Hoefbevangen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Hoefbevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 05:49

Ik was vandaag op zoek naar een manege en kwam toen langs een "wei" met daarin een aantal paarden die er niet zo goed uitzagen. We zijn dus direct omgekeerd en van dichtbij zagen ze er nog slechter uit. Er stond een soort schimmeltje, zo dun dat ze zo in een advertentie voor Brooke kon. Je kon de ribben makkelijk tellen, de heupbeenderen staken ver uit en ook d'r nek was erg iel. Ik kreeg niet de indruk dat ze haar voorbenen ontlastte, maar ze had zichtbaar moeite om haar evenwicht te houden. Als ze liep ging het heel langzaam en zette ze haar achterbenen erg voorzichtig neer. Er was ook een vosje met een erg doorgezakte rug (ouderdom?) en een grote plofbuik, maar verder zo op het oog in goede gezondheid. Het derde paard was helaas een soort van schuilstal ingelopen dus die konden we niet meer zien. De paarden hadden dus in ieder geval een schuilstal en er lag ook een beetje stro in de "wei" (modder).

Ik heb helaas geen foto, maar ik hoop dat iemand me kan vertellen of het waarschijnlijk is dat ze hoefbevangenheid heeft. Ik bel morgen sowieso de humane society, want je kan altijd beter een keer te veel bellen, dan te weinig.

Kerstmuts


PatriceLover

Berichten: 10
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:03

Ahhhh.....!!!!!!! Zo zielig! Ik zou echt gaan bellen! Ik heb er geen verstand van, maar jullie weten allemaal of je nou paardengek bent of niet dat dit niet goed is! Wie doet dat nou! Boos!

XxX Patrice XxX

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:06

Bij hoefbevangenheid ontlasten ze juist de voorbenen.
Hoe dan ook, goed klinkt het in elk geval niet, misschien idd slim die instantie in te schakelen, hou je ons op de hoogte??

XANTHA


Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 18:15

Jolynn schreef:
Bij hoefbevangenheid ontlasten ze juist de voorbenen.
Ja, daarom vroeg ik me ook af of het dan nog steeds hoefbevangenheid kan zijn. Vooral omdat ze zo voorzichtig liep.

Citaat:
Ahhhh.....!!!!!!! Zo zielig! Ik zou echt gaan bellen! Ik heb er geen verstand van, maar jullie weten allemaal of je nou paardengek bent of niet dat dit niet goed is! Wie doet dat nou!

Ik ga zo bellen, maar het kan natuurlijk zijn dat ze ziek is of dat die mensen een soort paarden rehabilitatie oord hebben. Er zijn zo veel dingen mogelijk ... ik hoop dat er een goede verklaring voor is.

Ik probeer jullie in ieder geval op de hoogte te houden, maar ik weet niet zeker of ik zelf op de hoogte gehouden word. Ik heb een tijd terug een gewonde havik van de weg geplukt, maar daar heb ik ook nooit meer iets over gehoord.

Kerstmuts

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 19:17

Ik heb net gebeld! Toen ik de straatnaam zei wist ze direct over welk paard ik het had, want er hadden blijkbaar al meer mensen gebeld.

Wat blijkt ... Ze is niet hoefbevangen, maar gewoon heel erg oud. Er wordt door twee dierenartsen naar haar gekeken, dus alles is in orde. Lachen

Kerstmuts


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, MarieAnne en 81 bezoekers