Wat mogen jullie bijrijders allemaal ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Wat mogen jullie bijrijders allemaal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 18:41

De titel zegt denk ik al genoeg. Mogen ze lessen, naar buiten, wedstrijden enz. En waarom wel of waarom niet ?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:48

ik mag alles met men bijrijdpaardje alleen niet:
naar buiten zonder dat het baasje erbij is omdat:
ik niet in het bezit ben van een rijterrijbewijs en dat ze er als er iets gebeurt dan niet voor verzekerd is..

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:56

Ik heb geen bijrijdster maar een vriendin met een eigen paard (Tabasco hier op bokt) doet mijn paard op zondag als ik er niet ben. (Niet ivm geloof maar ben dan bij mijn vriend)

Ze mag er van mij op rijden, maar vaak zet ze hem alleen even in de paddock of longeert ze hem, ik hoef haar niet te vertellen wat ze wel en niet mag doen want dat kan ze zelf wel bedenken..
Ze zal mijn paard nooit mee naar buiten nemen of ermee gaan springen ofzo..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:59

Als ik een bijrijdster zou vinden *hint hint Haha! * zou die mogen rijden, longeren, lessen, wedstrijden enz. enz.

Ze zou natuurlijk ook wel moeten mestten en poetsen want lusten brengen ook lasten mee he Haha!

Als het klikt en het bevalt allemaal mag er een heleboel, maar als het een ik kom om te rijden typje is is dat het eerste wat wegvalt Haha!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:02

Ik heb zelf jaren paarden voor iemand verzorgd en gereden voordat ik mijn eigen paard had.
Daar mocht ik bijna alles mee, alleen de dagen dat de eigenaar er zelf mee wilde rijden kon ik dus geen plannen maken. Verder waren het zo ongeveer mijn eigen paardjes.

Ik had er priveles en clubles mee, ik reed er wedstrijden mee en ik reed er mee buiten.
Daar tegenover stond dan ook wel dat ik er elke dag moest zijn om uit te mesten, te poetsen en te rijden (als de eigenaar niet reed).

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:03

Ik heb sinds kort een verzorgpaard en ik mag!
Lekker in de bak rijden!
En als ik naar buiten wil mag ik het baasje opbellen en gaat zij mee!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:05

Ik ben zelf berijdster van een paard en die mag ik als eigen beschouwen, de eigenaar heeft mij de veranwoording (tot op zekere hoogte natuurlijk) over het paard gegeven en ik mag doen en laten met hem waarvan ik denk dat het goed is voor 'mijn' paardje. Ik hoef in principe niet te mesten en te voeren, dit doet hij zelf, maar dat neem ik af en toe wel eens van hem over. Hij rijd er zelf niet op, is wel erg gek met zijn paard.
Ik heb het enorm getroffen met het paard en de eigenaar!!

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:07

Ik mag gelukkig alles met m'n verzorgpaard. Maar ik kom dan ook al 8 jaar bij die mensen over de vloer, en heb voor Rosanne ook een ander paard daar een paar jaar gereden.

Ik hoef niet uit te mesten en heb verder weinig verplichtingen. Als ik maar minimaal x keer in de week kom rijden. Mag verder ook buitenrijden en lessen, alleen heeft de eigenaar er weinig zin in me ergens heen te brengen met de trailer e.d. Dus geen strandritten of les bij iemand aan huis helaas. Dus maar even wachten op de aanvulling op mn rijbewijs ooit.

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:08

ik ben voor 2 pony`s bijrijdster..

junta :

met junta mag ik alles maar dan ook egt alles..
rijden poetsen wandelen longeren wedstrijden mee op vakantie Haha!:P
maar moet ook mesten , voeren soms..
maar dat hoort er bij vind ik Lachen

sidney :

met sidney mag ik ook alles.. zover ik weet.. maar dat is nog allemaal nieuw want miesie hier op bokt heeft sidney pas gehad deeze week van de oude eigenaren maar denk dat ik met sid ook een helehoop mag doen Lachen

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:27

Ook ik verzorg een pony; Ascot. De eigenaars zijn op oudere leeftijd en kunnen hem niet zelf rijden. Ze hadden hem als veulen gekocht om voor de koets te lopen maar dit vindt hij leuker dan zij leuk vonden. Omdat het verer een heel lief paard is en ze de kleikinderen op hem wilden laten rijden (hij is erg voorzichtig met kinderen!) hebben ze mij gevraagd om hem te rijden. Ascot was namelijk 3 toen ik er kwam en net onder het zadel.
Omdat ze zelf Ascot niet gebruiken is hij een beetje mijn paardje; ik mag alles met hem (alleen niet een week op vakantie want zolang kan het vrouwtje hem niet missen)
De 'lasten'die ik heb is dat wanneer de kleinkinderen er zijn, ik ze betrek bij de verzorging en berijden van Ascot. Verder zorg ik ook een beetje voor het 'koetspaardje'Rimaicka; even freestylen wanneer Jenny geen tijd heeft om te koetsen en het paardje beweging nodig heeft. Voeren, weiland, uitloop en bak uitmesten (beide paardjes lopen naar buiten om te mesten en urineren en in de stal hebben ze rubber), helpen bij koetsentochten( Rimaicka en koets wassen, tuig schoonmaken en natuurlijk mee gaan als groom). Verder betaal ik sinds kort de helft van Ascot zijn hoefsmidkosten en heb zelf rijspullen voor hem gekocht omdat ik ook de enige ben die hem rijdt.
Het grote voordeel voor eigenaars en mij is dat we op deze manier kunnen genieten van een goed paard wat zij anders niet hadden kunnen houden en ik toen niet had kunnen kopen. Wanneer ik niet kan komen weet ik dat hij z'n voer en weidegang krijgt en wanneer zij later thuis zijn voer ik Rimaicka en Bouke, het paard van hun zoon. Ik zal ook niet zo gauw een eigen paard kopen zolang ik Ascot heb.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:31

Ik mag alles.
Ik zou niks kunnen bedenken eigenlijk wat ik niet mag.
(Binnen de grenzen van wat normaal is natuurlijk).

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:50

in principe alles.naar buiten ook is ze tegenwoordig wel vervelend mee en ze mag ook er nog een keer mee naar haar manege is trouwens BeNGeL van bokt en mag in principe ook wedstrijden maar word denk beetje lastig als ik ook wedstrijden rijd maar zou er misschien nog wel van komen.

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:56

ik mag alles....
zal eens vragen wat ik niet mag! Tong uitsteken

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:22

Ja...ik ook.
Wordt gevoerd, doe het af en toe.
Neem 'm mee met trailer, zelfs een weekend.. De eigenaar vind het al fijn als ie gereden wordt.
Ik zorg er dan ook goed voor verder, hou de hoefsmid bij en klussen hier en daar.

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:51

mijn bijrijdster mag inpincipe alles met annabel alleen op dit moment nog niet naar buiten, maar als ze elkaar wat beter kennen is dit ook zeker geen probleem, ze mag er ook mee lessen, dit is dan wel iets dat ze zelf moet betalen. Verder zou ze wedstrijden mogen starten als ze dat zou willen maar annabel is hier niet zo geschikt voor dus houden we het bij spelletjesdagen. 14 februari de eerste keer.
wat verwacht ik van mijn bijrijder: dat ze op een normale manier met mijn paard omgaat, dus niet jakkeren enz. en dat ze geen anderen op mijn paard laat rijden.
daarnaast verwacht ik dat als ze een keer niet komt (ze heeft vaste dagen) dat ze op tijd afbelt zodat annabel iig buiten komt. en ook dat ze kom als ze eens niet kan rijden (een paard wordt weleens kreupel enz) gelukkig gaat dat met de bijrijdster die ik nu heb heel erg goed en ik hoop haar dan ook niet kwijt te raken +:+
oh ja mijn bijrijdster betaald mij niets, ben veel te blij dat ik een goede gevonden heb!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:55

mijn bijrijdster mag, zolang ze er verantwoordelijk mee om gaat, alles met henk. ze mag rijden zo vaak ze wil, maar liever niet als het gevroren of gesneeuwd heeft zodat de grond hard/glad is.
ze rijdt mee in de lessen die bij mij thuis gegeven worden, wel op haar eigen kosten.
ze mag ook wedstrijden rijden, maar wel op eigen kosten en vervoer en ik zou wel graag meewillen.
ze mag ook gerust buitenritten maken, doen we meestal samen maar alleen of met de buren mag ook gerust. als ze redelijk vaak gaat zou ik wel graag willen dat henk hoefijzers krijgt, das op haar kosten.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:03

Ik mag ook alles met mijn lease pony zelfs hem mee naar huis nemen Schijnheilig .... aparte dingen natuurlijk wel in overleg met de eigenaar.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:36

Ik mag ook geloof ik alles wel.
Maar ik eigenlijk rijd ik alleen in de bak, vroeger reed ik ook vaak buiten.
Maar nu is ze verhuist en daar waar ze nu staat rijd ik eigenlijk tot nu toe alleen in de bak.

Maarja ik verzorgd dan Marilyn ook wel al 7 jaar. En Gaby weet dat ik geen rare dingen ga doen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:59

Mijn verzorgers mogen met Polly in principe alles (behalve rijden..maar ja shet he) ze mogen met haar naar buiten waar ze ook maar naartoe willen, ik hou er zelf ook rekening mee op de dagen dat zij komen.
Ze mesten Polly ook uit.

Sharif en Katinka doe ik in principe zelf, ze mogen wel poetsen als ze willen en evt uitmesten maar dat hoeft niet.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:02

Ik heb het op het moment erg goed..
Ik mag van hem: Rijden in bak, Rijden in bossen (zelfs alleen), Lessen, Wedstrijden, Kamp geweest, Postel rally meegedaan (rit van 8uur), ik mag eigenlijk alles wel..
en nu mag ik hem misschien ook 5 maanden mee naar deurne nemen...
ik heb egt geluk met zo'n baasje! want mijn vriendin mag maar heel weinig die mensen zeuren egt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:03

Ik mag alles met Twilight, of valt dat niet onder bijrijdpaard als ik haar als enige rij Tong uitsteken

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:09

Met mijn verzorgpaardjes mag ik ook alles doen. Ik ben zelf nog wat voorzichtig omdat de ene nog niet ingereden is en de andere nog erg jong is maar de eigenaar heeft echt zoiets van hop erop en lekker rijden! Maar ik denk dat hij makkelijker is omdat ik al wat ouder ben en van mezelf uit al voorzichtig en rustig aan doe.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:16

Hangt van de persoon af. De meiden die me nu helpen mogen alles Lachen
alleen starten dat nog even niet ik wil zelf eerst lekker starten en scoren ik wil haar graag zelf naar de L of misschien M rijden en dan mag mijn bijrijdtster starten Lachen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:11

ik heb een eigen pony en daarvoor een verzorgster... Omdat ze (hem) nog niet zo lang rijd, wilde ik er eerst steeds bij zijn als ze reed. Beetje bij beetje verdiend ze als het goed gaat steeds meer vrijheid. Les mag in overleg (geschikte instructrice) en wedstrijdjes ook. Buitenritten ga ik nu nog mee. Als ze hem straks goed onder controle heeft dan mag ze ook met bepaalde anderen naar buiten (met diegenen die hun paard onder controle hebben en verantwoordelijk rijden en rekening houden met anderen)

Ik rijd zelf ook twee pony's bij:
Aranka (welsh K merrie 1,45): staat te koop en ik verzorg en rijd haar helemaal alleen. Mag er alles mee, als ik les heb, dan gaat de eigenaresse mee als ze tijd heeft/vrij is, omdat ze niet altijd makkelijk is met de trailer en ik anders alleen ben. Ze kan wel elk moment verkocht wordn, dus wedstrijden begin ik niet aan. Ik rijd haar zowel in de bak als buiten en neem haar ook mee op buitenrit met de trailer. Les op het moment niet (ga nu met eigen pony), maar heb het dus wel gedaan.

Moenira (3,5 jarige NRPS-merrie 1,45): Deze pony mag ik meenemen naar de rijvereniging. Ik rijd haar ook nog op zaterdag en soms op dinsdag als ik privéles heb van de eigenaresse. Deze pony loopt ook mee met ponylessen. Als ik haar ga uitbrengen dan mag ik nog een keer extra rijden. Met deze pony rijd ik dus alleen in de bak. Ofwel daar, of bij de rijvereniging en mag mee naar wedstrijden. Of ik haar eens mee zou mogen nemen op buitenrit zou ik moeten vragen... Ze is niet verkeersmak volgens mij.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:38

Ik mag met mijn bijrijdpaardje alles doen wat ik wil, uiteraard rekening houdend met wat het paard kan en wat het paard die week al gedaan heeft. Ik les in ieder geval 1 keer per week, niet omdat het moet maar omdat ik zelf les wil hebben Knipoog .

Voeren en mesten wordt ook allemaal gedaan, dus wat dat betreft heb ik ook al een makkie Haha! . Alleen ik het weekend zet ik soms de paarden buiten of haal ze weer binnen. Doordeweeks wordt dat ook door het manegepersoneel gedaan.