Open wondjes bij achterbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Open wondjes bij achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 20:54

Hey allemaal,

M'n zusje haar pony heeft bij de achterbenen tussen de sprong en de hak aan de buitenkant open wondjes zitten.. Er zitten ook wat korstjes om heen, en Gisela wil niet dat we er aan komen..
Met veel moeite krijgen we er wat acederm op. Eerst deden we met spuitbus, maar dat vind ze eng en nu doen we het met zalf.
Dit doen we al een paar dagen, en spoelen het elke dag met water, maar het gaat maar niet over.

Weet iemand wat het kan zijn? Help ons dan A.U.B...

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 21:46

:-O niemand?

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:28

Mischien heeft ze tijdens een gekke bok haar achterbenen aan getikt ??? of zich gestoten...
Het zou ook nog mok kunnen zijn als het lager was....maar ik zou het echt niet weten

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 17:16

mandy_b_s schreef:
Mischien heeft ze tijdens een gekke bok haar achterbenen aan getikt ??? of zich gestoten...
Het zou ook nog mok kunnen zijn als het lager was....maar ik zou het echt niet weten


Ze staat in een box, en andere paarden kunnen er niet bij komen. We hebben het vandaag weer goed schoon gemaakt en acederm er op gedaan.

Kan het misschien ook komen doordat ze op de stenen staat als ze het stro wat wegt schraapt? Verward

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:25

is het geen mok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:21

Misschien gewoon een wondje...doe je er toch wondzalf/spray op? En anders uierzalf...

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 22:53

Ryanne schreef:
Misschien gewoon een wondje...doe je er toch wondzalf/spray op? En anders uierzalf...


dat zou kunnen

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:55

Gebruik geen ACEDERM!!! Dit sluit de wond af!! Schoonmaken met Betadine en verder niets aan doen, als het dicht is, lekker insmeren met uiercreme of -zalf, dat verzacht! Ik vraag me ook af of het toch geen mok is. Als het lang aanhoudt of uitbreidt zou ik even de dierenarts bellen...