Voervraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Voervraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:00

Luck is bijna 3 en we zijn nu een beetje bezig met inrijden..
Hij krijgt per dag halve kilo draversbrok en staat de hele dag op de wei en wij zijn vaak max. een half uur in de bak bezig!
In de winter krijgt hij er ook wortels bij! Mijn vraag wanneer moet ik hem nou meer gaan voeren? Als ik erop ga rijden ofzo?? En hoeveel dan.
h ja hij is 1.44 hoog

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:13

heeft die eerder teveel of eerder te weinig energie?is die te mager?ect ect... dit zijn vragen die jezelf eerst zou moet beantwoorden.
en met draversbrok zou ik uitkijken dat je daar niet teveel van voert er zit namelijk behoorlijk wat energie in!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:18

Hij is liever lui als moe maar als hij geen zin heeft gaat hij rennen. Maar wat ik bedoel dalijk is hij ingereden en kan ik erop rijden dan heeft hij toch niet vldoende aan die halve kilo draversbrok?? Of zou ik er gewoon muesli ofzo moeten bijvoeren of basisbrok??

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:57

je kan beter veel hooi geven en dan 3x per dag of 2x 1/2 kilo brok

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:00

Je moet een beetje op zicht voeren. Dus als hij dunner wordt geef je wat meer. Als hij dik is geef je wat minder. Is zo niet te zeggen wat je hem moet geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:37

Okeej bedankt!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:50

Je moet het denk ik maar eens aankijken. Als ie een beetje weinig fut heeft, zou je hem wat meer kunnen geven. Draversbrok zorgt wel voor wat energie, dus je zou ook Basis Sportbrok kunnen geven en daar dan iet meer van als je dat wilt. Ik denk dat dit op zich wel genoeg ik voor een pony, maar je moet altijd goed naar de pony kijken natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:51

Nu is het genoeg maar dat komt omdat meneer nog niets hoeft te doen! (nouja bijna niets)