ook niet fatsoenlijk in leren changeren Verdrietig Ik heb ooit ook in een 15x30 bak gelesd, maar ik ben nu toch echt gewend aan die 20x40 bak...en als je paardje los kan is dat wel prettig! Maar dat kan dus. Party!! Kan je er ook lekker een klein beetje buiten rijden? Dat is wel zo leuk...daar moet ik nu toch wel een stukje voor in de trailer als ik echt lekker buiten wil rijden...

Margreet

Berichten: 18323
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:34

30 m lengte gaat nog, maar 10 m is echt te smal!
Een volte met een diameter van 10 m is best klein hoor!

Nulla tenaci invia est via

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 18:50

Ja,ik weet het ook niet precies, of het nou wel zo groot is.
Verder is er anders geen andere stal of land waar ik terecht kan, dus dit is mijn enige hoop.
Verder kan ik redelijk naar buiten,moet wel een stukje langs een drukke weg, maar dan kan ik er event. nog naast lopen op dat stuk.
De palen staan al ingeslagen op het gebied waar de bak komt, dus waarschijnlijk kan hij niet breder worden gemaakt. Verdrietig
Hebben jullie misschien nog een ander idee?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:58

Tsja, dat is jammer als je verder niks in de buurt hebt...ik zit ook een 75 minuten in de bus (enkele reis!) om bij mijn paard te komen! Arghhh...nou ja, ik ga gewoon een huis zoeken in de buurt van mijn paard Haha! Misschien zou je het eens kunnen vragen aan die boer, of die breedte al vast ligt...want als er alleen nog maar palen in geslagen zijn is er wellicht nog wat mee te doen. En ach, als je een paard koopt dat niet helemaal groen is en al verkeersmak kan je iig lekker naar buiten. Haha! In die 15x30 bak reed ik bijna alleen op de hoefslag en met zijn 2-en rijden moest je echt goed rekening met elkaar rijden, 3 was bijna niet te doen. Frusty Het is idd voornamelijk die breedte die die bak te klein maakt, hoewel de lengte bepaalde oefeningen dus ook moeilijk maakt. Toen ik moest leren changeren had ik echt die grote bak nodig omdat ik de tijd nodig had om mezelf en mijn paard voor te bereiden, maar wellicht is er een rijvereniging/manege oid in de buurt waar je af en toe naar toe zou kunnen met iemand...??? Maar ja, dan moet je waarschijnlijk weer over vervoer beschikken, is ook nog lastig misschien.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:33

hmm de bak siw el wat klein maar het kan heus wel, jullie reageren een beetje TE, je dnekt tog enit dat ze een parcours van 10 hindernissen in die bak gaat springen en als een gek gaat crossen.
Jeetje wees blij voor haar, en er zijn ook genoeg stallen zonder bak!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:55

Een bak waar je in kunt draven en galopern met gewone pony moet toch zo'n 15 bij 30 zijn, anders zit je steeds op een volte halve baan. In zo'n klein bakje kun je wel een beetje stappen en draven en een betje longeren, maar echt traien wordt moeilijk. Verder klinkt het heel leuk!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 21:18

Ja, bedankt iedereen!!
Misschien valt de bak wel iets groter, hoop ik, of misschien kunnen we de palen wel iets verzetten ofzo.
Ik ben in iedergeval blij dat ik wat gevonden heb Knipoog

Nu wou ik nog iets vragen; denken jullie dat ik te groot ben voor een e-pony rond de 1.55m en 1.60m?
Ik weeg zelf ong. 50kg, en mn zus 60kg.
Graag advies Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:19

Daar ben je absoluut niet te klein voor hoor!!! Mijn puk is 1,51 en haar vorige eigenaar was een man van 90 kg en ze heeft nog nooit last van haar rug oid gehad hoor! En ik ben zelf ook nog iets zwaarder dan je zus, kan dus heel best!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:24

PS: Anna Jelly...Quarterlover vroeg zelf om onze mening over het formaat van de bak, daarom heb ik die gegeven en ik heb er ook bij uitgelegd om welke redenen ik een bak van dat formaat te klein zou vinden. Ik dacht niet dat ze een springparcour van 10 hindernissen in de bak wou plaatsen hoor... Haha! Maar ik vind het voor bepaalde oefeningen en voor jonge paarden echt te klein, maar verder klinkt het als een hele leuke plek en als quarterlover een wat ouder beleerd paard koopt waar ze ook lekker mee naar buiten kan zou ik ook niet twijfelen als ik haar was, maar ze moet zich wel beseffen dat je in dat formaat bak lang niet alles kan doen en aangezien ik niet weet wat ze voor verwachtingen heeft en wat ze wil wou ik mijn mening even vermelden. Haha! Bedoelde er echt niks l*lligs mee, ik hoop dat ze gauw een leuk paardje vindt en dat ze er maar veel plezier (mee) mag beleven hoor!!! Party!!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-01 17:07

Thank you Vikki!
Bedankt hoor.

Ik heb waarschijnlijk een erg leuk paardje gevonden(yes),hieronder beetje info;
ruin,9 jaar,l1 dressuur,zwart met klein snebje, en erg lief.(word gereden door meisje van 14)
Zijn enigste nadeel is, dat hij luchtzuigt.
Is dit een probleem, en krijgt hij hier over een paar jaar steeds meer last mee?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:13

Mischien zit je er niet op te wachten hoor, maar Sandor is absoluut niet smalletjes, maar juist supercompact, verre van smal.
Mooie gespierde billen etc.
Hij heeft een mooie bouw vind ik, en sowiso een mooi hoofd, niet zon knik...
Hij is namelijk ook niet 100% arabier, kijk maar eens naar zijn vader De Saint, die is ook absoluut niet smal.
Sandor lijkt veel op zijn vader. Schijnheilig

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:16

Citaat:
Op 2001-11-11 17:22, schreef QuarterLover:
Nou, mijn ervaringen zijn slecht bij arabieren.
En zelf past een arabier totaal niet bij mij, en ik hou zelf wat meer van een degelijk paard, het hoeft geen ras te zijn ofzo, maar niet zo smalletjes.


Hmm,, interessante meningen over Arabieren en zo. Volgens mij zijn Arabieren fantastische paarden om oorlogen mee uit te voeren, dus Western moet ook wel kunnen lukken. Het grote probleem zit hem in het verschil van omstandigheden:

1) De gemiddelde Nederlander is groter en zwaarder dan de gemiddelde Arabier.

2) Een Arabier is een woestijnpaard en Nederland is nou niet bepaald een woestijn.

Daarnaast weet ik het natuurlijk niet precies, maar ik zou denken dat de huidige Arabieren niet geheel meer volgens de oude maatstaf gefokt worden (= hardheid en bruikbaarheid voor de oorlog).

Tijdens de kruistochten waren de Arabische paarden een van de grote voordelen van de Mohammedanen tegenover die Europese ridders met zwaar harnas en trekpaarden.

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:22

Ik ben bij Sandor wezen kijken en er op gereden ,hij lijkt absoluut niet op een arabier ,niet qua uiterlijk en niet qau karakter ,het is echt een heel lief leuk paardje.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-01 17:23

Citaat:
Op 2001-11-13 16:13, schreef Anneke:
Mischien zit je er niet op te wachten hoor, maar Sandor is absoluut niet smalletjes, maar juist supercompact, verre van smal.
Mooie gespierde billen etc.
Hij heeft een mooie bouw vind ik, en sowiso een mooi hoofd, niet zon knik...
Hij is namelijk ook niet 100% arabier, kijk maar eens naar zijn vader De Saint, die is ook absoluut niet smal.
Sandor lijkt veel op zijn vader. Schijnheilig



Ja,ik wou echt dat ik hem kon kopen, maar........
Mn ouders zeiden echt zo; Huh,een Arabier??Nee, das niks voor jullie.Hun lijken het echt van die opgefokte beestjes.
Maarja, zij zijn het die de stalhuur moeten betalen, en ook een beetje het paard bepalen.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-01 17:24

Citaat:
Op 2001-11-13 16:22, schreef olga:
Ik ben bij Sandor wezen kijken en er op gereden ,hij lijkt absoluut niet op een arabier ,niet qua uiterlijk en niet qau karakter ,het is echt een heel lief leuk paardje.


Dat is fijn om te horen!!
Misschien kan ik dan toch nog wat overhalen Haha! Haha! Haha!

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:25

je zou wel met je ouders kunnen gaan kijken ,dan zien ze dat het een leuk paardje is .

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-01 17:33

Jaa, ik zal het er vanavond ff over heben.
Het liefst wil ik Sandor natuurlijk Haha!
I will try

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-01 19:36

Citaat:
Op 2001-11-13 16:07, schreef QuarterLover:
Thank you Vikki!
Bedankt hoor.

Ik heb waarschijnlijk een erg leuk paardje gevonden(yes),hieronder beetje info;
ruin,9 jaar,l1 dressuur,zwart met klein snebje, en erg lief.(word gereden door meisje van 14)
Zijn enigste nadeel is, dat hij luchtzuigt.
Is dit een probleem, en krijgt hij hier over een paar jaar steeds meer last mee?


<b>Toch zou ik hier nog graag reacties op willen hebben.Alvast bedankt.</b>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 19:39

Robin zuigt ook lucht, maar een héél klein beetje en die band helpt errug goed.. maar da's bij elke pony verschillend.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Gigi1978, Jet, nick_en_ik, Niwla en 11 bezoekers