Niet leuk op paarden :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 17:49

Komt misschien een beetje vaag over maar ik vind het echt niet leuk om op paarden te rijden. Sinds 2 weken moet ik van de manege op paarden rijden(gewoon te groot en te oud om op pony's te rijden), maar ik kan het echt niet vinden met paarden. Ik reed vorige week op een paard(Firenza) en ik heb me helemaal kapot gedereven en hem tikken zitten geven maar hij ging geen stap harder. Is er nou echt zo'n groot verschil tussen paarden en pony's? Ook elke keer als ik op een paard zit en gewoon lichtrijd en aandrijf krijg ik gelijk spierpijn in me benen. Ik zit ook in een vrij hoge les(zelfde les die ik ook bij de pony's reed) maar ik zit maar wat te stuntelen, ik ben echt van plan om van paardrijden af te gaan want ik vind het echt niet leuk!!
Zijn er meer mensen hier die van de pony's naar de paarden gingen en het zelfde probleem had???
Bah morgen weer Verdrietig


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:57

Firenza is mijn knolliewoppie...heerlijk beest, maar je moet bij haar heel duidelijk zijn.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 18:27

ik zelf moest ook op paard...omdat ik te groot voor pony was.en er aleen kleintjes rijden ......

maar ik heb zekerz geen spijt!

ik zelf vindt paarden juist leuker Lovers

misschien is het voor jou juist wel een kwestie van wennen Verward

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 18:28

ik denk dat dat eerder aan het paard ligt
want paarden zijn meestal gevoeliger dan pony's, pony's hebben meer zoiets van 'don't worry be happy'

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 18:39

Je moet natuurlijk ook wennen..Een paard neemt grotere stappen, waardoor het lijtk alsof hij langzamer loopt. Probeer het iig nog eens een paar keer, geef niet zo snel op! Spierpijn heb je natuurlijk, een paard is breder en je zit ehel anders, maar dat rekt vanzelf op. De eerste paar keer dat je op een pony zat had je toch zeker ook spierpijn!
Ik bergijp helemaal wat je bedoelt met het gevoel dat je maar wat zit te stuntelen, dat komt omdat je gewend bent aan heel andere verhoudingen, het hofod is verder weg, je zit hoger enz enz en daardoor voelt het een beetje wiebelig en alsof je niet genoeg te zeggen hebt. Hou vol meid, het komt best goed, niet meteen opgeven. Succes en veel plezier
p.s. vraag ook eens advies aan je instructrice, ook over op welk paard je gaat. De een lijkt qua maat en karakter meer op een pony dan de ander en zo kan je de overstap een beetje geleidelijk maken.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 18:46

ik vind paarden ook minder leuk, ik rijd nu vooral op e-pony's op de manege.. ik ben gelukkig ook lang niet te groot/zwaar voor een pony dus ik mag nog best eens op pony's rijden. Je moet er inderdaad gewoon aan wennen denk ik! ik rijd op paarden van 1,30 m. tot 1,70 m. en het is steeds weer even wennen, maar het gaat steeds beter! ik heb op paarden vaak het gevoel dat je er niks over te zeggen hebt en dat ze te langzaam lopen.. springen met paarden vind ik al helemaal moeilijker omdat je dan veel vaker niet goed uitkomt voor de hindernis en met een pony kun je er dan nog eens een pasje tussen maken maar met een paard gaat dat niet.

maar het zal zeker wel wennen, mensen die alleen maar op paarden rijden hoor je ook vaak zeggen dat ze pony's maar niks vinden omdat ze zo dribbelen enzo..

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 19:08

Volgens mij heb jij gewoon het verkeerde paard te pakken. Manegepaarden zijn idd vaak afgestompt op de hulpen en sloom. Maneges willen namelijk geen drukke of snelle paarden omdat die sneller "gek" gaan doen als er een beginner op moet. Met ponies zijn ze vaak makkelijker want die zijn "toch klein" en mensen vinden ze minder snel eng.
Als je een keer op een fijn doorgetraind paard heb gereden dan wil je nix anders meer.
ps: Er zijn ook paarden met "ponykarakter" bv. mn Concorde.

veel suc6

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 19:09

ik vind de paarden bij ons op de manege ook niet leuk net als wat jij zegt ze lopen geen stap voor uit ik bleef lekker bij de pony's rijden op de manege en toen ben ik van de manege af gegaan omdat ik een verzorg paard had dat was echter heel veel beter en ik zou nu ook niet meer terug naar de manege gaan gewoon te saai ik wil werken aan de paarden de paardjes op de manege die vinden het niet eens leuk om voor je te werken er gebeurd nooit iets het is niet leuk om je paard de hele tijd maar voor waards te rijden door middel van de hele tijd been te geven en tikke.
ja idd je moet meteen duidelijk zijn maar ik vind het zo bij de manege lessen we reden af en toe met z'n 15nen je kon niet eens lekker gaan rijden altijd zat er weer iemand in de weg *zucht* Gaaaap

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 19:29

Echt hartstikke bedankt allemaal!!
Ik was echt van plan om me les morgen af te zeggen!! Ik ga het gewoon proberen, ik hoop dat ik het wel leuk ga vinden!! Op pony's kan ik toch niet meer en ik wil echt niet stoppen met rijden Scheve mond\

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 19:55

Goed zo, gewoon volhouden, want paarden zijn t einde!
Gewoon vragen of je op wat meerdere paarden mag, want dan kun je eraan wennen.
Wedden dat je t straks geweldig vind? *LOL*

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 19:56

Ik vind op paarden rijden fijner, idd omdat ze grotere passen nemen. Maar op kleintjes vind ik nog steeds het leukst Lovers maar ik denk idd dat je even moet wennen hoor!!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:05

ik vind op pony's echt veeeel leuker(behalve grannie dan he...)daarom ben ik ook heeeel blij dat ik nu gewoon een PONY heb!!!!
maar anyway, ik vind dat jij nog makkelijk op pony's kan, je bent zo'n uk!!!,maar ja..
in het begin moest ik ook erg wennen, maar geloof me, het komt allemaal wel weer goed hoor!!!!
ik had vooral in het begin de mazzel(die ik trouwens ook bij de pony's had)dat ik altijd op de nieuwe paarden zat, en als een paard net op de manege is zijn ze meestal echt nog gevoelig en meestal(waar ik dan eerst reed he)minimaal M dressuur geweest. in de periode dat ik net op paarden reed kwam er ong. elke week wel een nieuwe dus zat ik bijna elke week op een geweldig dressuur paard, zo kon ik er wel aan wennen hoor!!!
je moet gewoon ff doorzetten en er niet mee kappen hoor!!!over een tijdje vind je het misschien nog wel leuker dan op pony's!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 21:06

Citaat:
Op 2001-11-09 21:05, schreef Pluutje:
ik vind dat jij nog makkelijk op pony's kan, je bent zo'n uk!!!

euh thnx he Haha!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:11

haha, dat was aardig bedoeld he.
vooral in vergelijking met mij ben je een uk!!
als je perse nog op pony's wilt rijden, of op leuke paarden, weet ik nog wel een leuke manege voor je hoor!!!hahaha, nee hoor, amstelland rulessssssss

eelke
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:19

hey luitjes

anders moet je us een ander paard proberen turrlijk is het anders ik heb zelf een d pony mar rijd bij een vriend wel us op een paard dat is ook wennen maar naar een tijdje vind je het echt kicken die beweging en je kunt er lekker hoog mee springen *LOL*

ride a welshcob and be perfectly happy

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 11:01

Mijn overgang naar de paarden was ook gedwongen, zogezegd te groot (1.54m / 57kg)!?
Maar het was helemaal geen succes, ik ben er op 2j meer afgevlogen dan op de rest van mijn rij-jaren. Paarden zijn naar mijn gevoel wel gehoorzamer maar veel gevoeliger, ze schrikken zich voor t minste een ongeluk, en ik heb niet zo goed evenwicht. Ben er vorig jaar in jan afgevallen en ik durfde echt nie meer. Nu ben ik weer begonnen bij de pony-beginners (afgang?) maar ik weet dat ik terug naar de paarden zal moeten.
Zou ik volgens jullie nog op een haffie mogen rijden (+-1.35-1.40)? Op de manege zeggen ze van niet...

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 16:59

Heb altijd op pony's gereden en wil er ook altijd op blijven rijden. Heb hetzelfde als jou Scooby....
Vindt pony's veeeel leuker!!! Mijn tante's paard vindt ik wel weer erg leuk, dat is een draver dus heeft toch weer iets van een pony...

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 17:54

Vandaag heb ik weer op een paard gereden, had fijn de grootste van de manege Lachen Was echt heel lief, het ging best goed!! alleen met galop zat me maage rgens in me neus, hobbel,hobbel!!!
Maar ik ga slim doen ik ga op Zaterdag avond in de springles misschien, en dan op pony's Lachen

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:13

Ja je hebt dan ook n slecht voorbeeld...
firenza... Frusty (sorry or!!!)
die is idd errug moeilijk naar voren te rijden...
maar dr zijn echt wel leuke paarden hoor!!

..... leeg .....

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 20:48

hihi firenza is idd een poedersuikerbeest om op te rijden(Sorry orri), kben echt blij dat het vandaag zo goed ging op Mojo!!!!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 21:04

mojo is stoer!!!!tenminste, toen ik hem zag...toen was hij er net maar ja, hij zal nog steeds wel stoer zijn denk ik....maar dies is idd wel heeeeel groot!


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 22:38

Lachen ja maar ik kon heel goed met Renzebeest opschieten en aangezien er weinig animo was van anderen om met haar te rijden, reed ik haar bijna constant. Misschien vind jij Popov wel leuker om mee te rijden en Marty is echt luie stoelen werk....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 09:32

ja marty rijdt erg chilli..
je moet alleen je koppie erbij houden want anders draait ie om.. (doet hij dat nog... toen ik er reed deed ie dat altijd)...
ik vond jimmie altijd leuk.. (kweet nie of die er nog staat!!)

..... leeg .....

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 10:58

ok ik heb alleen maar het eerste bericht gelezen, en t is daarop da'k reageer e!

ik heb net =, ik ben van een hoger niveau pony's overgegaan naar paarden = niveau en het gaat niet ze zijn zo slooooom, doen nix! ik kan het ook niet met ze vinden

pas op daarmee wil ik niet zeggen dat ik tegen paarden ben, en zeker niet tegen eigenaarspaarden, maar deze die ik ken zijn toch wel saaie beesten, bokken nooit es ofzo, of zijn veel te koppig. Pony's zijn ook wel koppig, mar ze kunnen meer, zijn pittiger, enz enz dusja ik heb = probleem!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, anoushka, Mark0919, sterregoud, Titsia en 52 bezoekers