Rijkleding bij koud weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Rijkleding bij koud weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 02:53

Ik ga morgen op een 2 uur durende buitenrit waarbij alleen gestapt wordt. Hartstikke leuk, alleen wordt het maar -3 met een gevoelstemperatuur van -7! Afbeelding Ik heb echt geen idee wat ik aan zal trekken. Normaal reed ik 's winters altijd in een trui en een bodywarmer, maar dat was binnen, voor een uurtje en niet alleen stap. Rijdt het sowieso wel lekker als ik een andere broek over mijn rijbroek aantrek? Wat zouden jullie doen?

Kerstmuts


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 07:28

ik heb een thermo-onderbroek en een thermorijbroek en hele dikke paardrijjassen, maar ik zat tot begin dit jaar in weer en wind als groom op een huifkar en dat is heel koud!

Zorg dat je warme voeten houdt en trek veel laagjes over elkaar aan!

Wat heerlijk een rit waarbij alleen maar gestapt wordt, als ik hier met anderen ga rijden, wordt het altijd een racepartij, terwijl ik alleen maar wil stappen....

veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 08:40

Ik heb wat thermo hemden van Craft, ideaal spul! Ver5der heb ik veel truien van microfiberfleece en polartech.Iets extra's voor mijn benen heb ik niet maar ik droeg vroeger tijdens koude bosritten extra lange leren chaps over mijn rijbroek.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:07

idd thermo ondergoed dat heb je ook in lange onderbroeken, die passen prima onder je rijbroek.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:45

Ik heb vorige week thermo-boots gekocht, ik snap eigenlijk niet waarom ik dat nooit eerder gedaan heb... 18 jaar koude voeten geleden met rijden!

Verder een majo of panty onder je rijbroek en goede handschoenen. Dik maar wel met grip.


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:50

Veel lagen aandoen! Ik heb altijd een legging, rijbroek, gewone sokken, skisokken, t-shirt met korte mauwen, 2 of 3 vesten, waterdichte jas en thermoboots.
En nog heb ik t soms koud!

Zaza

Berichten: 37
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:46

ja veel lagen over mekaar wil nog wel is helpen.
wij stappen in de winter ook vaak het halve bos rond als de bak is bevroren, maar zelfs met enorm veel lagen heb je het nog koud
veel plezier in ieder geval! ik hoop voor je dat het droog is morgen!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:56

Lielle schreef:
idd thermo ondergoed dat heb je ook in lange onderbroeken, die passen prima onder je rijbroek.


Precies, deze aamtrekken, thermoboots of lekkere warme schoenen met dikke sokken (en het liefste daar ook laagjes)en ook gewoon heel wat laagjes op je bovenlijf. Ik trek bij vrieskou altijd aan (van onder naar boven): hempje, t-shirtje, t-shirt met lange mouwen, skipulli (met col uiteraard) en dan een trui met col (of zo'n lekkere hoge fleecetrui). Daaroverheen een jas en voila! Vergeet je handschoene, sjaal en muts niet en wat maakt het jou uit dat je als mummy meegaat: jij krijgt het niet koud!

Heel veel plezier en laat je even weten of je het koud hebt gehad? Haha!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:37

ik heb thermoschoenen van mountainhorse, een skilegging, paardrijbroek, evt. thermobroek, thermopulli, fleece trui, hele lekkere warme jas van horka.

[o]

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:23

toch blijven de voeten bij mij het probleem......

ik heb nu wel goede handschoenen van hetzelfde spul waarvan ze duikpakken maken en ze zijn niet eens duur en je kan er nog goed mee rijden ook (ruitersportzaak).

Ik zag ergens handwarmers, een soort hotpack die je in je handschoenen kan doen, die kan je met paardrijden volgens mij ook in je sokken doen, want je hebt toch je volle gewicht niet op je voeten, hoe het moet op- en afstappen moet, weet ik zo snel nog niet.....

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:42

Thermo ondergoed lijkt me ook lekker, ga ik ook zeker eens naar kijken aangezien ik vaak buitenritten maak.
Over mn rijbroek trek ik ook altijd mn lange chaps aan, houdt de benen ook in ieder geval iets warm.
Verder heb ik warme boots, bodywarmer en thermosokken etc. aan... das ook fijn want als je eenmaal koude voeten hebt, wordt de rest van het lichaam ook al gauw koud.
Aangezien je toch in stap gaat, kun je evt als je het koud hebt gewoon een stukje naast je paard mee lopen om jezelf weer op te warmen. Deed ik ook vroeger.
In ieder geval veel plezier morgen en vergeet je regenkleding niet!

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:46

Citaat:
Aangezien je toch in stap gaat, kun je evt als je het koud hebt gewoon een stukje naast je paard mee lopen om jezelf weer op te warmen.


helaas geen optie, mijn paard is aan de hand niet zonder hengstenketting te voeren en ik heb een boomloos zadel, dus ik heb altijd een stoel nodig om op te stappen en die heb je niet in het bos......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:54

smurf schreef:
toch blijven de voeten bij mij het probleem......


Smurf, van dat thermospul heb je ook sokken, zie zijn OK dan!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:57

Sonja schreef:
Smurf, van dat thermospul heb je ook sokken, zie zijn OK dan!


Echt waar !?! Bij mij zijn ook altijd de voeten het probleem, dus als er ook thermosokken bestaan... Lachen Lachen Lachen Kan je die gewoon in een sportzaak kopen?

Lachen

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:00

ik heb ook thermosokken. Bij de welkoop zijn elke winter fijne sokken te koop.

[o]

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:01

verootjoo schreef:
ik heb ook thermosokken. Bij de welkoop zijn elke winter fijne sokken te koop.


Welkoop?? Volgens mij hebben we die niet in Noord-Holland Haha!

Lachen


Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:04

Als je laagjes over elkaar aan gaat trekken hou er dan wel rekening mee dat het niet te veel knelt!
Als het de doorbloeding belemmert krijg je het alleen maar kouder.

Maar ik ben bang dat je het toch wel koud gaat krijgen.....wat je ook aan trekt.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:05

Ze staan altijd in de Kampioen, maar volgens mij heeft een beetje goed gesorteerde (buiten)sportzaak ze ook hoor!
En verder geldt voor Thermo altijd dat je het niet af moet knellen. Dus de volgende laagjes niet al te idioot strak eroverheen. Er moet lucht tussen kunnen.
Wat trouwens ook erg lekker warm is, is zo'n lange onderbroek, gewoon van de Zeeman. Paar eurootjes, minimaal een uur dikke pret thuis als ze zien wat je gekocht hebt (er zit zelfs zo'n ouderwetse plasgulp in Tong uitsteken ) en daarna heeeeerlijk warm onder je spijkerbroek!

Sarahley
Berichten: 25
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:07

In Noord Holland zijn er ook Welkoop winkels hoor Miko!!! Lachen

Sarahley
Berichten: 25
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:09

In Noord Holland zijn er ook Welkoop winkels hoor Miko!!! Lachen

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:10

ik rij in de winter met een thermo broek, rijbroek en soms zelfs nog een joggingbroek erover heen Lachen en dan nog thermo trui, 3 t-shirts, en een paar truien...jaja ik ben een koukleum

Your stairway lies on the whispering wind

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:13

Sarahley schreef:
In Noord Holland zijn er ook Welkoop winkels hoor Miko!!! Lachen



Ok ok, ik ben overtuigd (2x zelfs... Lachen ). Het ziet er dus naar uit dat ik gewoon met mijn ogen dicht loop... Blond Zal eens wat beter om me heen kijken Haha!

Lachen

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:14

ik heb thermosokken van Zeeman, evenals thermo-ondergoed, lekker sexy allemaal, maar dat boeit niet

linda_lekuri

Berichten: 937
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: In 't Oosten van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:18

Ik weet niet of ik het hier mag noemen, maar ik heb Mountain Horse Rimfrost thermo laarzen te koop! schoenmaat 38. Ik heb een advertentie op marktplaats staan. (zoek op thermo of Rimfrost) voor info kun je ook altijd even mailen of bellen: 06-23798289
Groetjes, Linda

.....

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 02:20

Carlaa schreef:
Heel veel plezier en laat je even weten of je het koud hebt gehad? Haha!

Dank je! Ik heb helemaal geen kans gehad om het koud te hebben, want de buitenrit ging niet door. Verdrietig Zie: [VvdD] Buitenrit afgelast.

Toen we weer thuis waren hebben we een aantal maneges in de buurt bezocht, dus al de laagjes en thermobroeken waren toch nog heel nuttig! Iedereen heel erg bedankt voor het advies, want we hebben er toch nog veel aan gehad! OK dan! Ik had helaas wel erg koude voeten dus we zijn vanavond nog op zoek geweest naar thermo sokken. Helaas nog niet gevonden, maar dat komt wel goed.

Kerstmuts


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, Charaz en 37 bezoekers