Paar vragen over een wintec dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Paar vragen over een wintec dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 13:50

Ik heb dus sinds zaterdag een nieuw zadel, een wintec isabella werth Tong uitsteken
Maar nu vroeg ik me dus af hoe jullie met de beugelriemen rijden, eronder of gewoon erover heen?
En hebben jullie de extra singel eraan laten zitten of eraf laten halen (zie het nut eerlijk gezegt er niet zo van?
Ik heb de riemen er nu onder gedaan (nog niet zo gereden) maar ik vraag me dus af of dat wel wil met die extra singel?
Hoe onderhouden jullie de equiside?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:53

Ik heb een tijdje op een Wintec Pro dresuur gereden. Die extra singels zat er gewoon aan, losjes over de gewone singel.

De beugelriemen had ik over de zweetbladen. Daar had ik niet echt een rede voor, gewoonte denk ik.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 14:08

Bleef die equiside wel netjes onder de beugelriemen?

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:10

Ik heb een wintec pro.De beugelriemen heb ik er overheen.
De extra singel zorgt ervoor dat het zweetblad niet omhoog kan schuiven,ik heb hem altijd losjes vast.
Schoonmaken,gewoon met een vochtige doek.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:20

Ik heb de riemen erover omdat ze anders met de extra singel wel erg onflexibel zijn. Wel slijt de suede een beetje, maar mijn 2 jaar oude zadel doet het er nog prima op hoor Lachen
Die singel gebruik ik wel, vooral met dikke wrongen willen de zweetbladen gaan klapperen.
Schoonmaken met een stofzuiger en een nat doekje en suedeborstel. Grote schoonmaakbeurt met groene zeep.

Gefeliciteerd met je aankoop, het is echt een waanzinnig zadel! Lachen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 14:54

Batje, als jij het zadel schoonmaakt met groene zeep hoelang duurt het dan voordat het weer droog is?

Met die hele dikke wrongen heb ik nog niet gereden....maar met die kleine wrongen zit ik al als een huis......tis inderdaad een waanzinnig zadel!!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:06

De equisuede bleef gewoon netjes. Je kon wel zien dat het zadel gebruikt werd maar het werd zeker niet lelijk(het was al een 2e hands zadel, zelf heb ik er ong 2 jaar mee gereden). De equisuede knie wrongen van m'n Wintec 500 zijn na 1,5 jaar mishandeld te worden(echt door weer en wind, door de waterbak met een shet*blub,blub,blub*) nogsteeds helemaal mooi(alleen zit d'r wat prut op, maar een doekje d'r over en dat is weer schoon).