Regen en rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Regen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 18:59

Wie rijdt er met de regen en hoe kleden jullie je dan?

Wie heeft er ervaring met regenrijbroeken?


capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:02

ik ga gewoon rijden. heb een x met regenbroek gereden, maar na een tijdje word dat ook nat. ik rijd wel alleen als de grond niet nat is zeg maar. *LOL*

emorlove
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: omg. breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:03

ik rijd in de regen ik rij gewoon met mijn gewone rijbroek hoor

Haha! love my horsiejjj (L)

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:04

In principe ben ik niet zo voorstander om te rijden met regen. Helemaal niet als het al regent voordat ik op het paard zit (ben ik al een tijdje aan het rijden dan heb ik het vaak niet eens in de gaten Tong uitsteken).
Maar omdat mijn paardje de laatste weken aan het puberen is MOET ze dus ook met elk weertype aan het werk in de buitenbak Extreme duivel
Me er speciaal op kleden doe ik niet. Gewoon mijn rijbroek en mijn min of meer waterdichte paardenjas aan.

Zaza

Berichten: 37
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:11

ik rij het liefs niet met regen Haha! maar als ik al aan het rijden ben ga ik wel gewoon door. m'n rijbroek droogt ook best snel op dus


La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:12

Meestal rijd ik dan in de binnenbak *LOL* Schijnheilig
Maar als daar les is en ik moet rijden dan krijgt ze haar waterdichte uitrijdeken op en ga ik gewoon rijden. Ik trek zelf niks bijzonders er voor aan.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:22

Ik laat Rena heel makkelijk staan als het vies weer is ,
ze krijgt haar beweging toch wel in de wei dus van haar hoeft het niet Haha!
Bovendien is het tegenwoordig een ontzettend zwijntje en zit ze stijf onder de modder , als ze in de verte in de wei staan in er geen palomino te bekennen en moet ik maar raden welke van mij is Knipoog

Heb gisteren in een strijdlustige bui toch maar gepoogd de natte modder eraf te borstelen (alleen ruim onder en rond de plek van het zadel Bloos! ) en ben toch gaan rijden. Ideaal is het niet , maar een lekkere strandrit gemaakt en nog het geluk dat het weertje zalig was voor deze tijd van het jaar ! OK dan!

Ik ging ervanuit dat we een flinke bui op onze kop zouden krijgen ,
dus dat was helemaal niet verkeerd ! Lachen

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:23

Ik heb lekker een binnenbak. dus nergens last van.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:51

vandaag regende het niet zo heel hard dus heb ik een half uurtje gereden. mn paard heb ik een waterdichte uitrijdeken op gedaan en ik had zelf een gewone jas, rijbroek + thermoboots aan, geen speciale regenkleding dus. als het echt te hard regent ga ik niet rijden...

Gamble

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:37

Siki staat altijd buiten, dus als het heeft geregend dan is ze zeiknat en omdat ze erg snel zweet rijdt ik haar niet als het de hele dag regent!
Als het te doen is heb ik vooral iets op mijn hoofd (een nat hoofd is zoooo koud) en soms regenkleding. Maar ik zou eigenlijk een regenjas met zo'n rits moeten kopen die ook van beneden omhoog kan, want ik blijf achter het zadel steken! niet handig dus.

Faber quisque fortunae suae

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:08

Rijden in de regen? Net als dat het droog is alleen mijn jas tot aan mijn neus dicht. Tegen het einde lekker uit laten draven, niet te lang stappen en dan hop op stal onder een zweetdeken! Zelf snel mesten daarna en dan naar huis onder een warme douche of in een warm bad!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:45

Gewoon met rijbroek en trui of jas, heb het toch wel lekker warm als ik bezig ben dus dik hoef ik me niet aan te kleden en regenkleding vindt ik zweterig en niet prettig zitten tijdens het rijden.

Kleedt me dan wel een keer extra om.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:11

Lange chaps om mn broek droog te houden, regenjas aan en gaan met die banaan.......euh paard. Knipoog

Oja, als het heel hard giet, dan maar niet.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:09

Als het gewoon regent trek ik een waterdichte rij-jas aan en gewoon lekker rijden. Wel altijd een pet op, want die druppels heel de tijd inje smoel is ook niks... Haha!
En als het hard plenst dan trek ik onder de water-dichte jas een gewone regenbroek aan (met van die elastische bandjes onder de voeten tegen het omhoog kruipen). Ideaal is het niet, maar helemaal zeiknat worden en verkleumen is ook niks.
We hebben gelukkig een mogelijkheid om 400 meter verderop in een binnenbak te rijden. Maar dan zou ik er met regenbroek heengaan, dan kan ik daar in elk geval nog droog rijden. Maar eigenlijk rijden we altijd gewoon buiten, wat voor weertype dan ook...

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 07:27

mijn paard staat buiten overdag, dus als het regent kan ik niet eens rijden.
ik heb er ook een enorme hekel aan, ik ben de dag erop gegarandeerd verkouden (ben nogal een watje namelijk)

baukje
Berichten: 167
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: sint pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 08:47

missy staat buiten en als het de hele dag regent rijden we niet
bij af en toe een bui rijden we gewoon en hopen een 'droge' bui te treffen, wat dus meestal niet lukt.ik heb dan een waterdichte rijjas aan.
na het rijden gaat missy met zweetdeken en regen deken op naar het land kan ze droog worden.

joy is the best

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 08:56

Ik heb vorig jaar een lange waxjas gekocht. Nou, ik had hem vijf jaar eerder moeten kopen. Een ideaal ding. Laat geen druppel water door en ook je benen blijven droog. Voor mijn paard heb ik een waterdichte uitrijdeken.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 08:59

Wij rijden ook in de regen!! Er is alleen een buitenbak en bos dus als je rijden wilt, moet dat buiten. Ik vind persoonlijk regenbroeken ed niet fijn zitten. Ik heb een waterdichte jas aan en een cap op, dat is voor mij voldoende(alleen een stukje bovenbeen en knie wordt nat). Als ik in de bak wil gaan rijden, probeer ik dat wel tussen de buien door te doen want in de bak rijden als het ontzettend regent, vind ik geen pretje!!(dan ga ik nog liever longeren , ja dan wordt ik ook nat maar vind dat minder erg!! Haha! ).
Het liefst ga ik naar het bos *LOL* als het regent, op één of andere manier maakt me die regen dan niet uit of is zelfs best prettig, omdat het dan lekker rustig is in het bos. En soms is de bak ook te nat om in te rijden dan gaan we glijdend door de bocht en dat vind ik niet verantwoord, buiten lekker rechtdoor en door mul zand is dan "ideaal".
En dan na het rijden lekker opwarmen in ons "keukentje" iets warms te drinken en dan als je thuis bent meteen een warme douche, dan kun je er weer tegenaan........

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:53

IK hoor bij het verwende deel van bokt, wat dan gewoon in de binnenbak gaat rijden. Echt ideaal... Nergens last van dus...


lena1992

Berichten: 199
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:02

Ik rijd ook gewoon in de regen.
Ik trek gewoon trui en paardrijbroek aan.
Daarover een dikke (winter)jas en dan soms nog een waterdicht jasje overheen Knipoog

Rip Marieke.
01-04-1985 / 23-08-2007

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:50

Bij mijn vorige stal hadden we ook alleen een buitenbak en dan stapte ik gewoon vrolijk op mijn paard hoor in de regen, dan maar nat.
Het enigste nadeel is dat de bak ook gelijk zo glad werd, grrrr.
Ik reed meestal gewoon met mijn rijbroek, danmaar nat, en soms deed ik een thermobroek aan (als het ook echt koud was), want die was waterdicht.
Als ik niet veel ging rijden, maar meer een beetje stappen en draven... deed ik mijn paard ook vaak een regendeken om.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:33

als de bak het ondanks de regen wel toelaat, rij ik gewoon, en dan gewoon met de kleding die ik anders ook draag, want ik ben nooit op een bui voorbereid. Droogt wel weer, thuis lekker onder de warme douche.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

KlijnJarig

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:42

Ik ben een watje, als het kei hard regent rijd ik niet. Een beetje regen kan ik nog wel aan en ook als ik al aan het rijden ben en begint te storten oke dan rijd ik door. Maar als ik van huis weg moet en het regent dan al kei hard nee dan niet.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:44

Ik trok soms m'n chaps aan over m'n spijkerbroek Lachen Ik heb 1x gehad dat het opeens heel hard ging waaien en regenen en toen wilde hij alleen maar met z'n kont tegen de wind in staan en voelde hij aan als 'n bom die elk moment kon ontploffen Boos! Toen heb ik 'm maar ff kort gelongeerd en binnen gezet, want dat was geen doen Knipoog Normaal gesproken reed ik gewoon altijd met regen Tong uitsteken

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:48

Een lange waxjas is inderdaad super! Een koud nat hoofd? Nee hoor, gewoon netjes je capje op!! Haha. En mijn paard gaat lekker in d'r blote kont anders is het veel te warm!

Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
Paard aan huis, wat een luxe!!!
As finishing touch, God created the Dutch! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marinst, ryukapple, Samantha89, Vitas en 12 bezoekers