Wie heeft nog tips,over wat er nog ontbreekt ,

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Wie heeft nog tips,over wat er nog ontbreekt ,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 12:36

IN ONZE PAARDENUITZET?
Binnenkort kopen wij(IK en mijn dochter van 13) een eigen paard,nou hadden we nog spullen van onze vorige pony joey,en heb ook al wat bijgekocht,maar wat ontbreekt er nog dat er volgens jullie nog echt zouden moeten aanschaffen,en waarom.

We hebben al:
manenkam
hoefkrabber
allerlei borstels groot klein zacht en hard
glansborstels
zweetmes
longeerlijn en zweep
badedas
blauwe tinctuur
zadelzeep
ledervet
equishine(antiklit en glansmiddel)
equi zt shampoo
hoefolie
liksteenhouder en liksteen


spullen net als zadel/hoofdstel/ dekens etc,kan pas als we een paard hebben.
Verder wil ik nog sponzen en een thermometer kopen.
Maar wat missen we wat echt niet zou mogen ontbreken???????

p.s. zou bv ook paarden e.h.b.o. boek willen aanschaffen (welk is het best?),en spullen die daarvoor niet in ehbo mochten ontbreken.
groetjes karin en terry Lachen

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:40

Uw paard Natuurlijk Gezond is een aanrader (groen boekje, A5 formaat, met vospony op voorzijde).

Volgens mij zijn jullie wel al redelijk kompleet Haha!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:40

Hoi Karin!

Buiten alles wat je nu genoemd heb denk ik ook meteen aan een EHBO-set.
Aangezien ik hier geen ervaring mee heb omdat ik geen eigen paard heb kan ik je niet zeggen welke boeken hier over het beste zijn.

Verder kom ik nog op uierzalf/zinkzalf en betadine.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 12:43

Hoi dees heb je geen naam van de schrijver?

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:49

Klinkt al heel compleet Lachen.

Zaken die ik in praktijk erg handig vind om ergens in mn kastje te hebben (en waarvoor je niet de ruitersportzaak in hoeft Knipoog ):
- enkele oude handdoeken (om bijvoorbeeld even snel paard/ruiter/tuig af te drogen na een onverwachte regenbui)
- een paar kleine emmertjes (handig voor maken slobber, water voor afsponzen, etc. etc. etc.).

Deze zaken zijn geen echte noodzaak, maar maken het leven wel wat makkelijker in sommige gevallen Lachen.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 12:54

is genoteerd,bedankt,maar vroeg me af of er iets ontbreekt,ehbo technisch,of medicijnen???

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:00

Gewoon 'basis' EHBO heb ik:
- Acederm, spuitbus
- Acederm, tube
- Calendula zalf

Met deze zaken kom ik meestal een heel eind en zie ik ook echt als standaard.

Ik heb nog een enorme uitgebreide EHBO doos in mn kastje staan, compleet met coolpacks, verband, zwachtels etc. etc.. Gelukkig heb ik die hele doos nog nooit nodig gehad.

Wat ik verder nog heb:
- gaatjestang (erg makkelijk)
- nijptang (om zelf even een los ijzer te kunnen verwijderen)
Verdere hoefsmid benodigheden.

Deze zaken zijn ook allemaal niet vreselijk noodzakelijk, maar wel handig.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 13:08

dat zijn nog eens tips,bedankt Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen
aanvullingen van anderen blijven natuurlijk welkom,
groetjes karin en terry

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:26

Wat leuk dat jullie een paard gaan kopen !

Volgens mij zijn jullie al aardig compleet hoor.
Zelf zou ik nog een goed (zak)mes toevoegen, dat komt altijd goed van pas (ook handig in noodsituaties).
Zoals hierboven al geschreven staat is een EHBO-pakketje aan te raden.
Al is het alleen maar met de basisdingen zoals bethadine, zalf, schaar etc.
Ook een coldpack is aan te raden, je kunt ze in de diepvries leggen en bij een evt. blessure meteen pakken om te koelen.
Verder je oude handdoeken en poetslappen bewaren, die komen altijd van pas.
Een wormkuur is ook een aanrader, dan kun je meteen aan de slag als je paard gearriveerd is.
Straks is het ook handig om wat anti-vlieg in huis te hebben, maar da's voor latere zorg.

Alvast heel veel plezier met de voorbereidingen !

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 13:35

bedankt is genoteerd Lachen ,maar waar gebruik jij die zakmes dan voor?,en wat voor anti-vlieg middel bedoel je??
Zodra bij ons op de manege plaats is,en dat duurt denk ik niet meer lang,stallen wij ons paard daar,maar wat kan ik dan daar als anti-vlieg middel gebruiken?het lijkt mij bijna niet te voorkomen?
en weet niet of ik een coldpack bij de eigenaar in de diepvries mag leggen,maar woon zeer dichtbij,dus ben gelukkig binnen 3 min op en neer geweest,lees ook over cooling gels,is dat niet een optie???
groetjes karin

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:49

Een zakmes komt altijd van pas
Je kunt het bijv. gebruiken in noodsitaties om een touw door te snijden.
Verder is het altijd handig, je zult zien dat je straks in situaties komt dat je het goed kunt gebruiken.

Met anti-vlieg bedoel ik een spray die je op je paard doet als er veel vliegen / insecten zitten.
Nu valt dat nog reuze mee, maar zodra het weer voorjaar wordt kun je er behoorlijk last van hebben.
Je hebt kant en klare vliegensprays in stick of in spuitflacons.
Maar voorlopig kun je prima zonder hoor, tegen de tijd dat het vliegenseizoen aanbreekt kun je altijd nog wat kopen.

Een coldpack is om een blessure snel te koelen.
Denk bijv. aan een verstuiking of een blessure die opzet.
Je kunt dan supersnel koelen door zo'n coldpack aan te brengen.
Je houdt een coldpack op z'n plaats door bijv. een bandage (beenblessure) of door het zelf vast te houden.
Coolinggel is toch weer net wat anders, dat gebruik je meestal om de spieren te koelen (niet geschikt voor blessures).
Als je het coldpack in de vriezer legt en je kunt er binnen redelijke tijd bij, dan is het prima hoor !

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 13:52

oke bedankt Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:10

wat leuk dat jullie een paard gaan kopen!

Begin maar vast ruimte te maken op zolder, want je verzameling spullen zal in de loop van de jaren nog wel wat uitbreiden Haha!

over EHBO spullen loopt een topic: [VMR] wat in je paardenapotheek?

Als thermometer kun je trouwens prima een gewone digitale termomether van het Kruidvat nemen. Neem op een normale dag al eens zijn temp op om te zien wat zijn normaalwaarde (bij die thermometer) is.

Paar handdoeken zijn idd heel erg handig, en de rest van de prullaria ga je denk ik vanzelf wel naar behoefte aanvullen.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 14:15

vind de voorbereiding ook al heel leuk.
Maar een digitale thermomether,hoe maak je er dan een touwtje aan vast?ben nu even weg,tot straks.

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:16

Voor de zekerheid alvast een wormenkuurtje in huis halen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:17

dat doe ik dus eigenlijk nooit, ik ken ook niemand die dat doet of bij wie thermometer daadwerkelijk een keer naar binnen is gezogen. (maar er is hier op bokt vast wel iemand te vinden Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:36

ja hierow!!! We waren op praktijkschool in Barneveld en ja paarden temeraturen even iets vragen en vriendin letten niet op! slurp weg...

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 18:57

ja wormenkuur,maar heeft het ook niet met gewicht te maken(i.v.m de hoeveelheid?),want als we nog geen paard hebben weet ik toch ook nog niet het gewicht!
En inderdaad,ik heb vroeger op de deurnese manege ook ooit meegemaakt dat hij erin floepte,dus vandaar dat ik er een touwtje omheen wil doen.

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:05

extra halster en halstertouw vind ik altijd wel handig.

[o]


Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:00

dekjes, hoefolie, dekensingel, vliegenfrontriem, voerschep, voerton (of moet je zelf niet voeren of wete je dat nog niet?) regenjas voor jezelf Tong uitsteken Je merkt het vanzelf. De eerste 2 weken ben ik ook wel 5 keer in de ruitershop geweest

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 21:09

Hoi bedankt,vliegenfrontriem en dekjes etc kan ik pas kopen als we een paard hebben.
We gaan op de manege staan dus voerton etc hoeft niet,wel hebben we al een leuke emmer voor snoepjes etc.
jas heb ik ook al en mijn dochter ook,nu nog een lege box en een paard en?????
groetjes karin en terry

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:13

liksteen, dingen in de stal tegen verveling (hooibal, jollybal etc.)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:16

Volgens mij is het lijstje al aardig compleet. Ik kan iig niets meer bedenken Heb het meerendeel van die spullen niet eens en al 8 jaar paarden Knipoog

Waarvan er trouwens een te koop staat Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:18

van die thermometer, als je er geen touwtje aan kunt maken, gewoon blijven vasthouden, voor die 3 minuten Haha!
ik denk dat je wel compleet bent, en als je iets dringends nodig hebt kun je het nog altijd lenen en dan later gaan kopen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Josien_ en 83 bezoekers