rijden in de winter+kar verven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23382
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 22:18

Mennen jullie in de winter ook en hoe vaak? Ik heb vandaag ff gemend (3 kwartier) en ik had het gevoel dat mijn vingers eraf vielen.
We willen haar wel laten beslaan maar als we maar heel weinig rijden is het eigenlijk niet nodig.
Ik heb ook een zelfgemaakte kar, ik wil hem binnenkortmaar weer gaan verven, doen jullie dat ook en hoe vaak??

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 00:13

Wij hebben onze kar vorig voorjaar gekocht en toen helemaal opgeknapt (nieuw hout en helemaal geverft). Voorlopig kan het nog wel even. Deze winter staat ie onder dak dus da's helemaal prima.

Ik denk dat 's winters rijden voor de echte die-hards is. Met een deken over je benen en goede handschoenen aan kun je nog een beetje warm blijven (vooral als je af en toe van menner kunt wisselen (teugels overgeven).

Als je met je man/vriend rijdt natuurlijk wel de kans om lekker dicht tegen hem aan te kruipen!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23382
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 15:14

Ik zou graag samen met mijn vriend rijden maardat ziet er helemaal zielig uit 2 volwassenen en een shet, ze kan het makkelijk daar niet van.
Daarom willen we in de toekomst ook naar een tweespan dan lijkt het wat meer (is het ook) maar eerst maar even een geschikt paardje of een geschikte hengst vinden.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 16:03

Paardje blijft idd wel warm, maar de menner....brrrr
Jurga rijden we 's winters wel door voor de kar, maar de zin om te gaan zakt toch echt af als je in de vrieskou het bos in moet. Haha! En omdat mijn vader de enige is die ment...zal hij ook moeten blijven rijden. ik kan het wel iets, maar dat si meer provisorisch dan dat ik het goed doe haha. Mijn tijd komt nog wel. Dus Jurga wordt echt 's winters net gereden wanneer het uitkomt en wanneer we zin hebben.... Party!! Eens in de paar weken dus. Ze blijft wel onder het zadel natuurlijk. Dit jaar gaan we toch langzaam afbouwen, aangezien Jurga drachtig is. Maar de wedstrijden gaan gewoon door. Dus we moeten wel een beetje ritme houden nu, anders kunnen we de wisselbeker niet verdedigen!!!! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 16:06

Ik denk dat wij ook wel gewoon gaan rijden in de winter, maar wij gaan toch niet zo lang, want dat kunnen Os en Fox nog helemaal niet aan. En ons karretje wordt helemaal omgebouwd, dus dan kunnen we zowieso niet mennen. Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 16:52

*LOL* Ik ben zo'n die-hard denk ik!
Ik rijd niet zo veel als met mooi, warm weer, maar ik ga er toch regelmatig erop uit in de winter. Thermobroek aan, thermojasje erbij, dikke sjaal... Gaat prima.
Ik kan alleen niet zo goed mennen met handschoenen, maar ik warm om de beurt 1 hand in mijn jaszak. Ik heb ook niet zo veel last van kouden handen trouwens.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 16:55

Ik ben zeker van plan om deze winter gewoon door te blijven rijden als dat kan...
Omdat ik altijd op de weg moet ligt het er sowieso ook heel erg aan of het glad wordt en hoe het weer verder is...
Kou vind ik niet erg, maar regen wel, maar ja, als ik Mika in conditie wil houden zal ik toch wel moeten.
Het rijden wil ik toch wel volhouden tot het echt niet meer gaat vanwege het feit dat ze drachtig is, maar tot die tijd gaan we gewoon door.....Al hangen de ijspegels aan de kar.... *LOL* *LOL*

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:18

Heb ik even geluk dat ik de winter ga gebruiken om noeschka te beleren Haha! Veel er achter lopen, daar blijf je zelf nog een beetje warm bij.


Normaal gesproken rijd ik trouwens de hele winter door hoor. Als het erg koud is, loop ik gewoon een stukje mee naast de kar. Goed voor doorbloeding en conditie *LOL*

Voor mijn vroegere shetje had ik trouwens een arreslee, dus dat was echt hopen op veel sneeuw, dan gingen we met de slee door het bos heen.
enige nadeel was om er naar toe te gaan met de fiets, dat was letterlijk, vallen opstaan en weer doorgaan.
Maar goed, als ik daar nu op terugkijk, hebben we toch altijd veel lol gehad in de winter met het rijden.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:52

Jaaaaah!!!! SNEEUWWWW!!!!!
Ik hoop op veel sneeuw, zonder al te veel ijs.
Wij hebben namelijk ook een arreslee, met bellentuig en al.
Jammergenoeg strooien ze altijd zo snel op de meeste wegen... Scheve mond\


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers