Best wel moe (rommelmarkt)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 00:02

We gaan begin volgend jaar met de hele familie naar Eurodisney. Omdat dat best duur is met 10 personen voor een midweek ( en mijn ouders het de vorige keer in zijn geheel hadden betaald ivm 40-jarig huwelijk) zouden wij dit keer het meeste geld sparen. Dat is dus gelukt, alleen kwamen we nog wat eetgeld te kort. Dus moest er bij worden verdient.
En als je dan een familie hebt die veel rotzoi op zolder heeft dan spaar je al snel voldoende bij elkaar om op een rommelmarkt te gaan staan.

Vanmorgen was het dan zover. Om 05:00!!!! Was het dan zover, opstaan, douchen, aankleden en op richting Eelde rommelmarkt. We gingen smaen met mijn zus, die had de bus vol met zooi, en onze Nissan Sunny zat ook tot de nok toe vol.

Om 7 uur reden we het terrein op, rond 07:30 konden we de spullen uitpakken (gelukkig mag de auto mee naar binnen, voor 8 uur moet ie weer naar buiten).

Da's echt wel lachen joh! Die opkopers die lopen naar je auto (hebben nog net het fatsoen om niet de deur te openen) en kopen bijn aongezien de spullen. De markt gaat officieel om 08:00 open, maar om die tijd hadden we al bijna voor 200,= verkocht! Da's toch al weer voor 2 avonden eten!

De meest vreemde lui kom je er tegen. Dat alleen is al lachen. Komt er op een gegeven moment een vent voor onze kraam staan, gaat ie zingen:

een knikker in je onderbroek
dat zit niet fijn
zit niet fijn.....

Wij hadden al zo iets: die is niet wijs. Kwartiertje later was ie er weer, met een ander liedje, alleen vrij onverstaanbaar......

Had ook nog wat paardespul bij me, maar die heeft mijn zus (toen Marc en ik de markt overstruinden) voor een tientje (slik, een gloedjenieuwe leren singel, oeps, tsja eigen schuld, had ik van te voren maar moeten zeggen wat ik er voo rwou hebben) verkocht.

Gelukkig hebben we met ander spul nog heel wat mazzel gehad (vreemd, spul waarvan je denkt dat het niet gaat verkoop je voor flink veel, en spul waarvan je denkt dat er een run op zal zijn raak je nauwelijks kwijt....).

Ben nu best wel een beetje moe (als je dan bedenkt dat we met mijn zwager tot gister 23:15 aan de telefoon hebben gehangen in overleg over het huisje dat we mischien gaan kopen, en dat we daarna de auto nog in moesten pakken en vanmorgen om 05:00 de wekker gaat, mag dat ook wel!).....

Zal nog even de leukste berichten lezen (leukste kopjes) en dan lekker maffen.....

Morgen lekker paardrijden, lijkt me een goede afsluiter van de vakantie!

Trusten voor straks!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 00:06

Stom stom stom! Ik ben er vandaag ook geweest met mijn vriend, maar heb je helemaal niet gezien. Verdrietig
Waar stonden jullie precies?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 00:29

Honeybee, je hebt toch niet stiekum die singel gekocht he ? *LOL* *LOL* *LOL*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 00:30

In de achterste hal (Hal G?). We stonden er de meeste tijd met 4 personen. Marc en ik en mijn zus en mijn nichtje (van 10).

We hadden een stand van 5 meter, wat legerspullen, een hoop boeken en kleding (hingen diverse jassen aan een kledingrek). We stonden bijna helemaal achteraan (helemaal achteaan stond er een met een heel mooi hobbelpaard (van rond de vorige eeuw-wisseling, gemaakt van paardenhuis en met echte manen, echt heel mooi, moest 4000,= kosten. Slik...)

'k Heb jouw ook niet gezien. Kom je er vaak?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 01:14

Ja, wij gaan best wel vaak naar Eelde. Dat paard heb ik wel gezien. Die stond bij een stand langs de lange wand. En nee, ik heb de singel niet gezien. Ik moet zeggen, die laatste hal zijn we wel heel vlug doorgelopen. We waren rond tienen in Eelde en zijn rond twaalf uur weer weg gegaan. Ik wil er binnenkort zelf ook weer eens staan, wat spulletjes verkopen. Had je trouwens veel paardenspul? Enne, zo ja, verkocht dat nog wat in Eelde? Dan kan ik dat nl. ook wel meenemen als ik er heen ga. Lachen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 23:40

'k Had niet zoveel paardespul mee. Mijn allereerste rijlaarzen (had ik al voor 08:30 verkocht voor 5,= (Ik kreeg ze ongeveer 14 jaar geleden, waren toen 25.=).
Verder een Bonfire-neusriem, een gecomb. neusriem en een leren dressuursingel (die heeft mijn zus in 1 koop verkocht voor maar 10,= Echt heel erg zonde. Had al met Marc afgesproken dat de singel niet voor minder als 40,= wegmocht (was splinternieuw, maar pastte niet op Des). Maar goed... Gebeurt is gebeurt.

De volgende keer neem ik wel weer wat spul mee. Heb nog een oud sjabrakje liggen, en wat koordsingels.

Overigens had ik een hele stapel Inde Strengen mee, maar daar keek niemand naar....
Mischien de volgende keer meer succes. De aanhouder wint.

Is wel leuk hoor, zo'n dagje zooi verkopen. Zou het niet iedere week willen doen, maar zo 1 of 2 x per jaar, da's best te doen! Houdt je meteen je huis wat leger (ik heb echt zo'n verzamelwoede, kan nergens afstand van doen, behalve als het nog iets kan opbrengen!)