wat draag je als het regent?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 21:32

Als het regent en je kan alleen buiten rijden, rij je dan gewoon in je rijbroek of heb je er iets overheen? ik zou het graag willen weten, want ik heb een verzorgpony waarmee ik alleen mee kan buiten rijden en nu wil ik graag weten wat handig is.
niet dat ik het erg vind om nat te worden, helemaal niet!!!

[Edit] titel duidelijker gemaakt [/edit]

_________________
LADY is echt een onwijze stoere fjord met echte fjorden streken! maar is echt heeel lief!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-08 23:44 ]</font>


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:45

Ik draag een middelmatig lange regenjas en rijlaarzen. Daardoor wordt eigenlijk alleen een klein stukje bovenbeen nat en dat heb ik er nog net voor over. Voor de rest durft er al eens wat regen door mijn kraag naar binnen sijpelen (bij erge regen Knipoog ) en dan draag ik een sjaal (wel goed bevestigen, want sommige paarden zijn bang van het gewapper *LOL* )

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:46

Zo'n lange (wax)jas is dat niets? Blijven je benen en je zadel in ieder geval droog en als je een kleine pony hebt kan die er ook nog bijna onder!
Heb wel eens in een regenbroek gereden, maar dat is erg glad!
Gelukkig nu een binnenbak! Ideaal! Even rennen van stal naar de bak en rijden maar.

Nulla tenaci invia est via

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:59

hmm, koop lange chaps zoals ik! doe een lange waterdichte jas aan en zet een cap op! je blijft droog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 22:00

Lange waxjas, en als het erg koud is een lange leren chaps. Ok, je ziet er niet uit, maar 't is wel lekker warm en droog Cool

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 22:32

Ik heb regenchaps van Pikeur van ademend materiaal en die bevallen uitstekend.
Nu alleen nog een ademende waterdichte jas, want ik ben nu meestal van binnen natter dan van buiten!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 23:47

Ik heb een Australische oilcoat (die hoeft nooit behandelt te worden zoals je met een waxjas na een jaar wel moet doen) en een Australische leren hoed.
Zit super, beschermt mijn westernzadel en ik heb ook geen regen die via mijn kraag naar binnen sijpelt.
De lange flappen over de benen willen alleen als het erg waait wel eens opvliegen, en echt ademen doet het niet. En de hoed ben je ook kwijt.
Maar als het regent en niet te erg waait wel heel fijn dat je droog blijft.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 08:22

De regenchap van Pikeur. Die is echt goed. Regenjasje van Horka, helaas niet ademend, petje op en klaar. Ik trek gewoon droge bovenkleding aan als die vochtig zijn van de transpitatie (jek) Heb helaas nog niet het goede ademende jasje gevonden. Jassen zijn allemaal veel te dik en te log, zitten niet lekker met rijden. Voor mijn paard heb ik een uitrijregendeken van Lavenham. Blijft zijn lijf lekker droog.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 08:44

In de zomer, t-shirt- rijbroek en een droge broek en t-shirt in mijn tas. Kom je helemaal doorweekt van het paard maar als het niet koud is is dat niet erg. Dan trek ik lekker droge kleren aan en heb ik niet dat gore zweet.
In de winter heb ik een waterdichte jas (omdraai jas, fleece/waterdicht). Je wordt zelf niet nat van het zweet want dat neemt de fleece op. Wel ff je jas thuis met de fleecekant buiten te drogen hangen. Verder heb ik een regenbroek die heel wijd en niet glad is daar kan ik prima mee rijden. Maar ik denk dat zo'n lange wax ook wel wat voor me is Cool .Oja als het plenst heb ik mijn rubberen rijlaarzen aan ipv chaps. Mijn cappie heb ik altijd op en die houd mijn hoofd aardig vrij van regenwater (niet van zweet jammer genoeg)
Groetjes Petra

:evaw:

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:07

Ik reed altijd in de winter met wollen trui en daarover een regenjas. Eventueel een regenbroek. Een gewone! Is absoluut niet glad, en wappert ook niet. Het regent dan ook niet bij je laarzen in. Wel wordt je wat klam van het waterdamp omdat het niet ademt... Maar je blijft droger dan in een regenbui!. Een cap vind ik ook altijd lekker, en een sjaal tegen het inregenen. Ook waterafstotende handschoenen zijn heel fijn. Als je hoof, handen en voeten warm blijven, en je verder niet nat wordt, en je de wind keert, dan kan het vriezen of stormen, maar je krijgt het echt niet koud!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 13:17

Ik wil nog graag van die lange chaps of een thermobroek voor van de winter, maar dat heeft niet perse met regen te maken. Ik draag altijd gewone kleding bij regen. Meestal begin ik te rijden als het nog droog is en begint het te regenen als ik bezig ben. Extreme duivel

Als het heeeeel hard regent, ga ik niet rijden. Bloos
Eigenlijk moet ik nog even een regenjas aanschaffen ofzo.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 13:22

ik krijg een "speciaal" paardrijregenpak! wat een uitvinding he?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:46

Tja, in deze tijden en op deze plaats, zou je jezelf niet minder toewensen, hé Paardje *LOL*

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 21:00

Drizabone, de enige, de echte. Waterdicht, winddicht, het ademt en het gaat tien jaar mee. Zeker weten, de mijne is al tien jaar oud en begint nu in een hele erge stortbui te lekken. Goed, ze kosten ƒ500,00 maar dan heb je ook wat. Daaronder lange leren chaps en werkschoenen met stalen neuzen, war twee paar sokken inpassen. Lekker warm en droog. Op m'n hoofd een australian hat, laat de boeren maar dorsen, ik zit droog.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 21:15

Omdat ik al een korte wax-coat had, kocht ik vorig jaar een paar lange chaps voor het "regenrijden". Heb ik nog spijt van! Ze waren wel-is-waar niet duur en ze houden ook droog, maar ik vind ze niet zo prettig dragen. Als je dan ook nog ergens (nat) komt en je moet een plasje doen, vind ik het een heel gedoe; eerst moeten die chaps uit, voordat je je broek kan laten zakken Frusty . Als je in het bos moet, is het helemaal een ramp Boos! !
Heb vorige week op de beurs een lange wax-coat gekocht, daar ben ik dus erg blij mee Lachen !Als schoenen, heb ik een paar jaar geleden "wandelschoenen" van Rockport gekocht. Daar had ik mazzel mee, ze waren afgeprijsd : van 398,- voor 149,- . Omdat ze een smalle vorm hebben, zijn ze uitermate geschikt om mee te rijden. Ook zijn ze 100% waterdicht en je houd er heerlijk warme voeten in! Op lange dag-ritten loop ik soms ook een heel stuk naast mijn paard, ideaal!
Over m´n schoenen draag ik dan nog korte chaps, kan er ook geen water ín lopen *LOL* . Dan nog een fleece sjaal om m´n nek en een cap op m´n kop Lachen . Het enige waar ik nog geen 100 %-tige oplossing voor gevonden heb zijn handschoenen Boos! ! Ik heb al verschilden handschoenen geprobeerd, maar na een uur zijn de meeste echt z**k nat en m´n handen ijskoud Frusty !
Laats vroeg iemand op één van de duitse forums of iemand daarvoor een tip had. Iemand raadde toen aan, een paar duikers-handschoenen van neopreen te proberen. Waterdicht en ze worden niet glad, zodat je nog steeds grip op de teugels hebt. Hmm... misschien ook maar eens proberen, of heeft iemand van jullie voor dit probleem dé gouden tip???? Ben benieuwd !!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:56

ik doe altijd gewoon mijn regenbroek aan en dat is echt niet glad en mijn jas is waterdicht. Koe Party!!

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:37

Ik sluit me aan bij Joyce B. Als het koud is dan rij ik gewoon in een skibroek (sallopet).

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:48

Lange waxjas...en ik wil nog steeds die regenchaps die Fitz ook heeft... Haha!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:49

rijkleding en met vries een thermobroek maar ook niet altijd

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 23:51

hoi,

ik vind die lange wax jassen niet fijn zitten; hard en stug en het schuurt langs het zadel.
ik heb bij de agradi een spuit overall gekocht en die werkt super, helemaal ingepakt... heerlijk en maar 40,-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MariskaFally, Poldermenner en 11 bezoekers