Uitslag van de dierenarts; geen foetus gelukkig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Uitslag van de dierenarts; geen foetus gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 18:43

Naar aanleiding van mij vraag op: foetus hangt uit vagina; miskraam? luidt hier het antwoord eindelijk. Ik kon niet eerder reageren op dit topic omdat ik zelf ook nog niet veel wist, of er toen in ieder geval nog niet veel van snapte wegens onduidelijkheden. Maar voor alle duidelijkheid: het was dus géén onzin, of aandachttrekkerij!! Ik wist gewoon puur niet wát ik moest vertellen. Ik kon wel zeggen dat het erg onduidelijk was, maar dan kreeg ik ook weer heel bokt over me heen van 'dát weet je toch wel, belachelijk!!' En daar zat ik ook niet echt op te wachten eigenlijk. Ik heb wel het hele topic gevolgt en schrok van een aantal reacties van sommige. Maar goed, het verlossende woord:

Bij de vorige bevalling was ze uitgescheurd, en ze hebben haar moeten hechten. Maar ze hebben waarschijnlijk de verkeerde hechtingen gebruikt. Ze was namelijk op een zo danige manier uitgescheurd dat ze bij de uitgang van de schede en vlak daarbinnen gehecht moest worden. Dus in plaats van 'oplos-hechtingen', hadden ze dan de 'niet-oplos hechtingen' gebruikt. Die waren dus na een jaar niet verwijderd, omdat we niet wisten dat deze er zaten. Dit kan de ontstoking hebben veroorzaakt waardoor er nu restjes 'draad' met propjes vlees uitkwam. We weten niet hoever het ontstoken of dergelijk is, maar ze is nu schoongemaakt en heeft voor de zekerheid ook nog een ontwormingsspuit gekregen (terwijl ze gewoon optijd was ontwormd Scheve mond, dus dat snap ik niet helemaal, maar hij zal het wel weten) Ze had geen koorts maar verder kon hij helaas ook geen verklaring voor haar moeheid en haar uitdrukkingsloze gezicht geven.

Maar nu moeten we het 2 weken aankijken, en als het dan nog niet over is gaan ze een uitvoerig bloedonderzoek doen.

Het was dus waarschijnlijk een medisch misser, maar erg vaag blijft het wel.

En nogmaals, zeker weten dat het een foetus was heb ik nooit beweerd. Ik vermoedde het vanwege de vorm en het 'draadje' en ik was er doodsbenauwd voor dat het dat ook daadwerkelijk was. Ik ben blij dat het niet iets heels ernstigs is, maar het is alsnog ernstig genoeg voor mij om haar goed in de gaten te blijven houden. En geheel opgelucht ben ik nog zeker niet.

Sorry voor de late reactie, maar ik had eigelijk ook niet verwacht dat er zo veel mensen nieuwgierig naar waren geworden Lachen Maar bedankt allemaal voor de reacties. (Ondanks alle vele negatieve reacties van het eerste topic. maar die kan ik nu wel begrijpen) En ik hou jullie vanaf nu wel op de hoogte!!
Laatst bijgewerkt door YvonneAa op 11-01-04 19:26, in het totaal 6 keer bewerkt


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:45

pff jeetje, het viel dus op zich nog mee begrijp ik? We vonden het idd al raar dat je niet meer reageerde.. Haha!
MAar goed, hou ons verder wel op de hoogte he? Want je merkt wel wat er gebeurt als je dat niet doet! Haha!

Onderschriftloos :Y)

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:46

Okee dan OK dan! .
Gelukkig weet je nu wat er aan de hand is.
Nu maar afwachten of iedereen dit topic kan vinden Haha!

Beterschap met het peerd !

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 19:10

Ja, bedankt! En ik heb de naam maar even veranderd, zodat ze het wel kunnen vinden Lachen

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 19:12

SuperSmurf schreef:
pff jeetje, het viel dus op zich nog mee begrijp ik? We vonden het idd al raar dat je niet meer reageerde.. Haha!
MAar goed, hou ons verder wel op de hoogte he? Want je merkt wel wat er gebeurt als je dat niet doet! Haha!


haha, ja dat heb ik gemerkt Haha! Bokt in de aanval Knipoog

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:15

Maar hoe zit het met je profielviews ?
Moeten er inmiddels 2 x zoveel geworden zijn Clown

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 19:17

Ja Scheve mond Daar schrok ik wel een beetje van: aandachttrekkerij.. Dat vond ik iets te ver gaan, maarja aan de andere kant wel begrijpelijk. Maar dan nog.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:20

Gelukkig dat het niet iets heel ergs is ofzo.
Veel succes verder met je paard.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:31

Volgde je topic ook en ben blij dat er niets ernstigs aan de hand is. Hoop dat je snel erachter bent waarom ze zo moe is en weinig fun lijkt te hebben.

Veni, vidi, vici

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 19:33

Ja, dat hoop ik ook. En ik hoop dat het nu minder zal worden!!

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:33

Gelukkig is het niets ernstigs! Je had ons goed aan het schrikken gemaakt
Geef je merrie maar een dikke knuf

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:37

Had ook je andere topic gevolgt, hoop dat ze nu weer lekker vrolijk wordt.

En tsja....de dierenartsen van tegenwoordig he Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:45

Super dat je toch nog gereageerd hebt! enne, bedankt voor je pb! En natuurlijk hoop ik voor je dat het weer helemaal goed komt met je paardje!

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

Jet

Berichten: 11975
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:02

Het kan best zijn volgens mij dat ze al een tijdje bezig was met het afstoten van die verkeerde hechtingen en dat ze daar toch meer last van heeft gehad dan je zou denken.
Heeft ze ook antibiotica gehad? Dat werkt nl. tegen ontstekingen.
Ik zou toch nog even bellen met de dierenarts waarom hij haar een wormenkuur gegeven heeft, dat geeft jou alleen maar meer duidelijkheid.
Ik hoop voor je dat ze nu weer helemaal boven Jan komt en weer vrolijk en vlot wordt!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:22

hey, heb je je bericht veranderd? Haha je had zeker nog niet je andere topic helemaal door gelezen!

Maar dat er gezegd werd dat t misschien aandachttrekkerij was, kwam doordat bleek dat je wel op andere topics had gereageerd.. En dan niet op je eigen vraag.. Vandaar! Maar het spijt ons!! Haha! Zullen het niet meer doen!

Onderschriftloos :Y)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:27

Poehee, gelukkig dan maar ondanks dat het uiteindelijk wel om een behoorlijk ernstig probleem te gaan! Heel goed dat je toch gelijk de dierenarts hebt gebelt Ik hoop dat je paardje snel weer de oude is en ben blij voor je dat alles is afgelopen met een sisser Knipoog

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:39

Jeetje, gelukkig maar dat het al voor een deel is opgelost en dat je in elk geval nu weet wat ze had. Ga maar lekker veel met d'r knuffelen, want de schrik zal je nog wel in de benen zitten!

En bedankt voor je pb trouwens!

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:48

Was het wel een wormekuur en geen vitaminenstoot?Ziet er hetzelfde uit.
Fijn dat het mee lijkt te vallen.Nu nog even afwachten of ze zich gauw beter gaat voelen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:51

Goed dat je toch even reageert, we waren al ongerust Knipoog
Niet raar bedoeld natuurlijk, maar je wordt toch een beetje achterdochtig, zou jij misschien ook wel hebben als je zoiets van een ander las.
Sterkte met je paardje dan maar Knipoog

Maar wat ik me nog steeds afvraag, die Jhonny in je profiel, die ziet er op de ene foto anders uit dan op die ander ( verschil van 20 jaar )
Met die kol,witte streep op neus en wit voetje waar ik het in het andere topic over had.
Weet je zeker dat het dezelfde pony is ?
Ik ben niet nieuwschierig verder hoor, let alleen op details Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:55

Fijn dat je ons ff op de hoogte brengt.
Iemand noemde ons al sensatie zoekers, maar het kan ook zoiets zijn als medeleven. Bij mij tenminste wel.

Gelukkig weet je nu wat het is en ik hoop dat je paard snel weer opknapt.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 13:30

SuperSmurf schreef:
hey, heb je je bericht veranderd? Haha je had zeker nog niet je andere topic helemaal door gelezen!

Maar dat er gezegd werd dat t misschien aandachttrekkerij was, kwam doordat bleek dat je wel op andere topics had gereageerd.. En dan niet op je eigen vraag.. Vandaar! Maar het spijt ons!! Haha! Zullen het niet meer doen!


Ja, haha ik las het andere topic daarna pas geheel. En zag toen pas de laatste (negatieve) reacties Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:35

Heb je haar al getemperatuurt?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 13:37

SANEX schreef:
Goed dat je toch even reageert, we waren al ongerust Knipoog
Niet raar bedoeld natuurlijk, maar je wordt toch een beetje achterdochtig, zou jij misschien ook wel hebben als je zoiets van een ander las.
Sterkte met je paardje dan maar Knipoog

Maar wat ik me nog steeds afvraag, die Jhonny in je profiel, die ziet er op de ene foto anders uit dan op die ander ( verschil van 20 jaar )
Met die kol,witte streep op neus en wit voetje waar ik het in het andere topic over had.
Weet je zeker dat het dezelfde pony is ?
Ik ben niet nieuwschierig verder hoor, let alleen op details Knipoog Haha!



Jhonny nu...
Afbeelding

...en Jhonny 20 jaar geleden
Afbeelding

Ja, ben ik heel zeker van: Kijk maar naar het rechtervoetje. Allebei wit, zelfde vorm. En die streep op de neus had hij toen ook wel, alleen een stikkeltje lichter (hij wordt nu dan ook grijs Knipoog ) En de kol is ook hetzelfde. En de vorm van het hoofd is ook hetzelfde.
Deze foto (die van 20 jaar geleden) heb ik trouwens ook gekregen van iemand hier op bokt. Die had hem 20 jaar geleden gefotografeerd op de manage waar hij stond, voordat hij bij ons kwam Lachen

Dus ja, het is hem echt Lachen

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 13:39

Sjuimpje schreef:
Heb je haar al getemperatuurt?


Ja, ze heeft geen koorts gelukkig

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 13:47

SANEX schreef:
Maar wat ik me nog steeds afvraag, die Jhonny in je profiel, die ziet er op de ene foto anders uit dan op die ander ( verschil van 20 jaar )
Met die kol,witte streep op neus en wit voetje waar ik het in het andere topic over had.
Weet je zeker dat het dezelfde pony is ?
Ik ben niet nieuwschierig verder hoor, let alleen op details Knipoog Haha!


Ik heb net ook de foto nog eens bekeken, en ik geef toe dat als je langer kijkt hij toch een nét iets andere vorm heeft wat de kol en die streep betreft Scheve mond Maar dan nog is het hem wel (kan ik zien aan zijn hoofdje en lichaamsbouw ect). En als het hem niet is, heeft hij wel een verdomd goede dubbelganger rondlopen Scheve mond Verward Haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flettie en 120 bezoekers