deken die niet schuurt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

deken die niet schuurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 15:46

Woody krijgt hele grote kale plekken bij zijn schouders van zijn winterdeken. Dus zat ik er over na te denken om misschien volgend jaar toch een andere te kopen.
Heeft iemand tips ?

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:56

Zou ik ook wel willen weten, Marco heeft ook grote kale plekken op zijn schouders.
Ik heb laatst twee lappen fleecestof in de onderdeken genaaid, maar nu schijnt de deken aan de bovenkant van de borstsluiting ook te schuren......

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:58

Tsja, dat verschilt per paard... Het is heel erg moeilijk om een ECHT goede deken te vinden die helemaal geen nadelen heeft. Wij hebben de mazzel dat we meerdere paarden op stal hebben staan, mocht een deken dan niet passen, dan past een ander hem wel. Maar ja, ik hop dat er mensen zijn die je goede tips kunnen geven, ik zou het niet weten, sorry!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:02

Ligt er ook een beetje aan hoe je pony gebouwd is. Ik heb nu een hh uper class. Deze ligt er nu 3.5 maanden op, heeft nog nooit gelekt en mijn paard heeft geen schuurplekken.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:33

Mijne staat onder een dominick, super dekens, liggen als een huis en geen schuurplekken..

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:40

Ligt helemaal aan de bouw van je paard en de vorm van de deken. Je weet het dus eigenlijk pas als je hem er even op hebt liggen. Veel verschillende dekens proberen dus. Misschien kom je vaak bij een bepaalde ruitersportzaak en mag je er meerdere passen...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:42

Je kan zo'n borstbeschermer proberen

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:44

ik heb gehoord dat paarden daar vaak hun schoft mee kapot schuren, ben je nog verder in de problemen... (misschien heeft iemand er ervaring mee?)

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:45

Esme_27 schreef:
Je kan zo'n borstbeschermer proberen


Ja, dat is een idee, maar zelf ben ik er helemaal geen fan van. Voor sommigen is het een oplossing, maar voor velen niet heb ik al gemerkt. Haal het woord maar eens door de zoekmachine (of het woord paardenbeha), dan vindt je er genoeg over en kan je kijken of het misschien een idee is voor jou en Woody.

Heel veel succes in elk geval en ik hoop dat je snel de ideale deken vindt!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 18:55

over zo'n paardenbh heb ik alleen maar slechte verhalen gehoord.
Verder nog iemand tips

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:57

Par staat onder een S&K panther, waterdicht en schuurt nergens, mooie pasvorm en tsja..wel wat aan de prijs Haha!

Par is een haflinger met vrij brede borst, dus het schuurt allemaal wel wat eerder bij haar.
Maar bij deze gelukkig nog geen last van gehad, had ook een pagony outdoor light en die schuurde en lekte ook niet.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:01

Fedde heeft een Bucas Smartex All-In-One deken en een Rhino Original. Beide zorgen niet voor schuurplekken en hebben een goede ligging.
Het voordeel van de Bucas is dat hij 100% waterdicht is.
Fedde is een Fries, van het zwaardere type.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:44

ik heb een harry's horse upperclasse
helemaal geen schuur plekken

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:54

is de deken aan de voorkant wel ruim genoeg?? voor mijn fries heb ik dekens van 1.95 en 2.05m. (Bucas Smartex rain, Rambo original en regendeken en HH regendeken. en die passen allemaal niet goed bij z'n borst. dit omdat hij zo'n zware hals heeft en breed is. ik heb nu z'n borstverbreder gekocht. die kan je aan de voorkant eraan gespen en krijgt hij meer ruimte.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:01

droebel schreef:
is de deken aan de voorkant wel ruim genoeg?? voor mijn fries heb ik dekens van 1.95 en 2.05m. (Bucas Smartex rain, Rambo original en regendeken en HH regendeken. en die passen allemaal niet goed bij z'n borst. dit omdat hij zo'n zware hals heeft en breed is. ik heb nu z'n borstverbreder gekocht. die kan je aan de voorkant eraan gespen en krijgt hij meer ruimte.


Apart dat die dekens bij jouw Fries niet passen en bij de mijne wel!
Ik ben heel blij dat ze Fedde wel passen!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:09

ik heb die van anky voor mijn pony en das de eerste deken waar die geen schuurplekken van kreeg, maar omdat hij buitenstaat en het toen ging vriezen moest er een onderdeken op en nu istie weer kaal Boos!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:13

Vaan is ook kaal. Heel z'n borst, bij z'n singel, bij z'n zadel, waar z'n teugels lopen, dit is de zwaarste tijd van het jaar voor het kaalschuren, tenminste bij vaan. Als ik een nieuwe winterdeken kocht, kocht ik die van anky, super zijn die, ook helemaal niet zwaar en past perfect (m'n zus heeft die).. maar wel prijzig Scheve mond
Er zijn overigens onderdekens met loopsplit, die zijn dan wel maar 200 grams.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:24

Inderdaad, de Anky deken. Is van binnen gevoerd met glad nylon. Geen schuurplekje te ontdekken. Dat kan ook bijna niet met dat materiaal. De deken past ook perfect, echt super pasvorm.
Ik praat hier dan wel over de staldeken van Anky. Ik heb geen ervaring met de regendekens van dit merk.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:47

impact staat nu onder een lamicel winterdeken.. deze schuurt niet.. terwijl al zijn andere dekens wel schuren (zomer, vliegendeken etc) dat komt denk ik omdat de lamicel deken geen sluiting voor op de borst heeft.. hij is dus helemaal glad aan de voorkant..

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:54

Bij Jordy schuren (nu hij geschoren is) ook zowat alle dekens, van alles geprobeert.
Nu heb ik een simpele Harry's Horse onderdeken gekocht, met een heel glad stofje bij de borst, en hij heeft nergens meer last van. Ook de regendeken van HH schuurt niet.
Ik vind dat op zich fijne dekens, die HH, ze zijn over het algemeen wat breder bij de borst, wat Jordy dus nodig heeft. En de prijs is ook goed te doen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:59

Ik heb voor alle paarden Rambo's
allemaal met de nylon voering, geen enkel paard heeft schuurplekken.
Ze varieren van bodybuilder formaat, van brede lange Fries, naar bloed beestje. Ze liggen in tegenstelling tot alle andere dekens (Harry's Horse, Bucas e.d.) altijd recht.

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:03

Ik heb de rhino 200 grams en toen was het geld op;) heb nu op Padaula, een aantal 'krijgertjes' waar ik heel blij mee ben, maar ik kan me er mateloos irriteren aan het feit, dat die dekens allemaal naar achteren glijden, het paard kale plekken op de schouders krijgt en manen verliest bij het bontje..
Dus (na een ander zadel) wordt dat de volgende 'grote' aankoop.. een dikke winterdeken van horseware... en dan nog een water dichte zomerdeken van horseware...
En dan ben ik voorlopig klaar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:22

xxLisaxx schreef:
ik heb die van anky voor mijn pony en das de eerste deken waar die geen schuurplekken van kreeg, maar omdat hij buitenstaat en het toen ging vriezen moest er een onderdeken op en nu istie weer kaal Boos!


Daar is wel een oplossing voor. Als het nog eens gaat vriezen dan leg je de extra deken op je Anky deken in plaats van eronder.

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:43

Ik ga ook voor de Anky deken..
wij hebben 5 pony's waarvan 4 een Eskadron hebben en 1 een Anky,
Nou allemaal schuurplekken behalve die met de Anky deken..

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:53

Sjuimpje schreef:
Ik heb voor alle paarden Rambo's
allemaal met de nylon voering, geen enkel paard heeft schuurplekken.
Ze varieren van bodybuilder formaat, van brede lange Fries, naar bloed beestje. Ze liggen in tegenstelling tot alle andere dekens (Harry's Horse, Bucas e.d.) altijd recht.


mijn nieuwste rambodeken (groene turnout) schuurt dus wel op mijn merrie
Ik baal hier echt stierlijk van Boos!
mijn duurte en beste deken, hij ligt Huilennet als mijn andere rambo) echt super!! verschuift niet, hoe gek ze ook doet..maar begint nu toch wel te schuren Scheve mond