KWPN en (geen) internet verkooppresentatie Gelders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:11

dit wordt aan het dossier van het betreffende lid toegevoegd

Deze regel bevalt me niet.

Wat staat er in mijn dossier. b.v dat ik woorden heb gehad met een oud voorzitter.
Of dat ik kritisch onafhankelijk wil zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:11

sarabande schreef:

Wordt je wel volksheld nummer 1



Ik laat mijn beurt om volksheld te worden maar voorbij gaan.

Ben niet zo gewelddadig en wil dat graag zo houden.

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:13

ceasario schreef:
dit wordt aan het dossier van het betreffende lid toegevoegd

Deze regel bevalt me niet.

Wat staat er in mijn dossier. b.v dat ik woorden heb gehad met een oud voorzitter.
Of dat ik kritisch onafhankelijk wil zijn.


Tja, als je het een en ander op je kerfstok hebt binnen de vereniging kun je zelf een optelsom maken.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:13

Bucephalus"]
[quote="ceasario schreef:
dit wordt aan het dossier van het betreffende lid toegevoegd

Deze regel bevalt me niet.

Wat staat er in mijn dossier. b.v dat ik woorden heb gehad met een oud voorzitter.
Of dat ik kritisch onafhankelijk wil zijn.


Tja, als je het een en ander op je kerfstok hebt binnen de vereniging kun je zelf een optelsom maken.
[/quote]

Zou het toch dan een sekte zijn. Haha!

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:15

Het heeft wat sectarisch als je alleen Hosanna mag roepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:16

Van mij zouden ze deze figuren direct uit de vereniging mogen donderen. Geweld blijft geweld en dat kan niet geaccepteerd worden. Dus wegwezen........

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:19

Pipo schreef:
Van mij zouden ze deze figuren direct uit de vereniging mogen donderen. Geweld blijft geweld en dat kan niet geaccepteerd worden. Dus wegwezen........


OK dan! Als de handjes zo los zitten zal dat ook wel het geval zijn in andere situaties...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 01:01

Albert schreef:
Het heeft wat sectarisch als je alleen Hosanna mag roepen.


Tussen Hossanna en matten ligt een wereld van verschil.

Een wereld waar iedere grotestedeling dagelijks mee te maken heeft helaas, maar die we niet binnen het bestel van een fokkerij, die voor veel mensen een hobby is, willen.

Dus als jij jouw onvrede over het beleid kenbaar wil maken middels een stem in vergaderingen etc. prima, maar ik zie jou nog niet direkt Dion Jillesen of zo tegen de vlakte slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 08:58

Ik dacht dat dit topic over de promotie van het Gelders paard door het KWPN ging Verward
Na 3 bladzijden blijkt het wederom over rijpaarden en hun fokkers te gaan, heb op de keuring van het Gelderspaard nog nooit iemand zien matten.
Ook in het stukje in IDS blijkt duidelijk dat het over RIJpaard fokkers gaat, waarom dan in dit topic zetten Verward
Zoals Albert al zegt, wij willen helemaal niet op zo'n wijze ons ongenoegen uiten maar doen dit gewoon met nette bewoording en argumenten!

sarabande schreef:
[ij als rijpaardenfokkers toch ook, en wij krijgen geen extra keuringen, fokavonden of subsidies.
Waarom toch een uitzonderingspositie normaal vinden.
[/quote]

Wat mij stoort is dat er niet eens de moeite genomen wordt een lijst met aangeboden paarden en hun afstamming te publiceren, dat heeft niets te maken met een voorkeursbehandeling of subsidie's of wat dan ook.
De subsidie die op het houden van Gelderse paarden zit wordt betaald door het rijk en geldt ook voor andere zeldzame huisdieren als het Groningerpaard, Veluws heide schaap, Blaarkop, Witterik, enz....., en heeft dus niets met het KWPN te maken.

Vind het erg jammer dat dit topic deze kant is opgegaan en dat het voor andere net lijkt of er geweld gebruikt is door Geldersefokkers in Zwolle ipv door RIJpaardfokkers in Ermelo Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-04 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 09:00

sarabande"]
[quote="Bucephalus schreef:
Juist, Is het niet zo dat dit voor de Nederlandse KWPN-fokkerij, die gebaseerd is op het Gelders bloed, maar steeds meer in het buitenland dieren moet gaan aankopen om de fokkerij op peil te houden, een gemiste kans is?.


Er worden geen buitenlandse dieren aangekocht om de rijpaardfokkerij op peil te houden, maar gewoon om de fokkerij van sportpaarden vooruit te helpen en uitwisseling van elkaars bloedlijnen.

Een citaat van Tineke Bartels in de laatste IDS:
De kwaliteit van de fokkerij zelf is enorm toegenomen. Het tempo van fokkerij verbetering heeft de rijderij helemaal niet kunnen bijhouden.
Dit is een uitspraak van nu, in tegenstelling tot een uitspraak van 100 jaar geleden.
[/quote]

Vergeet dan ook niet de uitspraak van Wim van Dam in deze zelfde IdS te vermelden:
"De jury heeft het naar mijn mening niet zo verkeerd gedaan, ze hadden het niet anders kunnen doen, want het peil is zeer matig - vooral van onze eigen fokkerij.
Ten slotte nog het volgende, alle vooruitgang welke we steeds in "In de Strengen" moeten lezen, heb ik bij de springpaardenrichting absoluut niet kunnen ontdekken."

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:26

Illindra"]
Ik dacht dat dit topic over de promotie van het Gelders paard door het KWPN ging
Na 3 bladzijden blijkt het wederom over rijpaarden en hun fokkers te gaan
[/quote]

Hierna zegt de topicstarter
[quote="AWvL schreef:
Vergeet dan ook niet de uitspraak van Wim van Dam in deze zelfde IdS te vermelden:


Voor alle duidelijkheid Van Dam fokt rijpaarden

Verward

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 10:23

Is dat je enige antwoord?!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 10:54

AWvL schreef:
de merrie Simone (zwart, geboren in 2000, afstamming Ahoy x Rex x Monarch). Simone zal ook aangespannen worden gepresenteerd.


Is dit dezelfde Simone (Ahoy x Rex) die dagkampioen werd op de regionale keuring van het Groninger Paard in Woudenberg?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:22

Er is natuurlijk best een site te maken over die Geldersen-veiling.

De vraag blijft natuurlijk of de baten tegen de kosten gaan opwegen.
De verkoopprijzen van deze Geldersen konden wel eens iets lager gaan liggen dan die van de KSS-hengsten................ Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:30

Is het wel commercieel te verantwoorden zo'n site te maken?
De opbrengst zal niet al te hoog zijn, tuurlijk moet de Gelderse fokkerij niet als een ondergeschoven kindje gezien en behandeld worden maar het is ook niet de bedoeling dat bijv. de contributie's die uit de RP richting komen, gebruikt worden voor een grote Gelderse sponsorloop.
Verder zal de internationele belangstelling voor deze verkoop waarschijnlijk gering zijn, ik denk ook dat de nationale belangstellende die geïntresseerd zijn in de Gelderse richting grotendeels geen internet tot hun beschikking hebben.

EDIT: CGJ is me voor

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:33

Sjuimpje schreef:
Verder zal de internationele belangstelling voor deze verkoop waarschijnlijk gering zijn.


Dus als ik de redenering boven heb gevolgd zou een internet ondersteuning juist datgene in de hand werken dat niet gewenst is. n.l. verkoop naar het buitenland Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:38

Nee,
ik denk dat evt. internationele belangstelling niet zal toenemen door een internetpresentatie.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:50

Sjuimpje schreef:
Nee,
ik denk dat evt. internationele belangstelling niet zal toenemen door een internetpresentatie.



Of je moet het hier vertellen.

http://wwwarmbloods.com/index.html

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 12:15

Yootha"]
[quote="AWvL schreef:
de merrie Simone (zwart, geboren in 2000, afstamming Ahoy x Rex x Monarch). Simone zal ook aangespannen worden gepresenteerd.


Is dit dezelfde Simone (Ahoy x Rex) die dagkampioen werd op de regionale keuring van het Groninger Paard in Woudenberg?
[/quote]
Ja, dat klopt.

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 12:28

CGJ12 schreef:
Er is natuurlijk best een site te maken over die Geldersen-veiling.

De vraag blijft natuurlijk of de baten tegen de kosten gaan opwegen.
De verkoopprijzen van deze Geldersen konden wel eens iets lager gaan liggen dan die van de KSS-hengsten................ Haha!


Het gaat niet om een dure site maar om behoorlijke informatie. Als je bv. een bruine ruin zoekt voor een vierspan, is het belangrijk om te weten of er zo'n paard komt. Het is toch te gek dat je daarvoor de adj.directeur van het KWPN moet bellen. Zo'n basale informatie per paard zet je toch op internet om kopers aan te trekken.
De prijzen zullen inderdaad veel lager liggen, maar het duurste veilingpaard is blijkbaar niet altijd het beste, dus wie goede paarden zoekt voor een betaalbare prijs....

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 12:45

sarabande"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Verder zal de internationele belangstelling voor deze verkoop waarschijnlijk gering zijn.


Dus als ik de redenering boven heb gevolgd zou een internet ondersteuning juist datgene in de hand werken dat niet gewenst is. n.l. verkoop naar het buitenland Haha!
[/quote]
Verkoop naar het buitenland is een prima reclame voor dit zeldzaam huisdierras. Daar kent men het KWPN-standpunt niet dat het Gelders paard minder geschikt is voor de topsport dan het KWPN-rijpaard. Uit de paar Gelderse paarden die naar het buitenland zijn gegaan, zijn opvallend veel internationale toppaarden voortgekomen, niet alleen uit de wereldberoemde
F-1 producten.
Ik wacht overigens nog steeds op een inhoudelijk antwoord van jou op de door mij hierboven geciteerde uitspraak van Wim van Dam over de tegenwoordige KWPN-rijpaardfokkerij. Of ben je het stiekem daar mee eens, maar durf je dat niet hardop te zeggen?

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:48

Volgens mij gaat het hier niet om een veiling, maar om de gelegenheid voor houders/liefhebbers van Gelderse paarden om hun paarden te presenteren voor de verkoop. HET IS DUS GEEN VEILING ZOALS DE KSS.
.........................

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:58

Zo wat ik hier hoor had er best wat meer info naar de potentiële kopers kunnen gaan, zeker d.m.v. een internetsite. Zo veel kost dat nou ook weer niet.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:04

Dat kan niet omdat het alleen maar een presentatie is en de handel direct met de eigenaar/verkoper moet plaats vinden, er worden dus geen vraagprijzen afgegeven. Heb je belangstelling, dan stap je op de verkoper af en handeld e.e.a. verder zelf af.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:57

Ben ik nou niet snugger, je kan toch gewoon wat info over de desbetreffende hengsten op het net zetten? Dat gebeurd toch ook bij de KSS? Of begrijp ik het niet goed?