*Wat moet je doen als je nu met paard en trailer op pad moet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 11:17

Ik heb gekeken op de site van het Min. van Landbouw bij hygieneprotocollen.
Maar ik kan daar niets terugvinden over wat je moet doen bij het vervoer van paarden.
Is alleen het afspuiten van de banden en het ontsmetten van schoeisel voldoende? Ik heb het even niet over het bijhouden van logboek enzo maar puur over de fysieke ontsmetting.
Moet je andere maatregelen treffen als je van een stal komt met evenhoevigen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 11:26

Banden en wielkasten ontsmetten als je het terrein verlaat, en dan rechtstreeks naar het bedrijf waar je naartoe gaat. Dat je zelf je schoenen ontsmet is waarschijnlijk al een automatisme geworden in deze tijd.

En verder inderdaad gedetailleerd een logboekje bijhouden. That's all.

Grtz, Sonja.

PS aanrader: print even de stukken over paarden van de pagina http://www.minlnv.nl en leg ze in je auto, want onze "sterme arm" is doorgaans niet op de hoogte van de actuele regels en wordt enorm opgewonden van je aanhouden en vertellen dat ze beslag gaan leggen.....

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 11:35

He bedankt voor de tip wat betreft het uitprinten. Je hebt gelijk, je zult maar eens zo'n dienstklopper tegenkomen..... Zit je echt niet op te wachten als je met een ziek paard naar de kliniek gaat!


gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 12:18

volgens mij moet je ook een uitgebreide routebeschrijving bij je hebben van waar je precies naartoe gaat.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 17:36

Hoi Silvia,
Ik had mijn trailer onder de hogedrukspuit gezet en de wielkasten en banden ontsmet. Dit moest volgens de MKZ-infolijn. Voor de rest heb ik aan paard en auto niets gedaan. Ik had ook de compartimentenregeling bij me van het Ministerie, maar ik ben niet aangehouden en heb een heeerlijke buitenrit gemaakt!!

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 23:08

Vandaag hebben we Flommer opgehaald (zie paardenpraat) en geen problemen gehad.
De banden en wielkasten uitgespoten en banden en trailer ontsmet. Verder al rijdende (als pasagier natuurlijk, mijn echtgenoot reed) precies genoteerd hoe we gereden zijn. Vertrektijd en tijd van aankomst genoteerd, en zo ook op de terugreis (incl. de naam van de parkeerplaatsen waar we even gestopt zijn om te checken of alles goed was). Geen politie gezien en veilig thuis gekomen!
Petra


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dioni, ladynette_x, LiannePuthzy, soesie, Stybba, xemmafalcon en 75 bezoekers