KWPN en (geen) internet verkooppresentatie Gelders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:24

Het gaat hier niet om die opgeklopte gebakken lucht veiling van paarden met veelal buitenlandse pedegree die notabene tijdens de hengstenkeuring georganiseerd wordt.
Het gaat hier om een Nederlands gefokt paard dat binnen het KWPN stelselmatig niet de aandacht krijgt die het verdient.
Wat is voor het KWPN nu de moeite om op hun (onze) website de verkooplijst mèt afstamming te publiceren. Wij, als fokkers en gebruikers van het echte KWPN-paard; de oorsprong van het KWPN paard, betalen toch ook ons lidmaatschap!
Zelfs zo een kleine moeite blijkt nog teveel te zijn voor de heren die hun basismateriaal blijkbaar vergeten zijn.
Ik heb het idee dat wij wel goed genoeg zijn om te betalen, maar van enige publicitaire ondersteuning is geen sprake.
De stichting zeldzame huisdieren besteed meer aandacht aan het Gelders paard dan onze eigen vereniging en dat is toch jammer, juist nu de interesse voor het Gelders paard sterk toeneemt terwijl het paard zelf dreigt te verdwijnen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:28

Albert schreef:
Wij, als fokkers en gebruikers van het echte KWPN-paard; de oorsprong van het KWPN paard, betalen toch ook ons lidmaatschap!


Wij als rijpaardenfokkers toch ook, en wij krijgen geen extra keuringen, fokavonden of subsidies.
Waarom toch een uitzonderingspositie normaal vinden.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:35

Albert schreef:
Het gaat hier niet om die opgeklopte gebakken lucht veiling van paarden met veelal buitenlandse pedegree die notabene tijdens de hengstenkeuring georganiseerd wordt.
Het gaat hier om een Nederlands gefokt paard dat binnen het KWPN stelselmatig niet de aandacht krijgt die het verdient.
Wat is voor het KWPN nu de moeite om op hun (onze) website de verkooplijst mèt afstamming te publiceren. Wij, als fokkers en gebruikers van het echte KWPN-paard; de oorsprong van het KWPN paard, betalen toch ook ons lidmaatschap!
Zelfs zo een kleine moeite blijkt nog teveel te zijn voor de heren die hun basismateriaal blijkbaar vergeten zijn.
Ik heb het idee dat wij wel goed genoeg zijn om te betalen, maar van enige publicitaire ondersteuning is geen sprake.
De stichting zeldzame huisdieren besteed meer aandacht aan het Gelders paard dan onze eigen vereniging en dat is toch jammer, juist nu de interesse voor het Gelders paard sterk toeneemt terwijl het paard zelf dreigt te verdwijnen.


Albert denk aan je aantekeningen die je kunt verliezen en behalen.

tekst KWPN pag 5 laatste IDS van het Algemeen Bestuur..

Citaat:
"Het betreft hier met verbaal geweld de orde verstoren zowel in de baan als daar buiten met ontoelaatbare grove beledigingen richting de commisie en inspectie.

Iedereen die zich misdraagt tegenover de door ons aangestelde officials heeft inmiddels een brief gekregen.
In deze brief wordt zijn misdraging weergegeven en dit wordt aan het dossier van het betreffende lid toegevoegd en bij een eventuele volgende misstap zal dit worden doorgezonden naar de tuchtcommissie van het KWPN." aldus IDS.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:37

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:45

Citaat:
"Het betreft hier met verbaal geweld de orde verstoren zowel in de baan als daar buiten met ontoelaatbare grove beledigingen richting de commisie en inspectie.

Iedereen die zich misdraagt tegenover de door ons aangestelde officials heeft inmiddels een brief gekregen.
In deze brief wordt zijn misdraging weergegeven en dit wordt aan het dossier van het betreffende lid toegevoegd en bij een eventuele volgende misstap zal dit worden doorgezonden naar de tuchtcommissie van het KWPN." aldus IDS.


We kunnen hier om lachen, maar eigenlijk is het toch te gek voor woorden dat het gebeurd.
Dat mensen het niet eens zijn met beslissingen die gemaakt worden prima. Maar om dan geweld te gaan gebruiken

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:46

Nou ik zie hier voortdurend uitingen van onvrede met genomen beslissingen, dus verbazend is het niet.
Wel afkeuringswaardig.

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:50

Je hoeft het toch niet altijd eens te zijn met een bepaald beleid en zou je je dan niet mogen uiten? Dat lijkt me juist het recht dat ieder individu heeft in een democratische maatschappij. Albert heeft het heel netjes verwoord!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:51

Buc die mensen zijn gaan slaan omdat hun hengst niet doorgestuurd werd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:52

sarabande schreef:
Nou ik zie hier voortdurend uitingen van onvrede met genomen beslissingen, dus verbazend is het niet.
Wel afkeuringswaardig.



Ik denk dat je het best oneens mag zijn met het beleid. Ook vind ik dat je in een land met vrijheid voor meningsuiting je onvrede mag uitspreken.

Maar geweld gaan gebruiken

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:54

Pipo"]
[quote="sarabande schreef:
Nou ik zie hier voortdurend uitingen van onvrede met genomen beslissingen, dus verbazend is het niet.
Wel afkeuringswaardig.



Ik denk dat je het best oneens mag zijn met het beleid. Ook vind ik dat je in een land met vrijheid voor meningsuiting je onvrede mag uitspreken.

Maar geweld gaan gebruiken
[/quote]

zachtjes slaan ook niet ?? Haha!

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:55

Sorry net iets gepost maar de post van Sarabande gaf al antwoord. Dus niet relevant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:56

Excuseme schreef:

zachtjes slaan ook niet ?? Haha!



Spanking bedoel je zeker Haha!

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:56

In geval van lichamelijk geweld kun je aangifte doen. Een waarschuwing is dan in mijn ogen te zacht aangepakt.

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:58

Feit is wel, dat als het stamboek geen signalen krijgt van de achterban, of de gegeven signalen niet oppikt, je misschien wel iets harder moet roepen.. (figuurlijk gesproken)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:58

Er zaten nog meer sancties aan vast tot uitsluiting bij herhaling. Dat vind ik terecht. Je kan het wel of niet met de jury eens zijn maar ze moeten niet bevreesd hun werk gaan doen.

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:58

Ik bedoel dan de titel van dit topic.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:58

Laten we in ieder geval in paardenland nog wat normen en waarden in ere houden. Ik zie het al voor me dat fokkers binnenkort als hooligans de keurders gaan uitmaken voor hondelul etc. en je een F-side in ermelo hebt Lachen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:00

Dit heeft niks met achterban te maken is gewoon individuele onvrede.
Of wil jij alle 800 aangemeldde hengsten voor de lieve vrede maar goedkeuren Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:02

Bucephalus schreef:
Feit is wel, dat als het stamboek geen signalen krijgt van de achterban, of de gegeven signalen niet oppikt, je misschien wel iets harder moet roepen.. (figuurlijk gesproken)



Ik ben het ook vaak oneens met Balkenende, maar om hem dan maar neer te slaan Verward

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:02

Nou, aan mij zal het niet liggen. Alleen kan ik me voorstellen dat in een wereldje waar enorme bedragen omgaan en beslissingen niet altijd zo voor de hand liggen de frustraties hoog kunnen oplopen. Ik denk dan alleen maar aan bijv. de zaak Guldenberg of die mijnheer die voor veel geld een aantal paarden via de kss heeft gekocht met in het achterhoofd een goedkeuring... en nul op het rekest kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:04

Excuseme schreef:
Laten we in ieder geval in paardenland nog wat normen en waarden in ere houden. Ik zie het al voor me dat fokkers binnenkort als hooligans de keurders gaan uitmaken voor hondelul etc. en je een F-side in ermelo hebt Lachen



Bussen met de hooligans die ze naar Ermelo vervoeren. Treinen die gesloopt worden. De hooligans achter een groot net in de hal in Ermelo..............Haha!:D:D

Ik ben even aan het visualiseren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:04

Bucephalus schreef:
Nou, aan mij zal het niet liggen. Alleen kan ik me voorstellen dat in een wereldje waar enorme bedragen omgaan en beslissingen niet altijd zo voor de hand liggen de frustraties hoog kunnen oplopen. Ik denk dan alleen maar aan bijv. de zaak Guldenberg of die mijnheer die voor veel geld een aantal paarden via de kss heeft gekocht met in het achterhoofd een goedkeuring... en nul op het rekest kreeg.



Maar wel 150.000 duizend gulden rijker is!

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:05

sarabande schreef:
Buc die mensen zijn gaan slaan omdat hun hengst niet doorgestuurd werd

Ik wil zeker niet bij díe mensen gerekend worden, al kan ik mij de frusteratie wel voorstellen.
Ik heb als volwaardig lid van deze vereniging toch nog wel het recht om het oneens te zijn met de ingeslagen weg. Zo er al van weg gesproken kan worden, "weg" wil in mijn ogen zeggen dat er een beleid aan ten grondslag ligt. Beleid ontbreekt of, zo het er is, wordt het niet met de leden overlegd, wat ik op zijn minst vreemd vind.
Laatst bijgewerkt door Albert op 12-01-04 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:07

Pipo schreef:
Ik ben het ook vaak oneens met Balkenende, maar om hem dan maar neer te slaan Verward


Wordt je wel volksheld nummer 1

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:09

pipo schreef:
Maar wel 150.000 duizend gulden rijker is!


De eigenaar heeft uit goodwill met minder genoegen genomen ervan uitgaande dat het KWPN haar afspraken zou nakomen. Hij is inmiddels wel een boerderij armer, omdat deze na een aantal brandstichtingen uiteindelijk is afgebrand, waarvan de politie vermoedt dat de daders gezocht moeten worden in de paardenbranche. Niet te vergeten het verlies van goede naam.
Laatst bijgewerkt door Bucephalus op 12-01-04 00:12, in het totaal 2 keer bewerkt