Tennessee Walking Horses

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 21:04

Hoi !

Een hele tijd geleden vroeg er iemand op Digiplaza wat het ideale paard is om buiten te rijden. Karin e antwoorde toen dat dat het Tennessee Walking Horse is en iedereen die dat wilde mocht dat uit komen proberen.
Nou, dat hebben Elles en ik dus gedaan! Het zijn inderdaad hele gave paardjes!!

Ik had Karin beloofd om de Tennessee Walkers een beetje te promoten en omdat het op onze site (communities.msn.nl/westernpaarden) even helemaal niet lukt zet ik hier wat foto's neer van onze buitenrit.

[img]../upload/1078/twh1.jpg[/img]
Als je bij Karin de straat uit rijdt, dan rij je zo het bos in!

[img]../upload/1078/twh2.jpg[/img]
Even pootje baden, het was een hele mooie najaarsdag!
[img]../upload/1078/twh3.jpg[/img]

[img]../upload/1078/twh4.jpg[/img]
Na afloop even poseren, ik met Last Chance For Gold. Een Palomino hengst met een heel lief karakter.

[img]../upload/1078/twh5.jpg[/img]
Elles met de 6-jarige merrie Allens Mustang Sallye.

Karin nogmaals bedankt namens Saskia en Elles!
Party!! Party!! Party!!


Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 23:02

Mooie foto's! Maar geef mij toch maar een quarter, die hebben mooiere konten. (Geldt natuurlijk ook voor paints, met of zonder vlekken Lachen )

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 23:05

heel gaaf!!!!
En geweldig om ze een x normaal te zien, dus zonder achterlijk lange shanks, zonder een zadel wat idioot ver naar achter ligt, en zonder doorgezakte achterhand!!!
geweldig!!!!!1

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 10:20

Het gave aan deze paarden is de aparte gangen die ze hebben. Deze gangen zitten heerlijk, je wordt niet zoals bij de draf opgegooid. Dit maakt lange ritten echt tot een genot. En de paarden hebben dan geen dikke kont als een Quarter heeft, er zit genoeg power in hun lijf. *LOL* Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 13:54

Erg gave paarden. Als ik ooit nog eens een overvloed aan geld, tijd en ruimte heb wil ik er wel een ander gangenpaard bij zoals een Tennessee Walker. Voorlopig houd ik het nog bij mijn 5 ganger haarballetje ijslander van het type "ho nou"

karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:29

"Karin nogmaals bedankt namens Saskia en Elles! "

Graag gedaan, en dit meen ik, iedereen die dit ras eens een keer wil leren kennen, kan me altijd bellen of mailen.
karin

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 17:47

Leuke paardjes!!!
Maar wat kosten ze ongeveer?
Daar ben ik altijd erg benieuwd naar.. Lachen

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 18:27

Hier staan er twee te koop. http://www.pleasuregaits.com
De vraagprijs is (schrik niet) 7000 en 8000 euro dus grofweg tussen de 15 en de 20 duizend gulden. Volgens mij is dat wel ene gemiddelde prijs maar ik weet er niet zoveel vanaf.

Niet goedkoop maar dan heb je ook wat.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dimmelim op 2001-11-09 11:40 ]</font>

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 15:21

Citaat:
Op 2001-11-05 23:02, schreef Marianne:
Mooie foto's! Maar geef mij toch maar een quarter, die hebben mooiere konten. (Geldt natuurlijk ook voor paints, met of zonder vlekken Lachen )


Hoi Marianne,

die kont van mijn Bo-tje is natuurlijk maar moeilijk te evenaren, zeker niet door een Tennessee Walkers Horse Tong uitsteken

Maar evengoed de Tennessee Walkers zijn lekkere pittige paarden (okay, Karin, Buddy naar jouw smaak niet pittig genoeg Knipoog ) en ze zitten inderdaad geweldig.

Aanrader!

Groetjes,
Saskia & Bo Lovers

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 23:21

Citaat:
Op 2001-11-06 18:27, schreef dimmelim:
Hier staan er twee te koop. De vraagprijs is (schrik niet) 7000 en 8000 euro dus grofweg tussen de 15 en de 20 duizend gulden. Volgens mij is dat wel ene gemiddelde prijs maar ik weet er niet zoveel vanaf.

Niet goedkoop maar dan heb je ook wat.


Pfffff dat is best veel geld, in ieder geval boven mijn budget...... Ik dacht meer aan iets van rond de 5000,-. Moet ik dat wel eerst bij elkaar sparen, maar 7000 euro dat lukt me nooit. Verdrietig

karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:05

je kan een veulen kopen voor ongeveer hfl 5000,- maar dan moet je wel goed zoeken. Ook staan er jonge, onbeleerde paarden voor 10 tot 12 duizend dm in duitsland. Hier in nederland staan er maar een paar paardjes te koop. Er zijn er nog maar heel weinig in nederland, ongeveer 30, en de meeste zijn geimporteerd. Daarom liggen de prijzen nog zo hoog. Misschien over een aantal jaren, als er wat meer gefokt wordt, dan zakken de prijzen wel wat.

karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 20:20

deze paarden zijn te zien op paard en koets, volgend weekend in den bosch

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:37

Hoi,
Heb zelf een Tennessee en kan je ook de nadelen vertellen.
Lange vaak zwakke rug voorla bij de goedkopere en helaas ook Nederlands gefokte paarden.
Het gedoe hier in Nederland bent het stamboek en niet vergeten hoe leuk ook de speciale gang de Walk waar geen behoorlijke trainer in heel Ne voor is.

Tip, haal goede en dus duurdere paarden uit Amirika of als je geluk heb uit Duitsland.
Denk na VOOR je een gangenpaard koopt.

Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 23:47

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het is wel waar, dat er, vooral in duitsland, goedkoop gekochte paarden in amerika, voor veel geld verkocht worden, en daar zitten ook slechte tussen. Is met de quarter ook gebeurt. Het is nu zo in nederland, dat de mensen die fokken, er wel heel bewust mee bezig zijn. Paarden met een zwakke rug ken in niet, het is wel zo dat je een twh niet zo moet rijden als een dressuurpaard. Als je ze zonder druk rijdt, ontspannen dus, lopen ze bijna allemaal goed, alleen als je ze bij elkaar gaat trekken, dan gaan ze gespannen lopen, en wordt de gang minder. Ieder jaar halen wij, de nederlandse tennessee walking horse associatie, een vooraanstaande trainer naar nederland, die meestal gesponserd wordt door het amerikaanse stamboek. We zouden wel vaker willen, maar dat wordt gewoon te duur. Ook is er de mogelijkheid om in nederland les te krijgen. Een instructrice is zelfs naar israel geweest om daar les te geven, dus geen gebrek aan qualiteit in nederland. Het probleem is, de meeste mensen denken dat ze het zelf wel weten en zijn ook niet bereid om een paar honderd gulden te betalen voor een weekend les, of het is te ver weg, of ze zitten niet bij een vereniging.
Ik ben een fokker in nederland, heb zelf mijn fokmateriaal uitgezocht in amerika, en voordat je de fokkers in nederland kan afkraken, zou ik eerst maar eens gaan kijken. Mijn paarden lopen allemaal in gang, en zijn zeer comfortabel. Hebben goede bloedlijnen en hebben ook het nodige gekost.
Ook geven wij mensen gratis advies bij de aankoop van een twh. Het is nu eenmaal een ander ras, en als je niet weet wat je naar kijken moet, kun je je daar natuurlijk ook bij in de vingers snijden.
Ook zijn er in nederland 2 jury-leden, die in duitsland cursussen gevolgd hebben en een examen afgelegd hebben, gesponserd weer door het amerikaans stamboek, de TWHBEA. Dit geld voor comformatie, gang en de verschillende klasses die gereden worden met een twh. Western pleasure, trail pleasure, English, two gait, three gait.
Kim, ik zou graag je tennessee willen zien, en als je problemen ermee hebt, dan zijn er vast wel mensen die je kunnen helpen, en misschien eens een keer met een clinic mee doen helpt misschien ook. Het rijden op een walker is niet zo moeilijk, en mijn ervaring is, dat mensen zonder rij ervaring er beter mee overweg kunnen, dan mensen die jaren dressuur gereden hebben en ze constand in hun mond gaan hangen. Heb je nog twijfels, kom dan gerust een keer rijden.

Ride With Pride, on a Tennessee Walking Horse

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 11:53

wat ik me nou afvraag, waarom worden deze beestjes (in america) altijd met scharen tot de knieen Haha! gereden> EN waarom zitten ze zo ver naar achter?

karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:53

In amerika moet altijd alles snel. Zie je bij de quarters, die met de 2 al spinnen en stoppen, zie je dus ook bij walkers. Een scharenbit geeft oprichting, door de ketting. dus het paard krijgt oprichting zonder dat je ze ernatoe rijdt. Ik rijd zelf ook een paard met een scharenbit, maar wel met een heel zachte hand. Zij is het gewend, en als ik er een gewoon bit in hang, bepaald zij waar we naar toe gaan.
Ze zitten zo ver naar achteren, omdat je dan volledig vrij van de schouder zit, en ze dus zo ook zo ver kunnen rijken. Ook verplaats je zo het ballans punt naar achteren, waardoor ze weer meer vrijheid krijgen op de voorhand.

Ride With Pride, on a Tennessee Walking Horse

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 19:26

maar, zover naar achter zit je toch juist op het zwakke punt van de rug?

karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 19:52

jyp, dat zeggen ze, maar de meeste walkers worden erg oud, tussen de 20 en 30,zelfs de ex showpaarden, dus ze zullen er wel goed tegen kunnen.
Ik zit ook liever normaal op een paard

Ride With Pride, on a Tennessee Walking Horse

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 21:13

Ik vind tussen de 20 en 30 niet echt erg oud. Dat kunnen de meeste paarden toch worden?
35 vind ik pas erg oud Haha!


karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 22:54

ik bedoel dat ze dan nog gereden worden. De gemiddelde wpn er wordt 18 of zo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 11 bezoekers